Doornekamp33 schreef:
Nou @Nick83 , Geen kaas van electra gegeten zo te zien, die ene schakelaar die je daar boven ziet is een hoofdschakelaar en geen groepen automaat, dit is te zien aan twee dingen, simpel omdat het er onder staat en omdat die 40A is ipv de max 16A van een groep, dus kun je er niet effe zo makkelijk een stopcontact maken, je moet er een groep achter maken met schakel automaat, dus effe wat meer werk.
Gelukkig kan het wel allemaal in dezelfde kast geplaatst worden. Dit is echter niet iets wat een KPN-monteur zal doen. Zal echter niet te veel moeite moeten kosten: B16 automaat erin klikken en daar direct een DIN-WCD aan knopen. Echter mag je niet zomaar twee installatiedraden (die vanuit de hoofdschakelaar zijn ook nog eens dikker) op één aansluiting maken, dan moet je met twinadereindhulzen gaan werken, vraag is echter of dit op die locatie al mag volgens de NEN1010-normering. Het wordt ook wat lastiger omdat de kabel na de hoofdschakelaar vaak dikker is dan regulier 2.5mm² installatiedraad.
@Jaimy3 Dit betreft denk ik een appartementencomplex? Een situatie exact als deze komt mij heel erg bekend voor zoals collega's van mij ze hier in Nijmegen wel eens zijn tegengekomen: Reggefiber FTU, Ziggo AOP en Trined-ISRA in de meterkast in de centrale hal, verder alles in in het appartement zelf.