Skip to main content

Hey Allen,

 

Ik zit een beetje met een probleem. Momenteel heb ik een 1000/1000 abonnement bij KPN. Maar mijn pc boven, die via wifi verbonden is, krijg ik de volgende speedtest resultaten mee. Dit is al na allerlei verbeteringen die ik heb doorgevoerd zoals bijvoorbeeld drivers updaten. Hiervoor was het maximaal 2mbps up en down met een ping & jitter van meer dan 1000ms...

 

Ook heb ik al via de MijnKPN app de Wi-Fi Manager gebruikt, maar dat hielp niks… Ik werd doorverwezen naar de forum, dus hebben jullie tips voor mij hoe ik een beetje fatsoenlijke wifi snelheid boven kan krijgen? Momenteel gebruik ik de KPN Box 12b.

Ik heb ook een foto van mijn appartement toegevoegd. In de berging zit de KPN Box en op de tweede verdieping waar de kast is getekend staat mijn pc. Hopelijk helpt dat

 

Gebruik je geen wifiversterkers?

Wifi op de 2e verdieping van alleen een modem beneden word al gauw spannend.

Wat voer vloeren heeft het huis, hout/gips of beton ?

Hoeveel haal je op je telefoon als je naast je pc staat? 

 

Wifi uit een modem is niet eindeloos. Dus ik vermoed dat dit gewoon aan het bereik ligt.

Hoe je het oplost, het liefst een vast kabel naar boven. Als dit niet lukt of wenselijk is, zou je met 2 Superwifi’s, 1 op elke verdieping, het bereik en snelheid aanzienlijk kunnen verbeteren voor je pc