Skip to main content

Hoi KPN,

 

ik heb sinds een maand of 2 erg hoog dataverbruik. Denk dan aan 5 GB in 5 dagen oid.

Heb hier ooit wel eens vaker last van gehad maar nooit zo drastisch. In de gegevens die Apple mij laat zien bij mobiele data is het niet erg duidelijk wat zoveel data trekt en vooral waarom, want zelfs nu ik er erg op let, gaat het nogsteeds als een malle...

Hoi @xitsmesam en welkom op het forum! Goed dat je meteen je verbruik hebt gecontroleerd in de gegevens. Het verbruik dat daar staat is sinds het begin van deze maand geregistreerd? Daar staan geen hoge uitschieters in bij apps die overeenkomen met het verbruik wat in de MijnKPN app staat? Heb je in de instellingen ook wifi assistentie uitstaan en het synchroniseren van de iCloud via het datanetwerk? Dat wil nog wel eens voor hoge data zorgen die je niet meteen in het verbruiksoverzicht terugziet. 


Ik heb beide instellingen uit staan. Maar nogsteeds gaat data er als een gek doorheen, het is onduidelijk waarom en waarom nu wel en eerst niet...


Beste @xitsmesam 

Ga met je iPhone naar “Instellingen”, en tik dan op “mobiel netwerk.” Als je dan naar beneden scrolt zie je op een geven moment “Mobiele Data” staan. Dan zie je bij welke apps er hoeveel data verbruikt wordt:

Ik hoop dat je er zo uit komt.


Zoals ik al aangaf ben ik hier al van op de hoogte. Er zijn alleen geen overduidelijke uitschieters en geen verklaring, waarom plotseling nu?


Het verbruiksoverzicht is gaan meten per 1 september? Of eerder/later? 


Vanaf 4 september loopt ie nu.


Hmm, dan zou het kunnen dat er tussen 1 en 3 september veel verbruik is geweest. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je  adresgegevens, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Dan kan ik het verbruik nalopen. Let wel, ik kan niet zien waar het verbruik voor is geweest wat apps e.d. betreft wegens privacyredenen. Ik kan wel de dagen en tijdstippen zien tot wanneer er verbruik is geregistreerd. Die kan ik aan je doorgeven, misschien helpt dat met het uitvogelen van welke app/apps de boosdoener is/zijn.


Ik heb niets meer vernomen en niets in je forumprofiel kunnen ontdekken. Mocht je dit nog op willen pakken, vul dan je forumprofiel aan en laat hier weer een bericht achter! 🙂


Zal ik doen!


Ik kan niet vinden waar ik dat aan moeten vullen?


Die kunnen in je forumprofiel! In het veld persoonlijke opmerkingen kun je de data noteren waar geen eigen veld voor is (IBAN en 06-nummer bijvoorbeeld).


Reageer