Skip to main content

Deze week heb ik een overstap van XS4ALL glasvezel naar KPN (glasvezel) aangevraagd. Je zou denken dat dat niet zo heel moeilijk zou moeten zijn. 

Toch kreeg ik vannacht een mail dat er extra onderzoek nodig zou zijn om de verbinding klaar te maken voor gebruik. Daar lijkt dus iets aardig mis te gaan.

KPNnetwerk.nl geeft aan dat glasvezel gewoon beschikbaar is op ons adres.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? 

 

---edit---

Overigens wat ik ook enigszins vreemd vind is dat wanneer ik op de knop 'Bereid je installatie alvast voor' bij de bestel status druk, ik bij informatie over ISRA punten kom. Zouden ze een 1Gb up/down verbinding via VDSL willen aansluiten?

@barrymossel nee...niks te zien in de app. Maar dat komt omdat de klantenservice per ongeluk de order geannuleerd heeft. Die is later opnieuw ingeschoten maar in de app krijg ik alleen te zien dat de order geannuleerd is. Moderatoren zoals @Erik_ hebben mij verzekerd dat de order doorloopt...maar ik heb eerlijk gezegd hele grote twijfels. In het systeem staan 2 orders. De geannuleerde en de nieuwe. Als ik de status oproep met jouw link krijg ik dit:

 

 

 Nu begrijp je wellicht mijn bezorgdheid….

En of ik die begrijp. Had ik ook. Twee orders in één account begrijpt ie niet. Dus heb ik nogal rigoureus mijn hele account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna alleen de tweede order toegevoegd en toen werkte alles.

Misschien dat het ook lukt met een tijdelijk nieuw account en daar alleen de tweede order aan hangen?


@barrymossel nee...niks te zien in de app. Maar dat komt omdat de klantenservice per ongeluk de order geannuleerd heeft. Die is later opnieuw ingeschoten maar in de app krijg ik alleen te zien dat de order geannuleerd is. Moderatoren zoals @Erik_ hebben mij verzekerd dat de order doorloopt...maar ik heb eerlijk gezegd hele grote twijfels. In het systeem staan 2 orders. De geannuleerde en de nieuwe. Als ik de status oproep met jouw link krijg ik dit:

 

 

 Nu begrijp je wellicht mijn bezorgdheid….

En of ik die begrijp. Had ik ook. Twee orders in één account begrijpt ie niet. Dus heb ik nogal rigoureus mijn hele account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Daarna alleen de tweede order toegevoegd en toen werkte alles.

Misschien dat het ook lukt met een tijdelijk nieuw account en daar alleen de tweede order aan hangen?

Gaat dat dan goed als ik mijn huidige MijnKPN-mail/account verwijder? Daar hangt de bestelling toch aan vast? Of kan ik dan later weer mijn oorspronkelijke mailadres koppelen?

 


Gaat dat dan goed als ik mijn huidige MijnKPN-mail/account verwijder? Daar hangt de bestelling toch aan vast? Of kan ik dan later weer mijn oorspronkelijke mailadres koppelen?

 

De bestelling hangt vast aan een ordernummer en die kun je koppelen aan een MijnKPN account. Ik heb het denk ik te rigoureus gedaan met het verwijderen van mijn hele MijnKPN account. Want daardoor kan ik ook niet meer inloggen in mijn oude KPN forum account. 

Ik vermoed dat je een nieuw MijnKPN account kan aanmaken met een ander emailadres en daar gewoon je ordernummer/bestelling aan kunt koppelen (als product). Voor dat koppelen heb je onderstaande gegevens nodig:

 

 

Maar het mooiste zou natuurlijk zijn dat een moderator of iemand van de klantenservice gewoon de geannuleerde order loskoppelt van je MijnKPN account. Waarschijnlijk werkt alles dan ook gewoon zoals het hoort...


Gaat dat dan goed als ik mijn huidige MijnKPN-mail/account verwijder? Daar hangt de bestelling toch aan vast? Of kan ik dan later weer mijn oorspronkelijke mailadres koppelen?

 

De bestelling hangt vast aan een ordernummer en die kun je koppelen aan een MijnKPN account. Ik heb het denk ik te rigoureus gedaan met het verwijderen van mijn hele MijnKPN account. Want daardoor kan ik ook niet meer inloggen in mijn oude KPN forum account. 

Ik vermoed dat je een nieuw MijnKPN account kan aanmaken met een ander emailadres en daar gewoon je ordernummer/bestelling aan kunt koppelen (als product). Voor dat koppelen heb je onderstaande gegevens nodig:

 

 

Maar het mooiste zou natuurlijk zijn dat een moderator of iemand van de klantenservice gewoon de geannuleerde order loskoppelt van je MijnKPN account. Waarschijnlijk werkt alles dan ook gewoon zoals het hoort...

Ik heb hem intussen gekoppeld aan een ander account. Als ik daar inlog zie ik nu de bestelling op de juiste manier staan (en de melding van inpakken en de monteursafspraak op 6 april). Mijn oude account hangt nu nog aan dit forum (incl. de geannuleerde bestelling maar die zal t.z.t. wel weg vallen).


