Skip to main content

Omdat ik al maanden problemen heb met de wifi hier in huis (alles loopt vast, kan niet terugkijken etc)  en niet verder kom, heb ik een extra wifi 2.4 GHZ kanaal ingesteld op mijn KPN Box 12.

 

Ik heb bij WiFi settings → extra wifi --->2,4 ghz aangezet. De 5ghz extra wifi staat uit.

Beveiliging: WPA2 Personal

Wachtwoord gekozen en opgeslagen. Allemaal prima.

 

Nu kijk ik op mijn telefoon en PC of het gelukt is. Zie ik 2 extra WIFI 2,4 GHZ netwerken met dezelfde naam, de een beveiligd, maar de ander is een open netwerk?? Ik heb dat helemaal niet ingesteld? Hoezo heb ik nu 2 extra wifi , met dezelfde naam en dan 1 open en 1 beveiligd? Ik zie in de modem ook nergens het open extra wifi netwerk staan. Ik heb alles al gereset. Dan gaat het beveiligde extra wifi netwerk inderdaad weg uit de lijst met beschikbare netwerken, maar het  open netwerk blijft staan. Vervolgens het extra WIFI netwerk maar weer uitgezet. Maar ook dan blijft het open netwerk gewoon in de beschikbare netwerkenlijst staan.

 

Ik krijg dit netwerk met geen mogelijkheid weg. Ik heb geen zin dat er straks allemaal apparaten op mijn open netwerk zitten te internetten.

 

Dus, hoe krijg ik het open netwerk weg? iemand enig idee?? Ik heb al gebeld met KPN maar dan zeggen ze dat ik mijn vraag op het forum moet stellen.

Hallo @Am86 ik ga het bij mezelf eens nabootsen en kom er op terug.

Welke firmwareversie heeft jouw modem?

 


Maak je toevallig ook gebruik van SuperWifi punten?


Maak je toevallig ook gebruik van SuperWifi punten?

Jazeker, 3 stuks.  Ben gewoon ingelogd op de box, gedeukt op extra wifi, 2.4 ghz aangezet, ww erop en klaar.

 

En nu staan er dus 2. 1 open en 1 beveiligd. Ook al schakel ik het weer uit, het open netwerk blijft staan. 


Hallo @Am86 bij mij getest geen aparte netwerken erbij zoals bij jou, maar gebruik ook alléén de modem voor de wifi.

 


Hallo @Am86 ik ga het bij mezelf eens nabootsen en kom er op terug.

Welke firmwareversie heeft jouw modem?

 

Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ1000060E

Hallo @Am86 zelfde als ik heb, het zou kunnen zijn, als je extra KPN wifipunten hebt dat dat schaduwwifi een intern communicatiekanaal is voor de wifipunten onderling en het modem, maar dat je dat toevallig ziet en misschien eigenlijk misschien niet behoort te zien.

Een moderator kan hier uitsluitsel over geven.

Succes.

 

 


Hallo @Am86 zelfde als ik heb, het zou kunnen zijn, als je extra KPN wifipunten hebt dat dat schaduwwifi een intern communicatiekanaal is voor de wifipunten onderling en het modem, maar dat je dat toevallig ziet en misschien eigenlijk misschien niet behoort te zien.

Een moderator kan hier uitsluitsel over geven.

Succes.

 

Zou kunnen, maar ik kan er ook gewoon mee verbinden, en dan heb ik gewoon internet, dat zou dan niet mogelijk moeten zijn lijkt me?

 


Heb je tijdens het resetten ook de SuperWifi punten gereset? Zorg hierbij dat ze de knop net zolang indrukt totdat ze even rood knipperen. Sluit hierna de SuperWifi punten weer even aan op je Box 12, zodat ze de juiste gegevens weer overnemen. 
 

Wellicht gaan de SuperWifi punten nog uit van de oude instellingen en is dit netwerk dus nog steeds zichtbaar.


Heb je tijdens het resetten ook de SuperWifi punten gereset? Zorg hierbij dat ze de knop net zolang indrukt totdat ze even rood knipperen. Sluit hierna de SuperWifi punten weer even aan op je Box 12, zodat ze de juiste gegevens weer overnemen. 
 

Wellicht gaan de SuperWifi punten nog uit van de oude instellingen en is dit netwerk dus nog steeds zichtbaar.

 

Ja de wifi punten zijn ook gereset, alle wifipunten hadden ook een rood lampje.


@Am86 Welkom op het forum! Dat is inderdaad vreemd en ik kan het ook niet helemaal reproduceren. Een reset verhelpt dit probleem dus niet? Zou je anders ook eens een screenshot kunnen plaatsen van de instellingen en de beschikbare netwerken in je netwerkcentrum (zonder privégegevens uiteraard 😁


Ineens, dag later, was het netwerk weer weg uit de lijst, dus voor nu opgelost hoop ik. 


@Am86 OK, vreemd maar ik ben blij dat je het dan toch is opgelost. Stuur gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen!