Skip to main content

Meteen na het afronden van betaaltransactie (in Firefox met F-secure extensie voor beveiligde verbinding) krijg ik een zwarte pagina te zien met tekst ‘website denied’ gevolgd door een melding van de bank dat de transactie niet zou zijn voltooid.

‘moz-extension://34006e99-fdbb-4338-80f9-258fa38910da/block_pages/block_general.html’

Gebeurt dit vaker en hoe los ik het probleem op?

Maak de cache eens leeg van de webbrowser.
Probeer eens met een andere webbrowser (of op een andere PC).


Bedankt @Babylonia, ik denk dat ik er al achter ben wat de oorzaak is van mijn problemen.

Mijn account bij XS4all is recentelijk overgezet naar het KPN netwerk, maar de antivirussoftware licentie zou nog t/m juni geldig blijven.

Toen ik op de ‘KPN veilig’ site keek zag ik ook dat er (nog) geen apparaten zijn ingesteld en dan kan er ook geen installatie plaatsvinden.

Ik heb het idee dat nu de tijd rijp is om de bestaande installatie eerst te verwijderen en daarna vanuit ‘KPN veilig’ machines opnieuw toe te voegen om de nieuwe antivirus software (waaronder de bankiersbeveiliging) te installeren.


Ik heb precies hetzelfde probleem, maar heb wel alles qua F-secure van xs4all overgezet naar KPN F-secure. Andere browser zou kunnen natuurlijk, maar doe alles normaal gesproken met FF en het zou hier mee ook moeten kunnen. Kan het een add-on zijn die dwarsligt?


Ik ben een beetje aan het experimenteren gegaan. Allereerst heb ik de oude antivirus installatie geleverd door XS4all verwijderd samen met de oude extensie in Firefox (deze geeft stabiliteitsproblemen). Daarna heb ik de geschiedenis gewist. Als je de bankiersbeveiliging inschakelt vanuit de beheer console op je pc, dan opent er vervolgens een nieuwe tab in Firefox met alleen een zwart venster. In de adresbalk staat het adres, maar verder gebeurt er niets. Wanneer je het adres aanklikt (zodat de tekst in de adresbalk verkleurt) en op ‘enter’ drukt dan verschijnt ineens de vraag of je de extensie wilt installeren. Als je ‘ja’ klikt, zal de extensie worden ingesteld.


Ik had dit probleem ook met KPN veilig, wat dacht ik F-secure is. Als je met de bank contact hebt wordt de bankierbeveiliging ingeschakeld, als je met de muis naar de bovenkant van het scherm gaat wordt dat aangegeven. Toegang tot andere websites is dan geblokkeerd. Na het voltooien van een iDeal transactie komt “betaling afronden”, waarbij je naar de website van de verkoper teruggaat, maar die is dus geblokkeerd. Ik heb dus consequent de volgorde proberen aan te houden : betalen/bevestigen → bankierbeveiliginig uitschakelen→ dan betaling afronden indrukken. Of dit nog steeds nodig is weet ik niet, maar het lijkt dus op het probleem dat u heeft.


Ik had dit probleem ook met KPN veilig, wat dacht ik F-secure is. Als je met de bank contact hebt wordt de bankierbeveiliging ingeschakeld, als je met de muis naar de bovenkant van het scherm gaat wordt dat aangegeven. Toegang tot andere websites is dan geblokkeerd. Na het voltooien van een iDeal transactie komt “betaling afronden”, waarbij je naar de website van de verkoper teruggaat, maar die is dus geblokkeerd. Ik heb dus consequent de volgorde proberen aan te houden : betalen/bevestigen → bankierbeveiliginig uitschakelen→ dan betaling afronden indrukken. Of dit nog steeds nodig is weet ik niet, maar het lijkt dus op het probleem dat u heeft.

Nee, niet helemaal.

