Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

 

Aangezien de KPN zelf geen e-mailadres meer heeft gaat dit via deze weg. Dit is dus de enige weg om schriftelijk een klacht/probleem e.d. te versturen.

 

Onderstaande factuur wordt niet betaald in verband met onjuiste gegevens op de factuur.

 

Er is hierover op 20-1-20 voor de derde keer contact geweest met de klantenservice en dit schijnt te worden aangepast.

Totdat de juiste telefoonnummers goed zijn overgezet van Telfort naar KPN en de onjuiste nummers zijn verwijderd wordt er geen betaling gedaan voor de telefoongebruik.

 

Ik neem aan dat ik binnen enkele dagen een juist contract en correcte factuur ontvang voor mijn telefoongebruik.

Het is niet dat ik NIET wil betalen maar GA alleen betalen voor wat ik gebruikt en niet voor 2 ongebruikte nieuwe nummers.

 

Met vriendelijke groet van een zeer ontstemde klant,

 

Marc de Rooij

Correcties worden altijd op de volgende faktuur gedaan. Niet betalen is onverstandig en brengt altijd extra kosten met zich mee. Een medewerker gaat dit zeker voor je uitzoeken. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Vul vooral ook de betreffende nummers in. Dus niet hier in vullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling.  Je profiel is alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf. Komt goed. 


@ontevreden Marc Hoi Marc, welkom op ons forum. Wat rot dat de factuur niet klopt, dat je daar al verschillende keren contact over hebt gehad en dat je nog niet zeker weet of het nu opgelost is. Goed dat je dit aankaart. We helpen je hier op het forum graag verder naar de oplossing.

Ik begrijp dat het te maken heeft met een overstap van Telfort naar KPN toe met meerdere mobiele nummers, heb ik dat goed begrepen? Wat Joep hierboven aangeeft klopt: Een al aangemaakte factuur kan niet meer worden aangepast. Wat er dan wel gebeurt, is dat alles gecorrigeerd en verrekend wordt op de volgende factuur. Ondanks dat ik me kan voorstellen dat je het daar niet mee eens bent, raad ik je daarom wel aan om de factuur eerst te betalen. Anders ontstaan er andere problemen met openstaande bedragen, wat uiteindelijk weer voor andere problemen zorgt. En dan raak je zogezegd van de regen in de drup.

Als je wilt, kijk ik het graag voor je na om je hier verder mee te helpen. Kan je me dan iets meer vertellen over wat er precies is gebeurd? En kan je dan ook je gegevens in je forumprofiel zetten, zoals @Joep1965 ook tipte? Ik hoor graag van je.


@Alexa_  Nu alweer 1 week verder en niets meer gehoord van KPN terwijl men aangaf dit binnen enkele dagen te verzorgen.

De automatische incasso reeds terug laten boeken en wacht op een credit factuur en een factuur die klopt naar wat ik gekocht hebt.

Heb inmiddels wel een sms bericht ontvangen dat ik ben overgestapt en alles kan bekijken in “mijn kpn” maar daar is helaas niets over mijn mobiele gebruik te zien.

IK HOOP EIGENLIJK DAT IEMAND MIJ KAN UITLEGGEN WAAROM ZOIETS SIMPELS VAN EEN OVERSTAP VAN TELFORT NAAR KPN ZOVEEL PROBLEMEN GEEFT.

En nee, ik ga geen forumprofiel aanmaken en ga de kpn ook niet meer bellen.

Laat de KPN maar een keer naar een ontevreden klant bellen als ze ooit de oplossing hebben gevonden.

 

Tot die tijd worden alle incasso opdrachten weer terug geboekt. ( en voor de personen die hier commentaar op hebben vraag ik of zij dit willen betalen voor mij en dan krijgt men als alles in orde is weer het geld retour gestort.)

 

 


@Alexa_En nee, ik ga geen forumprofiel aanmaken en ga de kpn ook niet meer bellen.

 

 

Heel verstandig, hiermee maak je jezelf kenbaar dat je absoluut niet geholpen wilt worden, sorry hoor maar dan kunnen de moderators jou op het forum ook NIET helpen. @Alexa_ heeft jouw 6 dagen geleden al gevraagd om even je forum profiel in te vullen, had ze al veel eerder voor jou e.e.a. na kunnen kijken. 

 

Alvast heel veel plezier met het storneren van je maandelijkse incasso's.

Maandje of 3 misschien 4 gok ik, wordt je daarna vast wel geroyeerd wegens wanbetaling. :joy:


@JeroenB22 Dit krijgt de KPN als ze een call centre inhuren waar studenten bijverdienen die per nieuwe klant worden betaald.

Die hebben geen feeling met klanten en het bedrijf waarvoor ze werken en hebben geen idee welke problemen ze mensen geven.

 

Maar heb nu 3x gebeld met KPN ( en dat is bijna 2 uur tijd ) welke ik ook zakelijk had kunnen besteden.

Weet jij waar ik die factuur kan opsturen naar de KPN. Eens kijken of men de KPN die betaald ????

 


@JeroenB22  o ja, het is geen wanbetaling aangezien de factuur niet correct is.

Het is heel normaal dat bij een foute facturering en een credit factuur achteraan gestuurd wordt.

 

Maar ja het is de KPN hé


Nee, geen flauw idee.

