Skip to main content

Goedendag, 

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een andere vorm van mijn abonnement bij KPN. Ik heb nu een oud Telfort-abonnement (TFT Internet en Interactieve TV) met TFT CombiVoordeel Mobiel. Per maand betaal ik nu € 55,-, inclusief de verhoging van de internetsnelheid 100/100mbit/s

​​​​Wil ik nu overstappen naar één van de zogeheten Hussel Internet-abonnementen, dan zijn deze in alle gevallen duurder dan mijn bestaande abonnement. Zelfs het goedkoopste Hussel Internet 50mbit/s heeft een hoger tarief per maand dan mijn huidige abonnement. 

Als ik dan de specificaties bekijk, zie ik dat ik bij de Hussel-abonnementen € 10,- per maand moet betalen voor de Interactieve TV-ontvanger, terwijl deze gratis is bij mijn huidige TFT-abonnement. 

Dit maakt overstappen naar een ander abonnement dus niet aantrekkelijk. 

Waarom moet je bij een wijziging van het abonnement ineens betalen voor de Interactieve TV-ontvanger?

Groet, 

Mark 

Bij hussel betaald je per product. Dus bij hussel betaal je voor alles afnemen bij wijze van 85 euro terwijl je ook zaken weg kan laten en hierdoor nog maar 60 euro betaald.

U kunt u abbonement ook aanhouden natuurlijk. Wat zijn de voor en nadelen voor u?


Bij Hussel staat alles apart op de factuur. Zo weet je precies hoeveel je betaald voor elk onderdeel. 

Waarom overweegt u het abonnement aan te passen naar Hussel? 


Een van de opties die bij Hussel wel wordt aangeboden en bij mijn huidige abonnement niet, is de hogere glasvezel internetsnelheid van 1Gbit/s. Dat leek me - gezien de theoretische prijsverhoging van €7,50 per maand - wel aantrekkelijk.

Bij het huidige TFT Internet-abonnement kun je maximaal 500mbit/s up en down krijgen, maar dat kost €12,99 per maand extra.

Dus dat is ruim anderhalf keer duurder dan Hussel, en krijg je maar de helft van de snelheidsverhoging.

Vandaar dat Hussel mijn interesse had gewekt, maar vond het vreemd dat je voor de Interactieve TV-ontvanger apart moet betalen per maand. 

Groet,

Mark 


Hallo @Markiemark2506 , je moet gewoon naar de prijs onder de streep kijken,is die hoger of lager en is het je die hogere prijs waard.

 

 

 

 

 


@JanD Zoals gezegd wordt mijn abonnement sowieso €10 duurder per maand vanwege die extra kosten voor de TV-ontvanger. Maar die heb ik dus al, en daar betaal ik nu niks voor.

In het geval van een 1gbit/s Hussel-abonnement wordt het abonnement dus €17,50 per maand duurder: €7,50 voor de verhoogde internetsnelheid en €10 voor de TV-ontvanger.

Overigens is het tijdens het bestelproces niet mogelijk om de TV-ontvanger te de-selecteren. 


Hallo @Markiemark2506 een TFT pakket vergelijken met een KPN pakket is gelijk aan appels met peren vergelijken.

 


@JanD Zoals gezegd wordt mijn abonnement sowieso €10 duurder per maand vanwege die extra kosten voor de TV-ontvanger. Maar die heb ik dus al, en daar betaal ik nu niks voor.

Daar betaal je wel voor. De kosten daarvan zitten in de pakketprijs inbegrepen. Dat is bij oudere KPN abonnementen ook zo. 

De Telfort prijs nemen en daar dan het prijsverschil bij Hussel tussen 200 mbit en 1000 mbit, € 7,50 dus, bij optellen is een totaal verkeerde werkwijze.

Een Hussel 1000 mbit abonnement kost € 57,50. Met 1 tv zonder opnemen erbij kom je op € 67,50.

Dat is dus € 12,50 duurder dan dat u nu heeft. En geen € 17,50.


@JanD Misschien wel, maar je verwacht bij een wijziging van een abonnement dat een lagere of gelijkwaardige internetsnelheid heeft niet dat je dan méér per maand moet gaan betalen dan je nu doet. 

Bovendien zijn alle abonnementen onderdeel van KPN, dus vergelijken zou juist eenduidig moeten zijn. 

Groet, 

Mark 

 


@Nick83 Dank voor je verhelderende antwoord. Het is in ieder geval duidelijk dat het overstappen naar een andere abonnementsvorm bij KPN niet loont.

Groet, 

Mark 


Om Hussel met jouw oude Telfort abonnement te vergelijken moet je dus exact dezelfde pakketten nemen.

Dat betekent dus een 100Mbps abonnement met één TV ontvanger.

De prijs van zo'n Hussel abonnement is €2,50 hoger dan jouw huidige Telfort abonnement maar dan heb je wel ook het Pluspakket gratis omdat je ook een mobiel abonnement van KPN hebt.

 


@wjb Bedankt voor je (en jullie) antwoord(en), het is me een stuk duidelijker geworden 🙂

Groet, 

Mark 


Het is iets duurder, maar ... een verhoging naar 1000 mbit en dat € 12,50 meer betalen, is dat vreemd? Lijkt me niet toch? Het lijkt me heel normaal dat je meer betaald bij een hogere snelheid. 


@Nick83 Nee hoor, dat heb ik ook nooit gezegd, logisch dat je dan meer betaalt. Maar in het overzicht van de verschillende abonnementen waaruit je kunt kiezen, valt me op dat niet direct het totale eindbedrag wordt getoond, zie screenshot: het lijkt dus in eerste instantie wel mee te vallen met de kosten, totdat je de optie selecteert en er extra kosten in rekening worden gebracht. 

Z