Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik heb van de week iets gedaan op mijn modem waarvan ik zou wensen dat ik dit niet had gedaan. Ik wou graag mijn smart camera installeren, maar kreeg steeds de melding dat dit niet kon want hij moest verbinden met 2.4 GHz. Ik las toen dat je via mijn modem een extra wifi kanaal kon instellen. Zo gezegd zo gedaan de camera doet het, maar mijn chromecast niet meer, na resetten niet en zelfs een nieuwe niet. Ik wou alles weer terug draaien dmv de kpn box resetten maar ook dat wil niet. 

Ook kan ik niet meer inloggen bij Mijn Modem met de code achter op de kpn box. help ! 

@Kimberley D. Hoe heb je het modem gereset? Je dient het modem naar fabrieksinstellingen te resetten ( wellicht meer als een keer) als volgt :

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Zo kom je in de webinterface:

  • Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  • Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.
  • KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community

@HansaanZet bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik mijn laptop ingeplugd aan het modem en zo kunnen inloggen. Ik heb vanuit daar nogmaals de modem gereset maar nog steeds wil hij niet communiceren met de Chromecast 


En als u de chromecast eens helemaal opnieuw installeert ?


@HansaanZet  dit heb ik al gedaan meerdere malen


In dit topic Streamen iTV naar Chromecast werkt niet | KPN Community was er een probleem met de chromecast, maar dat zou ondertussen opgelost moeten zijn. (?)Misschien kan @wjb wat verduidelijken ?


In dit topic Streamen iTV naar Chromecast werkt niet | KPN Community was er een probleem met de chromecast, maar dat zou ondertussen opgelost moeten zijn. (?)Misschien kan @wjb wat verduidelijken ?

Dat issue is inderdaad verholpen.

Kan jij de Chromecast in de Google Home app wel bereiken?


@HansaanZet  @wjb  Ik ben er achter waar het probleem vandaan kwam. Het was mijn telefoon, ik heb een nieuwe Xiaomi en daarbij stonden de locatie instellingen niet goed waardoor hij niet kon casten. Hij doet het weer !