Skip to main content

Ik heb een extra superwiffi bijgekocht. We hebben er al drie; een in de meterkast en bij de twee TV’s. Deze nieuwe wil zich niet laten installeren. Ik heb alles al geprobeerd: alles herstarten, de fabrieksinstellingen teruggezet. En dat allemaal 2 keer. Ik wordt er kotsmisselijk van!!! Niets helpt!! En van de KPN hulp wordt je ook niets wijzer. Heeft iemand een oplossing die WEL WERKT!

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

U sluit em toch wel met een kabel aan op het modem??


Hallo Joep, ik heb hem op de experia box aangesloten met het bijgeleverd kabeltje en nadat het licht groen, was ontkoppeld. 

Daarna heb ik ‘m op verschillende plaatsen geplaatst maar krijg ik continu een paars licht. Wat doen ik fout?


Hallo Joep, ik heb hem op de experia box aangesloten met het bijgeleverd kabeltje en nadat het licht groen, was ontkoppeld. 

Daarna heb ik ‘m op verschillende plaatsen geplaatst maar krijg ik continu een paars licht. Wat doen ik fout?

Als u hem aansluit op de Experiabox brand die groen, branden dan de andere 3 ook nog steeds gewoon groen?


Ja


Van harte welkom op ons forum @Paars licht. Irritant dat je er niet uit komt met je nieuwe, extra SuperWiFi punt. Joep en Nick zijn je al te hulp geschoten, dat is fijn, ik doe ook graag een duit in het zakje.

Goed om te weten dat je 'm eerst wel bekabeld aangesloten hebt. Toch brandt het nieuwe SuperWiFi punt (daarna) paars, begrijp ik? Dat heeft de volgende betekenis: De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw. We hebben een handig topic met informatie en tips voor gebruik en installatie van SuperWiFi. Ik raad je aan om dat ook door te lezen en ben benieuwd of je daarmee verder komt. Laat je het ons hier weten?


Dat tering ding doet het nog steeds niet!!!!

Weggegooid geld!


Hoe lang laat je hem aangesloten? Als ie groen brandt betekent niet dat per definitie dat ie alle configuratie al heeft overgenomen en de laatste firmware heeft binnengehaald.

 

Maak je gebruik van de app KPN Thuis? Zo nee, probeer dat eens, ik gebruik die altijd als ik bij klanten ben en punten moet installeren, heeft me nog nooit teleurgesteld. In feite doet de app zelf niets bijzonders, het is vooral de timer die erin zit die ik ideaal vindt en aangeeft wanneer hij volledig klaar is met installeren.


Heb ik ook allemaal geprobeerd maar ik herhaal het wel weer.

 


Wederom via de app de instructies opgevolgd.

Maar weer het zelfde liedje: ontkoppeld, groen licht, daarna knipperend groenlicht, daarna snel knipperend groen licht en daarna weer PAARS…

 


@Paars licht Wat raar dat 't niet lukt, je hebt het dus ook via de KPN Thuis app geprobeerd zoals @NHendriks tipte? Dat werkt gewoonlijk heel goed. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe lang je het SuperWiFi punt aangesloten hebt. Je kunt ook nog proberen om de nieuwe SuperWiFi om te ruilen met een van de andere, om te testen of het dan wel goed gaat.

Hoe lang laat je hem aangesloten? Als ie groen brandt betekent niet dat per definitie dat ie alle configuratie al heeft overgenomen en de laatste firmware heeft binnengehaald.

 

Maak je gebruik van de app KPN Thuis? Zo nee, probeer dat eens, ik gebruik die altijd als ik bij klanten ben en punten moet installeren, heeft me nog nooit teleurgesteld. In feite doet de app zelf niets bijzonders, het is vooral de timer die erin zit die ik ideaal vindt en aangeeft wanneer hij volledig klaar is met installeren.