Skip to main content

het valt mij op dat mijn upload gigantisch traag is. Ook het openen van diverse sites gaat sporadisch als stroop.

 

 

ik heb al de modem een softreset gegeven. 

een reset via kpn site

alle apparatuur los gekoppeld en nog keer reset.

maar niets lijkt de upload een boost te kunnen geven.

 

doe ik iets verkeerd?

 

Dat is inderdaad wel een erg trage uploadsnelheid, @RolfTijhuis! Nu weet ik niet wat er technisch haalbaar is op jouw adres, want ik heb nog geen gegevens van je. Maar ik kan me niet voorstellen dat je niet meer kunt halen dan dit. Jouw downloadsnelheid ligt een stuk hoger, dus zou je ook een hogere uploadsnelheid verwachten.

Heb je deze speedtest via de bekabelde verbinding gedaan of via wifi? Indien je de speedtest via wifi hebt gedaan, wil ik je eerst de Wifi Manager aanraden. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.

Als we het hier over de bekabelde verbinding hebben, dan lijkt het me goed als ik even mee kijk. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Hi Denise,

Ik heb de Wifi manager geprobeerd maar ik merk geen verschil. 

Verder heb ik mijn profiel aangevuld


Ik heb nog een aantal vragen voor je:

  • Controleer de kabel tussen de FTU en het modem. Is deze goed aangesloten? Je kunt dit controleren door de kabel even los te halen en opnieuw aan te sluiten.
  • Heb je de FTU ook al eens 2 minuten stroomloos gemaakt?
  • Zou je eens een speedtest via wifi én bekabeld internet willen doen? Het is voor de speedtest belangrijk dat je alle andere apparaten niet verbonden hebt met het internet, dus ook geen televisie aan. Zou je de resultaten van beide speedtests hier als afbeelding willen delen?
  • Hoe ziet jouw thuisnetwerk eruit? Welke apparatuur heb je aangesloten?

Ik zal de ftu vanavond van het stroom halen

 

Heb de ftu daaraan de modem aan de modem een netwerk kabel naar een gigabit switch voor tv en spel console al het andere gaat over WiFi 3 telefoon en 1 laptop 


Na herstart van FTU 

Wifi


bekabeld op gigabit switch woonkamer
 

bekabeld direct op modem

oorzaak lijkt dan ook ergens in het wifi te zitten vermoed ik


Bedankt voor de terugkoppeling. Als ik de screenshots zo bekijk, dan zit het probleem inderdaad in het wifi signaal. De uploadsnelheid van de bekabelde verbinding is dik in order. Je hebt de Wifi Manager al geprobeerd, zeg je, maar dit maakte geen verschil. Kun je dit verder toelichting? Is de uploadsnelheid via wifi trouwens op alle apparaten gelijk of merk je nog verschil bij gebruik van de andere apparaten?