Want het venster van de geblokkeerde pagina krijg ik pas nadat de betaling is afgerond, dus nadat de barcode met de smartphone is gescand en ik van de bank de bevestiging melding kreeg dat ik had betaald. Vervolgens moet er teruggekoppeld worden naar de webshop waarna je dan de opdrachtbevestiging krijgt. Daar gaat het dan ergens fout. Je krijgt dan te zien dat de betaling niet goed is afgerond met de vraag of je de bestelling opnieuw wilt uitvoeren. De bestelling ga ik niet nog een tweede keer doen, waarna ik de bankiersbeveiliging ophef. Als ik vervolgens controle doe bij mijn bank, dan is de betaling rond en als ik op de webshop kijk dan lijkt de betaling daar ook te zijn afgerond. Maar ik heb geen opdrachtbevestiging gekregen, omdat de bankiersbeveiliging dat proces lijkt te onderbreken. Daarom heb ik de leverancier van de producten al een mail gestuurd met de bestelopdracht en de betaalopdracht gegevens die bij deze bestelopdracht horen.


Zo'n vreemde mismatch aan beveiligingsprocedures heb enkele maanden geleden ook gehad,
bij het aankopen van een licentie voor een stukje software. Probeerde dat toen in een bepaalde volgorde opnieuw (ook met een andere browser).

Dat ging daarmee een paar keer mis, met als gevolg dat ik echt maar één keer echt heb betaald,
maar een stuk of vier licenties heb gekregen. Nou ja, het kan ook wel eens gunstig uitpakken.  😄


We hebben eerder dit jaar met de KPN Veilig Android app wel wat issues gehad dat het niet goed samenging met bank apps. Dat is inmiddels verholpen door een update van de app. Maar, @kpnusrnl, ik neem aan dat het bij jou om Firefox op een computer gaat.

Je geeft aan dat je Xs4all klant bent en onlangs overgezet naar KPN. Dat betekend inderdaad dat XS4ALL SAFE nu KPN Veilig wordt. Het is in principe hetzelfde product, alleen de benaming is anders. Je behoudt ook het aantal licenties dat je voorheen had. Maar je zult dan inderdaad wel SAFE moeten verwijderen. Vervolgens kun je met je KPN ID inloggen op veilig.kpn.com om daar de KPN Veilig variant te activeren, downloaden en installeren.

 

Ik ben een beetje aan het experimenteren gegaan. Allereerst heb ik de oude antivirus installatie geleverd door XS4all verwijderd samen met de oude extensie in Firefox (deze geeft stabiliteitsproblemen). Daarna heb ik de geschiedenis gewist. Als je de bankiersbeveiliging inschakelt vanuit de beheer console op je pc, dan opent er vervolgens een nieuwe tab in Firefox met alleen een zwart venster. In de adresbalk staat het adres, maar verder gebeurt er niets. Wanneer je het adres aanklikt (zodat de tekst in de adresbalk verkleurt) en op ‘enter’ drukt dan verschijnt ineens de vraag of je de extensie wilt installeren. Als je ‘ja’ klikt, zal de extensie worden ingesteld.

Als ik dit zo lees is het nu weer goed werkzaam?

 

Ik had dit probleem ook met KPN veilig, wat dacht ik F-secure is. Als je met de bank contact hebt wordt de bankierbeveiliging ingeschakeld, als je met de muis naar de bovenkant van het scherm gaat wordt dat aangegeven. Toegang tot andere websites is dan geblokkeerd. Na het voltooien van een iDeal transactie komt “betaling afronden”, waarbij je naar de website van de verkoper teruggaat, maar die is dus geblokkeerd. Ik heb dus consequent de volgorde proberen aan te houden : betalen/bevestigen → bankierbeveiliginig uitschakelen→ dan betaling afronden indrukken. Of dit nog steeds nodig is weet ik niet, maar het lijkt dus op het probleem dat u heeft.

@hmmsjan_2, voor zover ik weet zou een dergelijke omweg niet (meer) nodig moeten zijn. 


@Erik_ 

voor zover ik weet zou een dergelijke omweg niet (meer) nodig moeten zijn. 

 

Dat idee had ik ook, laatst een betaling gedaan, per ongeluk  zonder de omweg,  en dat gaf geen probleem.


@Erik_, dat klopt. Het gebeurt in FF vanaf de computer.

Als ik dit zo lees is het nu weer goed werkzaam?

Ik ben voorzichtig positief, maar de procedure voor de installatie/instellen van de extensie in FF is voor de ‘doorsnee gebruiker’ te lastig.

Daarnaast is het niet handig dat er geen (werkende) link in mijn account staat die verwijst naar KPN Veilig, dat gaf ik eerder ook al aan.