Oeps...en nu is mijn oude account dus toch verwijderd..Vanaf nu heet ik dus niet meer SledgehammerNL maar Edje040 🤣. En sta ik met het aantal geplaatste reacties weer op 0….haha

 

 


Oeps...en nu is mijn oude account dus toch verwijderd..Vanaf nu heet ik dus niet meer SledgehammerNL maar Edje040 🤣. En sta ik met het aantal geplaatste reacties weer op 0….haha

 

 

Told you so… 😉


Oeps...en nu is mijn oude account dus toch verwijderd..Vanaf nu heet ik dus niet meer SledgehammerNL maar Edje040 🤣. En sta ik met het aantal geplaatste reacties weer op 0….haha

 

 

Told you so… 😉

Ach...maakt niet uit. Als de bestelling maar goed gaat. Ik kan me hier nu lekker als anonieme domme forumbezoeker bewegen 😂 Of zijn die accounts te samen te voegen/koppelen @Erik_ ? Niet te veel moeite doen hoor...weg is weg. Ik overleef het wel.


Oef, wat een gedoe, @Edje040! Heb hier even over nagedacht en wat gecheckt. Vervolgvraag voor jou, en ook voor @barrymossel: wat gebeurt er als je met je oude KPN ID hier op het forum probeert in te loggen? Want een KPN ID wordt over het algemeen niet zomaar opgeheven als er nog iets aanhangt. En een forumaccount geldt als ’iets’. Dus van daaruit zou het inloggen an sich nog moeten werken.

Wel zie ik, als ik bij jullie beide naar het oude forumaccount kijk dat er bij Sledgehammer nog een mailadres aanzit, en bij sverbruggen niet. Dus van daaruit zou ik dan bij het proberen inloggen verwachten dat het voor account Sledgehammer wel lukt, en voor account sverbruggen niet.


@Erik_ ik heb mijn gehele KPN ID verwijderd (er hingen toen twee producten, een shitload aan oude facturen en @sverbruggen aan). Door het verwijderen van dit KPN ID zijn die producten en het forum account (en waarschijnlijk de facturen) vermoedelijk gaan zweven. Daarna heb ik met hetzelfde emailadres een nieuw KPN ID aangemaakt. Daar heb ik toen dit forum-account mee aangemaakt en één van de producten aan gehangen. 

Dus als ik inlog met dit emailadres en dus KPN ID, dan ben ik @barrymossel. Dat andere forum account kan ik denk ik als “verloren” beschouwen. En mag van mij ook verwijderd worden als dat kan. En anders jammer dan… 😉


Want een KPN ID wordt over het algemeen niet zomaar opgeheven als er nog iets aanhangt.

Dit lukte mij dus wel… 

 


Oef, wat een gedoe, @Edje040! Heb hier even over nagedacht en wat gecheckt. Vervolgvraag voor jou, en ook voor @barrymossel: wat gebeurt er als je met je oude KPN ID hier op het forum probeert in te loggen? Want een KPN ID wordt over het algemeen niet zomaar opgeheven als er nog iets aanhangt. En een forumaccount geldt als ’iets’. Dus van daaruit zou het inloggen an sich nog moeten werken.

Wel zie ik, als ik bij jullie beide naar het oude forumaccount kijk dat er bij Sledgehammer nog een mailadres aanzit, en bij sverbruggen niet. Dus van daaruit zou ik dan bij het proberen inloggen verwachten dat het voor account Sledgehammer wel lukt, en voor account sverbruggen niet.

@Erik_ als ik met mijn oude mailadres in wil loggen krijg ik de melding dat het account niet bekend is. Vreemde is dat ik wel via dat mailadressen meldingen krijg als iemand mij tagged of er gepost wordt op een forum wat ik volg. Het mailadres is op een of ander manier nog actief. Vreemd was ook de melding die ik kreeg bij het verwijderen van dat account (E****@f********s.nl), namelijk dat de actie niet uitgevoerd kom worden i.v.m. een storing. Maar uiteindelijk kreeg ik toch de bevestiging dat het account verwijderd is. Kijk maar even maar maak het niet moeilijker dan dat het is. Dat mijn bestelling goed doorloopt vind ik veel belangrijker dan een forumaccount 😉.

 

Edit: extra check gedaan. Als ik wil inloggen met mijn oude mailadres en aangeef dat ik het wachtwoord vergeten ben dan krijg ik de melding dat het mailadres niet bekend is. 


@SledgehammerNL ah je hebt je originele account terug? Is je apparatuur ook al verzonden? Voor mij is het net aangemeld bij PostNL...


@SledgehammerNL ah je hebt je originele account terug? Is je apparatuur ook al verzonden? Voor mij is het net aangemeld bij PostNL...

Ik heb inderdaad mijn originele account terug dankzij @Marcia_ ! 

Ik zie dat de apparatuur is vandaag (bij de buren) is bezorgd. Het lijkt dus allemaal goed te komen 👍🏼


Marcia gaf al aan dat ze het voor jou hersteld had, @SledgehammerNL  👍🏻

 

@Erik_ ik heb mijn gehele KPN ID verwijderd (er hingen toen twee producten, een shitload aan oude facturen en @sverbruggen aan). Door het verwijderen van dit KPN ID zijn die producten en het forum account (en waarschijnlijk de facturen) vermoedelijk gaan zweven. Daarna heb ik met hetzelfde emailadres een nieuw KPN ID aangemaakt. Daar heb ik toen dit forum-account mee aangemaakt en één van de producten aan gehangen. 

Dus als ik inlog met dit emailadres en dus KPN ID, dan ben ik @barrymossel. Dat andere forum account kan ik denk ik als “verloren” beschouwen. En mag van mij ook verwijderd worden als dat kan. En anders jammer dan… 😉

Dan is het voor jou inderdaad niet meer te herstellen. En dit, hieronder, is dan een relatief nieuwe (goede!) ontwikkeling.

Want een KPN ID wordt over het algemeen niet zomaar opgeheven als er nog iets aanhangt.

Dit lukte mij dus wel…