Skip to main content

Gisteren telefonisch contact gehad met KPN i.v.m. bruin worden ( brandgevaar ? ) van Experience Box 7 en het leek een bekend probleem en men zei toe meteen een nieuwe Experience Box van een ander typenummer toe te sturen. Kreeg vandaag al bericht dat hij bij Post NL lag maar dat ik de oude Experience Box direct in moest leveren wat ik niet wilde doen omdat een neef, wij zijn een bejaard echtpaar , de oude zou verwijderen en daarna de nieuwe zou installeren en ik daarna de oude zou opsturen.; dit leek ons toch niet zo'n vreemde handelswijze .

Men was onvermurwbaar bij POST NL  want hadden de opdracht van de KPN gekregen om de nieuwe Box pas mee te geven als ik de oud inleverde. Ik/wij zijn zeer verontwaardigd  over deze handelwijze van de KPN die op geen enkele wijze rekening houdt met de leeftijd van zijn klanten  . We zijn zelfs zo boos dat we er even over gedacht hebben naar een andere provider over te stappen. 

Daarnaast begrijpen we niet dat de KPN niet zelf contact met ons heeft op genomen om Experience Box V& om te ruilen omdat het probleem van bruin worden ( brandgevaar  ? ) een heel bekend euvel is van dit Typenummer .

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

De V7 is inderdaad verouderd. Gemiddeld genomen leveren die geen brandgevaar op maar vanwege de leeftijd is het wel verstandig de V7 om te wisselen voor een nieuwer exemplaar. KPN heeft inderdaad de handelswijze om de box alleen om te ruilen en niet om eerst de nieuwe op te sturen. Is dat handig? Nee, niet altijd. Op het moment dat de V7 de geest geeft dan stuurt men wel een andere op. 

Wellicht dat een medewerker van KPN op dit forum iets kan betekenen. U kunt alvast al uw gegevens invullen in uw profiel. Let er wel op om de gegevens bij het privé gedeelte in te voeren. Dan kunnen wij (forum bezoekers) die namelijk niet zien. En dat is ook de bedoeling. 


Kreeg vandaag al bericht dat hij bij Post NL lag maar dat ik de oude Experience Box direct in moest leveren wat ik niet wilde doen omdat een neef, wij zijn een bejaard echtpaar , de oude zou verwijderen en daarna de nieuwe zou installeren en ik daarna de oude zou opsturen.; dit leek ons toch niet zo'n vreemde handelswijze .

Helaas gebeurt dat in de praktijk veel te weinig. Zo'n oude Experiabox word eerst even opzij gezet en beland vaak later toch in de kliko.

https://tweakers.net/nieuws/155462/nederland-haalt-e-afvalquotum-niet-door-lage-inlevering-apparaten.html

Daarom heeft KPN deze werkwijze. 


Telfort (TFT) was wat minder groen, maar wèl klantvriendelijker op dit punt, daar kon je de spullen gewoon achteraf retour sturen, deed je dat niet, dan kreeg je een factuur voor de vervangingswaarde.

 


@alferink Welkom op het forum. 

Ik zie dat @SledgehammerNL @Nick83 en @JanD al een groot deel van het antwoord hebben gegeven. 

Het klopt inderdaad dat op het moment dat je een nieuw modem of een nieuwe tv ontvanger krijgt deze omgeruild worden. Dit gaat dus op basis van het "gelijk oversteken" principe. 

De reden hiervoor is zoals @Nick83 hem uitlegt. Ik kan hier normaal gesproken niet veel aan veranderen maar wil wel uitzoeken wat ik kan doen! 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan ga ik bekijken wat mijn mogelijkheden zijn.Â