Skip to main content
Antwoord

F-secure ondersteuning

• September 2, 2025
  • 13 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb problemen met f- secure bij verbinding met mijn bank. Kpn helpdesk 1200 kan het niet oplossen en verwijst naar f secure. F-secure zegt dat zij mij niet mogen helpen en stelt dat er sprake is van onkundig KPN personeel. Kafkaanse toestanden.

Beste antwoord door Flitsend

Ja heb ik. Mijn probleem is anders. Ik kom niet op de website van mijn bank. Krijg de melding de website is niet bereikbaar. Alle andere websites doen het wel en krijgen een groen vinkje. Bij de website van mijn bank staat een blauw balletje. Als ik daar op klik staat er dat de website is toegestaan door beheerder. Dat klopt omdat ik dat zelf bij de veiligvirus app heb geregeld.

“Website is niet bereikbaar” duidt op een verbindingsprobleem, niet perse op dat de website geblokkeerd zou zijn. Staat er een foutcode of kun je een foto delen van de melding die je op je scherm krijgt? Misschien een stomme vraag; is de website van je bank momenteel in de lucht uberhaupt?

13 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 2, 2025

Wat is je probleem exact met F-secure? De bankieren app of de online webpagina van je bank? F-Secure heeft veel diensten, welke geeft problemen? Ik snap wel hoe het werkt maar gebruik het zelf niet om dit soort dingen te voorkomen, gewoon verstandig internetten helpt een heel eind voor mij.

Sowieso deze pagina even doornemen, hier staat het meeste uitgelegd over F-Secure. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Graag eerst antwoord op mijn vraag. Waarom verwijst KPN naar f-secure omdat zij het niet kunnen oplossen, terwijl f-secure stelt dat zij niet mag helpen van KPN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2025

Het heeft waarschijnlijk niks met F-secure van doen. Lees het antwoord in het topic hieronder even. Met dank aan ​@JanD .

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 2, 2025

Graag eerst antwoord op mijn vraag. Waarom verwijst KPN naar f-secure omdat zij het niet kunnen oplossen, terwijl f-secure stelt dat zij niet mag helpen van KPN.

F-Secure is geen dienst van KPN. Wordt slechts aangeboden door KPN. Dit houdt ook in dat je F-Secure pagina onder het beheer van F-Secure en jezelf valt. 

KPN kan je wel de weg wijzen in F-Secure, maar ze kunnen het niet voor je aanpassen. Zij kunnen niet in jouw F-Secure licentie, simpelweg omdat F-Secure niet van KPN is. Als de vraag te ingewikkeld is en te veel over F-Secure inhoudelijk gaat kun je inderdaad worden doorverwezen naar F-Secure omdat KPN niet overal zicht op heeft en dus geen aanpassingen voor je kan doen. Wie kent immers het programma van F-Secure beter dan F-Secure zelf?

Om te beoordelen of dat in dit geval aan de orde is, is niet aan mij. Dit is een klanten-helpen-klanten forum, dus de exacte protocollen kan ik je niet vertellen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Dus f-secure moet helpen als je ze belt?

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 2, 2025

Dus f-secure moet helpen als je ze belt?

“Moet” is een groot woord.

Ik ben niet bekend met de procedures binnen F-Secure en ik weet dan ook niet in hoeverre zij je daar mee kunnen helpen, zoals ik aangaf, maar het lijkt mij dat zij de meeste vragen kunnen beantwoorden, zoals elke bedrijf waar je een product afneemt. Het lijkt mij alleen dat KPN niet in de systemen van F-Secure kan en dingen voor jou kan wijzigen. Misschien dat een moderator van KPN daar meer over kwijt kan. 

Aangezien ik me kan voorstellen dat je het graag opgelost wilt hebben; had je het bericht van ​@PeterG gelezen over een mogelijke oplossing? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Ja heb ik. Mijn probleem is anders. Ik kom niet op de website van mijn bank. Krijg de melding de website is niet bereikbaar. Alle andere websites doen het wel en krijgen een groen vinkje. Bij de website van mijn bank staat een blauw balletje. Als ik daar op klik staat er dat de website is toegestaan door beheerder. Dat klopt omdat ik dat zelf bij de veiligvirus app heb geregeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2025

Maar heb je de cookies voor die site van je bank al eens gewist. Dat is de kern van mijn gegeven link.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • September 2, 2025

“Website is niet bereikbaar” duidt op een verbindingsprobleem, niet perse op dat de website geblokkeerd zou zijn. Staat er een foutcode of kun je een foto delen van de melding die je op je scherm krijgt? Misschien een stomme vraag; is de website van je bank momenteel in de lucht uberhaupt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Ja de site is in de lucht. Als er iets met mijn vebinding zou zijn dan hadden andere websites ook niet bereikbaar geweest.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 2, 2025

Ja de site is in de lucht. Als er iets met mijn vebinding zou zijn dan hadden andere websites ook niet bereikbaar geweest.

Ik doelde op de verbinding tussen jou (dus je apparaat en je netwerk) en de website. Zoals ​@PeterG zou ik beginnen met je cookies te wissen, of probeer eens een andere browser? Werkt het dan wel? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Cookies weghalen heeft niet geholpen. Verbindingen zijn ook goed, dmv kpn app gecheckt. Zoals de service medewerker op 1200 vermoedde denk ik dat het probleem dieper zit. Her probleem hierbij is dat F-secure niet wil helpen omdat  dat niet wordt toegestaan door kpn. Zie hier mijn eerste chat. Kan de MODERATOR helpen?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hoi ​@F-secure h . Welkom hier.

Bij welke bank zit jij?