Ik wil de EXPERIA Box 12 vervangen door mijn Synology rt2600ac router.
Ik heb aan synology helpdesk om hulp gevraagd.
Van de helpdesk “Synology” bericht ontvangen dat ik aan KPN de ISP setting moet opvragen. (Deze kan ik dan op router invoeren en dan zal ik de EXPERIA Box 12 kunnen vervangen door mijn router).
Gebeld met Kpn. Antwoord: KPN verstrekt deze gegevens niet.
Vraag: wie kan mij helpen om mijn router direct achter de glasvezel -modem te plaatsen?
Beste antwoord door Babylonia
Nick83 schreef:
Iemand anders hier op het forum heeft de Synology router draaien met beta software volgens mij.
Vorig jaar een samenwerking tussen Synology Support en mij, om "KPN” met IPTV routed mode werkend te krijgen. Er is toen intensief contact geweest over en weer, waarbij een paar “beta-patches” op mijn Synology router zijn gepusht.
Draait inmiddels ook met “officiële” firmware updates.
Dank wederom @Babylonia en @Speedmaster! Gezien de lange levertijd van de Linksys ga ik toch maar voor de HT-802.
Laatste uitdaging is om op de KPN servicetool te komen om daar mijn SIP credentials te achterhalen. Die tool geeft echter steeds een foutmelding:
Er is een fout opgetreden
Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.
Dat is als ik het thuis probeer. Als ik vanaf werk of 5G probeer, krijg ik een andere foutmelding
Gebruik Servicetool niet mogelijk
Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.
Ik heb inmiddels alle denkbare content blockers, pi-holes en andere stoorzenders uitgezet. Hebben jullie nog een suggestie, of is die tool op dit moment voor iedereen onbereikbaar?
Als de experiabox werkend is opgeleverd met een werkende telefoon(!) dan zou het moeten werken. Sluit eventueel de experiabox weer aan, misschien wil de servicetool zien dat deze is aangesloten.
Wat misschien aanvullend nog wel een blokkerende factor kan zijn is dat in de systemen van KPN de verbinding administratief nog niet is opgeleverd.
Hoi @Babylonia en @Speedmaster Na een week en diverse telefoontjes met KPN is het eindelijk gelukt om toegang te krijgen tot de SIP service tool en daar mijn login te vinden en wachtwoord in te stellen. Nu loop ik alleen vast op de instelling van de Grandstream HT802. Via de device configuration van port1 alles ingevuld, maar geen registratie. Zie plaatjes hieronder (laat vooral weten als ik de hele 7 pagina’s lange configuratie moet laten zien). Hebben jullie wellicht nog tips? In de RT2600ac staat SIP pass-through aan.
Hartelijk dank wederom! Met de instructies en link van @Speedmaster heb ik hem werkend gekregen. Nu alleen de geluidskwaliteit nog (veel ruis). Ik ga daarvoor de plaatjes van @Babylonia langslopen en de firmware proberen te upgraden, en kom bij jullie terug als ik vastloop :-)
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.