Skip to main content

Vanmiddag werd ik gebeld door een man met een sterk buitenlands accent. Hij zei namens KPN te bellen en mij een aanbod te kunnen doen, omdat ik nu teveel betaalde voor mijn KPN diensten. Ik heb aangegeven dat ik wel erg verbaasd was, omdat ik volgens mij nu echt niet teveel betaal. Bovendien ben ik al 23 jaar tevreden klant van xs4all en hoef ik niet zo nodig over op een ander abonnement. Ohh, zei de man, bent u  klant van xs4all? Dan mag ik u geen aanbod doen. Sorry voor het bellen, goedemiddag.

Dit kwam niet betrouwbaar over en voelde als fraude. Toen ik het nummer waarmee de man mij had gebeld (033-2137773) terugbelde, kreeg ik een ingesproken boodschap te horen. Hierop werd aangegeven dat het een extern bedrijf betreft, dat acquisitie doet namens KPN.

Dit roept toch wel wat vragen op: Hoe komen deze mensen aan mijn gegevens? Waarom verstrekt KPN mijn gegevens aan derden? En hoe komt het dat ik ongevraagd en ongelegen wordt gebeld om daarna te horen te krijgen dat deze man mij eigenlijk geen aanbod mag doen?

Dit geeft mij niet de indruk van een solide acquisitie. Als ik KPN was zou ik hier geen geld aan uitgeven en er direct mee stoppen.

Graag wil ik ook niet meer door dit soort bedrijven gebeld worden.

Hallo @Geoff235,

KPN verkoopt geen gegevens door aan acquisitie bedrijven. Het kan mogelijk zijn dat jou gegevens ooit betrokken zijn geraakt bij een datalek of dat men jou kan vinden online telefoongidsen. 

De man kan ook geen aanbod doen, omdat XS4all in KPN is opgegaan, dan zou men dus geen overstap kunnen realiseren omdat je of al gemigreerd bent of in de toekomst wordt gemigreerd.  

Er wordt altijd geroepen dat ze namens '’een bekend bedrijf'’ bellen. Dat is lekker vertrouwd voor de mensen die gebeld worden. Want als je zegt dat je belt namens '’De overstapclub b.v'’ als voorbeeld dan hangen al veel mensen op. Maar dat betekend dus niet dat KPN opdracht geeft om mensen hiervoor te benaderen. 


Hallo @Chrizziey ,

Dank voor je reactie.

Het is misschien wel wat makkelijk om het op een datalek te gooien. Ik sta trouwens niet met mijn vast nummer in de telefoongids vermeld.

De medewerker van KPN klantenservice die ik belde via 0800-0402 gaf aan dat KPN bellijsten verstrekt aan derden om namens KPN acquisitie te verrichten en dat hij vanuit KPN klantenservice er niet direct iets aan kon doen omdat het was uitbesteed (dit is outbound...). Hij kon mij daarom niet direct van die lijst af laten halen.

Het wordt niet alleen geroepen dat men namens KPN belt. Als je het nummer van de man in kwestie (033-2137773) belt zegt het bandje letterlijk: “je hebt gebeld met de servicedesk van de acquisitie namens KPN”. Als dit echt niet klopt dan zou ik KPN adviseren om dit bedrijf juridisch aan te pakken. Dan is het identiteitsfraude.


Hi @Geoff235, welkom op ons forum. 

Ik zou het ook zeker niet op een datalek gooien. Ik verwacht dat dit komt doordat XS4LL overgaat naar KPN. Dan worden klanten benaderd met een aanbod. Dat een van onze telefonische medewerkers aangeeft dat wij bellijsten verstrekken aan derde partijen is onjuist, hier ben ik erg verbaasd over. Wij werken wel met een aantal outbound partijen die dit voor ons doen, je gegevens zijn echter nooit in gevaar. Daar zijn strikte regels voor. 

Overigens zou een sterk buitenlands accent niet uit moeten maken. 

Graag wil ik ook niet meer door dit soort bedrijven gebeld worden.

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik dit nakijken. 
 


De KPN bedient zich van een vreselijk irritante club acquisiteurs die ongevraagd iedereen maar bellen; het is ronduit schandalig en die ‘K’ van koninklijk zouden ze dat achterlijke bedrijf, dat maling heeft aan consumentenrechten af moeten nemen.

Dit gaat nu al jaren zo. Voor mij reden genoeg om nooit van mijn leven met de kpn zaken te willen doen.
 


Ik wordt regelmatig gebeld door deze oplichters die zeggen namens KPN te bellen. Dom omdat de goede naam van KPN alleen maar wordt aangetast op deze manier door deze louche bedrijven.

 

‭+31 33 213 71 10‬

‭+31 33 209 66 65‬

‭+31 33 209 69 73‬

‭+31 33 213 78 91‬

‭+31 33 208 41 88‬

‭+31 33 208 40 51‬

‭+31 33 213 77 83‬

‭+31 88 775 12 77‬

‭+31 33 208 49 76‬

+31 24 209 06 01 (Thomas van een niet bestaand bedrijf “beter abonnement” )

 

Meld alle nummers aan bij https://www.wieheeftgebeld.nl/ en/of kijk het daar na wat er nog meer gemeld is. Dikke kans dat die nummers meerdere keren al voorkomen. Meld zelf nieuwe nummers. Zet ze allemaal op 1 visitekaartje en blokkeer deze op je telefoon, dan komen ze erna niet meer voor.

Hou ze aan de praat en ga nergens op in, stel alleen maar vragen. Wie ben jij, wat is het adres van je bedrijf, hoe heet het bedrijf waar je werkt, wat is je achternaam, waar ken je me van, hoe kom je aan mijn adres, hoe heet de persoon bij KPN die jou mijn nummer en gegevens heeft gegeven, welk contract heb je dat je “namens KPN” mag bellen, wil je me die per post doen toekomen, ik sta in het bel me niet register en waarom bel je mij dan, haal mij maar uit je bestand. Grote kans dat ze zelf het gesprek afbreken omdat ze per “lead” betaald worden en al vrij snel door hebben dat er bij jou niets te halen valt.

 

Wat ook altijd hilarisch is en een enorm zwetsverhaal ophangen wat totaal nergens mee te maken heeft, worden ze nerveus van. Zo ga ik rustig over mijn vakantie vertellen of vragen stellen over hun privé leven, of ze al een hypotheek hebben en we anders een keer een afspraak kunnen inplannen om hun prive situatie door te nemen. Omgekeerde verkoop dus …. hahaha, ze weten niet wat hun overkomt want dat staat niet in hun belscript. Ik probeer ze wat te verkopen in plaats van zij mij. Worden ze heel nerveus van want de klok tikt door…. De grootste garantie dat ze vanzelf jou nummer in hun systeem blokkeren omdat je hun alleen maar geld kost...

 

Misleiding kun je dit artikel op toepassen.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-133.html