Skip to main content
Vraag

Experiawifi kanaal gaat op 0

  • May 28, 2019
  • 16 reacties
  • 415 keer bekeken

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Hallo,

Wij hebben sinds kort na de vorige monteur opeens dat soms het kanaal van de experiawifi op 0 gaat en we heel de experiawifi opnieuw moeten opstarten dit gaat alleen om de 5ghz.
Wat is hier aan de hand?
Want als het kanaal op 0 staat werkt het internet niet.
Resetten hebben we nog niet gedaan omdat wij alles net goed hebben.
Dit gebeurt op 2 van de 4 experiawifi's
Zitten rechtstreeks op de experiabox
2.4ghz werkt wel gewoon
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • May 30, 2019
Hoi Julian, vervelend dat de problemen met WiFi blijven bestaan. Ook vreemd dat dit op 2 van de 4 Experia WiFi's gebeurt. Ik begrijp dat dit alleen bij de 5Ghz band mis gaat. Hoe zie je precies dat de Experia WiFi op kanaal 0 uitzendt? Via een app als Wifi Analyzer?

Je kunt inloggen op de Experia WiFi maar met 4 apparaten kan het wat lastig zijn om te achterhalen welk apparaat bij welk IP-adres hoort. Je bent bekend met de modempagina van de V10 begrijp ik uit je andere topics. Bij de LAN instellingen staat een lijst met alle verbonden apparaten. Hier staan de vier Experia WiFi's ook tussen. Je kunt naar de bijbehorende IP-adressen gaan om de instellingen van de Experia WiFi's te beheren (inloggegevens staan op een sticker op de apparaten). Het lijkt me handig de kanalen van de 5Ghz netwerken vast te zetten. Ik ben benieuwd of het daarna nog steeds gebeurt.


Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Staat er niet tussen,
En currentchannel 0 staat er dan en blijkbaar was het op alle.
Ik heb al na een chat de kanaal op een vast kanaal gezet.
Dit helpt. Maar weet niet of dit zo slim is, als de buren bijv. Een channel van hun router veranderen en dan hebben wij ook direct een vol kanaal

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • June 4, 2019
Op 5Ghz denk ik niet dat je daar echt wat van merkt. Met WiFi Analyzer kun je zien hoe sterk het signaal is van de buren, als die in de buurt komt van jouw signaalsterkte is de kans aanwezig dat je wat interferentie merkt. Op 2,4Ghz heeft dat meer invloed. Hoe staat het er een paar dagen later voor? Werkt het vastzetten nog goed?

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Nee echt vreselijk,

Geef mij maar die roaming update van experiawifi ook al is het dev versie
Of anders die mesh kastjes
Veel fijner

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • June 6, 2019
Ik denk dat de roaming update niet lang meer gaat duren, die wordt nu al een tijdje getest. Ik heb nagevraagd of we al een schatting kunnen geven. Hopelijk is dat dan ook een oplossing voor de instabiliteit die jij ervaart.

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Ik wacht...

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Al een schatting Joran?
Add me anders op Discord als je dat hebt.
Julian#8969

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • June 9, 2019
Mijn contactpersoon heeft nog niet gereageerd, ik hoop na het pinksterweekend reactie te hebben. Je hoort van me 🙂

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Kan je me adden op Discord?
Julian#8969

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • June 10, 2019
Nee. Ik gebruik Discord alleen voor privézaken.

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Oke maar het word nu tijd dat ik een update krijg???

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
@Joran

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Als het zo moet kan ik ook weer een niruw thread maken hoor??

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • June 15, 2019
Sorry dat het even duurde. De roaming update staat gepland voor begin juli. Ik moet benadrukken dat dit onder voorbehoud is, de test is nog niet afgerond. Als het verder voorspoedig verloopt (als in, geen problemen gevonden door het testteam) ga ik ervan uit dat de update binnen een maand wordt uitgerold.

De testversie kan helaas niet alvast uitgerold worden. Die mogelijkheid hebben we soms bij Experia Boxen en TV ontvangers maar voor de Experia WiFi blijkt dat geen optie te zijn.

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
Eigenlijk wil ik heel graag die monteur versie

Kn dat echt echt echt echt echt niet

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • June 17, 2019
Wat bedoel je met de monteurversie? De testversie kan niet eerder gepushed worden zoals ik eerder aangaf. Er wordt aan gewerkt.