Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een tijdje heb ik problemen met gamen en dan met name vanwege de erg hoge upload latency. 

Ik heb een Hussel Internet 100 Mbit/s abonnement dus de snelheden ben ik gewend, maar vanwege de hoge ping kan ik niet fatsoenlijk gamen.

Het moden is opnieuw opgestart en gereset, storingsbronnen zijn uit de weg gehaald maar niks lijkt te werken. 

 

Is er iets aan de kant van KPN wat jullie kunnen doen?

 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

Ok, ja dit is het scherm dat ik bedoel. normaliter staan er nog meer parameters op het scherm over fouten. 

Als je die ook nog kan delen dan kan een KPN monteur hier op het forum daar misschien een waardeoordeel over geven.


Is dit misschien iets waar KPN wat mee kan?

xDSL verbinding

 

Verder kun je bij deze test ook goed zien dat de latencty erg oploopt wanneer de lijn onder load is:

Meting op fast.com, zie met name de loaded latency

 

Hoe krijg ik iemand van KPN zover om hier mee te lezen?😅


Er zijn soms monteurs op eigen initiatief aanwezig.

@Ik_Hussel  misschien?


Hoi @BrutusII . Ik heb even mee zitten lezen.

Bij dit soort gevallen wil ik altijd graag het zogenaamde klantdomein uitsluiten.  Dus eigen pc/switches/netwerkkaarten/kabels etc. als boosdoener uitsluiten. 

Heb jij meer pc's/laptops?  Zo ja, graag bekabelde metingen doen.  En dan pings naar websites zoals kpn.com en nu.nl.

Zou je de resultaten daarvan kunnen delen?  

Ik kan pas een volgende stap zetten als we meerdere pc's/laptops hebben geprobeerd. 


Hallo,

 

Bedankt voor het meelezen!

Wat betreft eigen netwerk heb ik alleen spul van jullie staan. Geen extra switches oid in gebruik.

 

Kleine update: Inmiddels heb ik de V10 router ontvangen en in gebruik, in combinatie met de 4G router. 

Zojuist op 2 verschillende pc's bekabelde tests gedaan, rechtstreeks aangesloten. Tests zowel met als zonder 4G router gedaan om die ook uit te sluiten.

 

Laptop 1, met 4G router. Lijkt goed, zie onderstaande pingplotter
Resultaten van pingplotter tijdens bovenstaande speedtest.

 

 

Laptop 1, zonder 4G router.
Resultaten van pingplotter tijdens bovenstaande speedtest.
Packet loss tijdens bovenstaande speedtest.

 

 

Laptop 2, met 4G router. Lijkt oke, ping pieken in de 400.

 

Laptop 2, zonder 4G router. Lijkt oke, ping piek 275.

 

Dit zijn dus resultaten van 2 verschillende systemen, rechtstreeks op de kabel aangesloten en zowel met als zonder de 4G router. De pieken zijn iets minder hoog als voorheen, maar 300-400 is nogsteeds erg hoog.

 

Wat ik vind opvallen is dat de snelheid over het algemeen is lager is sinds ik de “upgrade” naar de 4G router heb gedaan. Het probleem met de ping is helaas ook niet verholpen.

 

Update: Bij langere downloads/ uploads zijn de snelheden met 4G router wel hoger. Wel blijft de ping erg wisselend en de packetloss hoog.