Als je het niet weet is het best lastig om de plek te vinden waar je bij de console komt om apparaten toe te voegen of verwijderen.

Ik hoop dat men daar iets aan/mee doet.


@Erik_, dat klopt. Het gebeurt in FF vanaf de computer.

Als ik dit zo lees is het nu weer goed werkzaam?

Ik ben voorzichtig positief,

👍🏻

 

maar de procedure voor de installatie/instellen van de extensie in FF is voor de ‘doorsnee gebruiker’ te lastig.

En daarmee doel je op dit stuk?

 Als je de bankiersbeveiliging inschakelt vanuit de beheer console op je pc, dan opent er vervolgens een nieuwe tab in Firefox met alleen een zwart venster. In de adresbalk staat het adres, maar verder gebeurt er niets. Wanneer je het adres aanklikt (zodat de tekst in de adresbalk verkleurt) en op ‘enter’ drukt dan verschijnt ineens de vraag of je de extensie wilt installeren. Als je ‘ja’ klikt, zal de extensie worden ingesteld.

 

 

Daarnaast is het niet handig dat er geen (werkende) link in mijn account staat die verwijst naar KPN Veilig, dat gaf ik eerder ook al aan.

Als je het niet weet is het best lastig om de plek te vinden waar je bij de console komt om apparaten toe te voegen of verwijderen.

Ik hoop dat men daar iets aan/mee doet.

Dit is me nog wat onduidelijk, @kpnusrnl. Bedoel je met ‘mijn account’ je MijnKPN omgeving? En dan hoe dat verwijst naar de KPN Veilig beheeromgeving om licenties te activeren? Want dat is inderdaad niet ideaal. Neem ik mee als feedback. 

Als je toch iets anders bedoelt, of je hebt nog wat toe te voegen, laat het weten. Eventueel screenshots van dingen zijn ook altijd handig.


Het blijft toch raar dat bij welke site je ook een betaling hebt gedaan, je website denied krijgt na het betalen, dus je kan niet meteen keer zien of je betaling gelukt is.. Hoe kan ik zorgen dat die site wel toegang krijgt? Iets van een veilige lijst aanmaken of zo iets dergelijks? Ik bestelde van de week via KPN een wifi versterker, betaal en die transactie kreeg geen website denied melding……….


Hallo @Familie N. Gebruik je dan de standaard browser of de speciale beveiligde browser van KPN Veilig?


Hallo @Familie N. Gebruik je dan de standaard browser of de speciale beveiligde browser van KPN Veilig?

Ik gebruik Firefox 😊


Hallo @Familie N. heb je het al eens via de beveiligde browser geprobeerd?

 


Nee, ik heb dat nog niet geprobeerd, doe alles met Firefox normaal gesproken.


Sorry dat het enige tijd duurde met mijn reactie.

Toen mijn account van XS4all werd omgezet naar KPN, werd mij verzekerd dat ik nog enige tijd gebruik kon maken van de antivirussoftware.

Dit bleek niet helemaal het geval, dat betrof met name het stukje ‘online bankieren’, maar dat had ik niet meteen door.

Pas met uitsluiten ben ik erachter gekomen dat de antivirus extensie toch eerder verwijderd moest worden, maar dat betekent ook dat de extensie weer teruggezet moest worden, maar deze keer van KPN.

De procedure:

Eerst de bestaande extensie (XS4all) uit de browsers verwijderen.
Daarna moet ook het antivirusprogramma verwijderd worden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

!!Er staat in de KPN account wel iets over beveiliging, maar er is geen linkverwijzing naar de 'F-Secure console'. Dus als je niet weet hoe je in de KPN account naar de F-Secure antivirus console moet komen dan kan je ook geen pc toevoegen!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan moet je in de F-Secure omgeving van KPN de computer verwijderen waar het programma op stond.
Vervolgens moet de computer opnieuw worden toegevoegd en de installer van het antivirusprogramma opslaan.
Als de installatie is afgerond, moet je ook de extensies voor de verschillende browsers inschakelen en opnieuw instellen (FF, Edge, e.d)
Tot slot moet je na het opstarten van de browser nog de extensie instellen als het venster verschijnt met de vraag of de extensie geïnstalleerd moet worden.

Is het nu wat duidelijker?