Skip to main content

Sinds gisteren aangesloten op het glasvezel netwerk   1 Gbps abonnement. 

Mesh netwerk met deco ex 75.

Bekabeld slechts 250 mbps download snelheid. 

Met wifi slecht 8 tot 10 mbps.

Wat kan het zijn.

Restart, reset,  bekabeling alles cat 6.  alles al nagekeken 

Wie weet hier een oplossing voor. 

Dit is echt te laag

Hoi @Tai4268 . Welkom op het forum.

Wat voor experiabox heb je in huis? Mijn advies is om die als enige aan te sluiten en daarna bekabeld te testen via de ookla speedtest (die zit in de download store van windows)

Vergewis jezelf ervan dat de VPN uit staat en de netwerkkaart deze snelheden aankan (desnoods nog drivers updaten).

Ik ben benieuwd wat hier uitrolt. 


Alles al gedaan.  Max nu 650 mbps bedraad en max 200bps wifi


Het is de experiabox 12

 


Ik weet 95% zeker dat er ergens iets in jouw opstelling voor de begrenzing zorgt.  Dan blijft er natuurlijk nog wel 5% over :-)

Ik wil je een dure monteur besparen dus laten we samen nog even goed kijken naar je opties.

Heb jij meerdere laptops/pc's ? Graag op verschillende apparaten een bekabelde test rechtstreeks op de box12 doen.  Er mag geen switch tussen zitten(!)

Antivirus/VPN/software om de ethernetkaart te throttelen  moet allemaal uit staan. Verder moet de pc/laptop dit aankunnen en dus ook even de specs van de netwerkkaart bekijken.

Testen met de ookla app die in windows zit. 

 

Als jij ZEKER weet dat aan deze voorwaarden voldaan is maar je download en upload blijven ondermaats (wat is je upload trouwens?)  dan hebben we een legitiem aanknopingspunt om een monteur te overwegen.