Skip to main content
Beantwoord

ExperiaBox vervangen door Synology rt2600ac router

• 10 augustus 2021
  • 31 reacties
  • 1440 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 januari 2023

Dank wederom @Babylonia en @Speedmaster! Gezien de lange levertijd van de Linksys ga ik toch maar voor de HT-802.

Laatste uitdaging is om op de KPN servicetool te komen om daar mijn SIP credentials te achterhalen. Die tool geeft echter steeds een foutmelding:

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Dat is als ik het thuis probeer. Als ik vanaf werk of 5G probeer, krijg ik een andere foutmelding 

Gebruik Servicetool niet mogelijk

warning iconZorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

Ik heb inmiddels alle denkbare content blockers, pi-holes en andere stoorzenders uitgezet. Hebben jullie nog een suggestie, of is die tool op dit moment voor iedereen onbereikbaar?

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 867 reacties
  • 31 januari 2023

Als de experiabox werkend is opgeleverd met een werkende telefoon(!) dan zou het moeten werken. Sluit eventueel de experiabox weer aan, misschien wil de servicetool zien dat deze is aangesloten.

Wat misschien aanvullend nog wel een  blokkerende factor kan zijn is dat in de systemen van KPN de verbinding administratief nog niet is opgeleverd. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 februari 2023

Hoi @Babylonia en @Speedmaster Na een week en diverse telefoontjes met KPN is het eindelijk gelukt om toegang te krijgen tot de SIP service tool en daar mijn login te vinden en wachtwoord in te stellen. Nu loop ik alleen vast op de instelling van de Grandstream HT802. Via de device configuration van port1 alles ingevuld, maar geen registratie. Zie plaatjes hieronder (laat vooral weten als ik de hele 7 pagina’s lange configuratie moet laten zien). Hebben jullie wellicht nog tips? In de RT2600ac staat SIP pass-through aan.

Hartelijk dank nogmaals!

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 867 reacties
  • 9 februari 2023

SIP User ID: je telefoonnummer inclusief landnummer, dus +311012345678

Authenticate ID: de code uit de SIP tool  dus, aabbccdd@ims.imscore.net

Authenticate  Passwoord, je wachtwoord welke je aangemaakt heb in de SIP tool

Bovenstaande is puur om uit te sluiten dat het daar mogelijk verkeerd gaat.

Wat je kan doen is het programma 3CXPhone even downloaden https://www.3cx.com/voip/softphone/

Daar kan je de gegevens ook in invoeren en softwarematig testen of je ID en wachtwoord goed zijn.

Ik werk zelf niet met de Grandstream, dus kan je niet verder helpen met de settings

Mogelijk heb je iets aan deze post:

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3367 reacties
  • 9 februari 2023

Het is een lang onderwerp met die Grandstream, met in de loop van de tijd wat aanpassingen.

De laatste online plaatjes van instellingen  < HIER >
Zorg in ieder geval dat je ook de laatste firmware download en installeert.

Instellingen van 3CX om te proberen          < HIER >
Instellingen van MicroSIP om te proberen  < HIER >

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 februari 2023

Hartelijk dank wederom! Met de instructies en link van @Speedmaster heb ik hem werkend gekregen. Nu alleen de geluidskwaliteit nog (veel ruis). Ik ga daarvoor de plaatjes van @Babylonia langslopen en de firmware proberen te upgraden, en kom bij jullie terug als ik vastloop :-)