Skip to main content

12 augustus jongstleden heb ik een verhoging van de internetsnelheid via mijnKPN aangevraagd van 100/100 naar 500/500. Bevestiging via mail ontvangen met de mededeling dat ik binnen 15 minuten gebruik kon maken van de aangepaste snelheid.

Twee dagen later een tweede mail ontvangen met de melding dat extra onderzoek moet worden gedaan en dat ik de bestelling online kan volgen.

Daar wordt aangegeven dat de aansluitdatum 12 augustus is en dan ik alleen de apparatuur nog moet aansluiten. De knop "Start de installatie” is echter niet aanklikbaar en andere apparatuur heb ik ook niet ontvangen.

Met de servicedesk gebeld die aangeven niet te kunnen zien wat er met de bestelling aan de hand is en ook niet wat het extra onderzoek inhoudt. Op de vraag waar ik dit het beste na kon vragen kon ook geen antwoord gegeven worden en daarom probeer ik het nu hier.

Waar kan ik meer informatie over de status navragen of zien wat er aan de hand is?

 

 

Goedemiddag,

 

Mogelijk moet er een monteur langskomen om je glasvezel kastje te vernieuwen. Heb je je profiel al ingevuld? Alles waar Privé bijstaat zien alleen KPN medewerkers.


Hallo @EdwinSK kun jij dat nog bestellen dan? Bij het merendeel van de klanten is de 500Mbit/s-optie vervallen i.v.m. het zeer geringe prijsverschil t.o.v. de Gigabit-verbinding.

Kun je eens een foto plaatsen van je huidige glasvezelaansluiting, puur informatief?

 

 

 


Goedemiddag,

 

Ah, dat zou ook nog kunnen inderdaad. Ergens verwacht ik wel dat de servicedesk dat soort informatie wel in zou moeten kunnen zien. 🤷🏼

Ik heb mijn profiel in ieder geval bijgewerkt.


Goedemiddag,

 

Ah, dat zou ook nog kunnen inderdaad. Ergens verwacht ik wel dat de servicedesk dat soort informatie wel in zou moeten kunnen zien. 🤷🏼

Ik heb mijn profiel in ieder geval bijgewerkt.

Hallo @EdwinSK het feit dat jij het in MijnKPN (nog) wel aan kon vinken, geeft aan jij het nog moet kunnen krijgen, waarom niet meteen voor de Gigabit-oplossing gekozen i.v.m. het geringe prijsverschil.

Ik had in juli het voordeel met mijn Gigabit-abo, dat de prijs niet verhoogd werd en het verschil met de 500Mit/s-variant nog kleiner werd.

 

 


Goedemiddag,

 

Ah, dat zou ook nog kunnen inderdaad. Ergens verwacht ik wel dat de servicedesk dat soort informatie wel in zou moeten kunnen zien. 🤷🏼

Ik heb mijn profiel in ieder geval bijgewerkt.

Hallo @EdwinSK het feit dat jij het in MijnKPN (nog) wel aan kon vinken, geeft aan jij het nog moet kunnen krijgen, waarom niet meteen voor de Gigabit-oplossing gekozen i.v.m. het geringe prijsverschil.

Ik had in juli het voordeel met mijn Gigabit-abo, dat de prijs niet verhoogd werd en het verschil met de 500Mit/s-variant nog kleiner werd.

 

 

Ik kon juist geen 1GBit aanvragen, omdat ik dan over zou moeten stappen naar een ander abonnement  omdat ik eerst bij Telfort internet had afgenomen. 500/500 was de max. Zie schermafbeelding.

 

En mij glasvezelaansluiting (met Experia Box v10)

 


Hallo @EdwinSK het zou kunnen dat jouw huidige glasvezelpunt maximaal 100Mbit/s aan kan, die moet dan eerst opgewaardeerd worden naar de Gigabit-variant voor ze je snelheid aan kunnen passen. Dat houdt het extra onderzoek in.

 


Hi @EdwinSK! Ik heb voor je gekeken. Het gaat om een aanpassing in de wijkcentrale. Bij de originele aansluiting is administratief iets niet afgerond. Daardoor bestond onzekerheid of de aansluiting in de wijkcentrale geschikt is om de 500Mbit/s te dragen.

wil je om die reden aangeven of je op dit moment wel de 500Mbit/s binnenkrijgt? Als dat niet zo is plannen we een monteur voor je in. Omdat wij verantwoordelijk zijn voor dit administratieve gedeelte betaal je voor deze monteur uiteraard geen voorrijkosten. Ook is het in orde maken van de glasvezel gratis. 


Hi @EdwinSK! Ik heb voor je gekeken. Het gaat om een aanpassing in de wijkcentrale. Bij de originele aansluiting is administratief iets niet afgerond. Daardoor bestond onzekerheid of de aansluiting in de wijkcentrale geschikt is om de 500Mbit/s te dragen.

wil je om die reden aangeven of je op dit moment wel de 500Mbit/s binnenkrijgt? Als dat niet zo is plannen we een monteur voor je in. Omdat wij verantwoordelijk zijn voor dit administratieve gedeelte betaal je voor deze monteur uiteraard geen voorrijkosten. Ook is het in orde maken van de glasvezel gratis. 

Kijkend naar het oranje lampje zit @EdwinSK nog op een EoF-verbinding (of de kabel tussen NT en modem is niet lekker). Daar gaat een monteur ook niets aan kunnen doen als de access nog niet is omgezet naar GoF. Pas zodra de access is omgezet zal er automatisch vanuit ZSmart een monteursbon gemaakt worden voor de migratie in de PoP, ZSmart bepaalt dan ook of er een monteursbezoek bij de klant nodig is, in veel gevallen gaat deze er automatisch van uit van wel maar in deze situatie zou dat gelukkig niet nodig hoeven zijn omdat het NT geschikt is voor GoF. Als er nog ergens een patch-order rondzweeft dan kan de monteur deze misschien wel uitvoeren door via Infra de gegevens op te vragen maar zoals ik het nu lees zal een monteur niets uithalen.


Dank voor jullie reacties.

Ik heb de afgelopen dagen nog tweemaal met de helpdesk gebeld, waarbij ik de eerst keer werd doorverbonden naar de servicedesk, die zouden meer moeten kunnen zien. Zij gaf me echter een antwoord waar ik niks aan had: “Heeft de stekker er al 2 minuten uit gehad, want, ja, het kan wel even duren hier bij KPN...”. En ja, dat had ik uiteraard al een aantal keer gedaan… maar nog moest ik maar gewoon afwachten...

Gisteren weer gebeld en nu zag de helpdesk dat het poortprofiel niet goed staat en dat die niet op afstand aangepast kon worden (gaf error?). Daarom komt er nu maandag een monteur langs ( @Bram_ ).

@NHendriks Hopelijk komt de monteur dan niet voor niks…

 


 

@NHendriksHopelijk komt de monteur dan niet voor niks…

Dat zal sowieso niet zijn, als de access tegen die tijd nog niet is omgezet dan heeft de monteur gelukkig ook weer ingangen om dergelijke zaken in gang te zetten. Hoe het precies verloopt kan ik niet zeggen, ik kan daar niets over inzien maar ik heb er vertrouwen in!


@EdwinSK ik zie dat de aansluiting voor 5 september gepland is. En dat het ticket in behandeling is bij de juiste mensen.

Het lijkt me voor nu verstandig daarom het topic te sluiten. Er is niet veel meer dat ik vanuit hier kan doen. Mocht er toch iets zijn kan je dat altijd hier laten weten en pak ik het alsnog op.

Mocht er haast bij zijn, bel dan 0800-0402.