Maar vul gewoon even je forumprofiel in, er komt wel weer een moderator langs. Die checkt alles even na, administratief en migreren van systemen kan wel eens problemen geven. Kan zijn dat je dan nog 1 of 2 foutieve facturen zult krijgen, voor e.e.a. is verwerkt. Een telefonisch contact center kan alleen maar aan de ‘voorkant’ iets betekenen. Terwijl er op de achtergrond iets meer moet gebeuren, deze afdelingen moeten op de juiste wijze aangestuurd worden. Weet wel zeker dat je dan wél goed word geholpen, echter kan het even duren voor er wordt gereageerd. Niet iedereen is altijd aanwezig op het forum :) 

 

Storneren is gewoon zooo onverstandig, brengt malleur en ellende met zich mee, je zult betaalherinneringen blijven ontvangen voor onbetaalde maanden, en bij kpn willen ze er nog wel een boetebedrag bij op gooien ook, = geautomatiseerd proces welke vrijwel nooit tegen kan worden gehouden. Daarna komt de nieuwe maand al weer snel aan de beurt wat betreft een automatische incasso.  Correcties kunnen altijd gemaakt worden. Dus uiteindelijk komt het wel goed. Maar er moet even dieper in de achterliggende systemen gegrabbeld worden. 

Ik zit zelf op een klantenservice bij een verzekeraar (beslist geen inhuur, of extern bedrijf) en kom vaak genoeg schrijnende situaties tegen omdat een klant even dwars doet. Kan zijn dat wij fout zijn, of de klant, of systeemtechnisch loopt er iets niet lekker. Echt je haalt jezelf alleen maar ellende op de hals. Wil je niet. 

 

Vaak is het zo, dat als jij akkoord gaat met een maandelijkse AI, jij een afspraak hebt met betreffend bedrijf dat er altijd kan worden geincasseerd, lukt dit niet, of is er een storno, wordt er al snel gesproken over wanbetaling na 2 of 3 maal storno. Als er dan ergens een foutje zit, ja, daar kan het betaalsysteem niets aan doen. Laat dat lekker op zijn beloop gaan. 


@JeroenB22 Waarom heeft de KPN dit forum dan aan om vragen te stellen en zodra de vragen moeilijk worden moet je het afgeschermd gaan doen voor de buitenwereld.

 

Na 3 keer zelf gebeld te hebben met een hoop wachttijd en vele beloften vraag ik nu maar 2 simpele dingen.

  1. maak het in orde
  2. bel mij hierover terug 

Het is gewoon heel simpel voor de meeste bedrijven.

Het probleem oplossen kan binnen 1 dag gedaan worden en hoeft zeker geen maanden te duren.

Dit loopt al vanaf december vorig jaar en nog niets aangepast.


Probleem is nu de wet van de Privacy die in 2018 is ingevoerd, zonder gegevens kan en mag een moderator niks voor jouw betekenen,… En hier op het forum wordt je wel goed geholpen, ik bel namelijk nooit als ik kpn nodig ben. 


@JeroenB22 Dan wil jij vast ook wel mijn rekening alvast betalen.

Het is deze maand bijna € 80,00 dat ik extra moet betalen voor iets waar ik nooit om heb gevraagd.


Nee, jij maakt nu veel aannames. Vul even dat profiel in, alleen waar prive bij staat. Dan kunnen ze je vanuit het forum ook gaan helpen. 


Jij wil het niet betalen maar vind dat ik het wel moet betalen.

Beetje krom toch.

Jij wilt schijnbaar niet betalen voor iets dat je niet afneemt en zo denk ik er ook over.


Misschien heb je angst dat iedereen je gegevens kan inzien. Dit is niet zo. Mijn ervaring met de moderators is dat ze erg integer zijn. Indien het erg privé worden gaan ze zelfs privé berichten versturen en komt later eventueel de oplossing naar voren in het forum. Mijn advies is ook de gegevens in te vullen in je profiel, de rekening betalen ook al is die niet correct en terecht. Achteraf wordt alles netje door de moderator of een nader stuk van KPN hersteld.

Helaas worden er nu eenmaal fouten gemaakt, nu door KPN bij de overstap van Telfort maar ook jij maakt wel eens fouten. Je zegt sorry en hersteld het. Geef KPN deze kans ook.


@beerzwaan je hebt gelijk dat iedereen fouten maakt.

 

Maar na 3x bellen en dus 3x de belofte te hebben gehad dat men het in orde maakt en binnen enkele dagen een email met correcties stuurt die nooit aankomen begint het toch aardig irritant te worden.

Maar nu 5 weken verder en hoor niets van KPN maar krijg wel facturen die onjuist zijn.

Men weet dat het niet klopt maar toch factureren. De facturatie is heel simpel in een computersysteem stop te zetten of althans er een notitie bijzetten dat men er nog mee bezig is.


@ontevreden Marc Ik wil je allereerst graag vragen om de sfeer en toon vriendelijk te houden. De forumgebruikers hier (en ik) hebben de beste bedoelingen om je verder te helpen en geven je daarom deze antwoorden en adviezen. 

Wat @JeroenB22 en @beerzwaan aangeven klopt: Als je me niet uitlegt wat er precies aan de hand is, en je gegevens niet invult in je profiel, dan kan ik je gegevens niet opzoeken en je daardoor ook niet helpen. Dat laatste doe ik graag, als je je gegevens invult en mijn vragen beantwoordt die ik eerder heb gesteld. 


Zo nu een jaar verder en nog steeds is het probleem niet opgelost.

Er is een incassobureau mee bezig geweest en die zag er geen heil in om het door te zetten.

 

Afgelopen dagen maar weer eens gebeld met de KPN en men ging het weer uitzoeken en zou terug gebeld worden.

Na 2 dagen krijg ik een email dat men geprobeerd heeft om te bellen maar men mij niet heeft kunnen bereiken. vreemde is wel dat ik geen gemiste oproep heb staan op mijn telefoon.

 

Net maar terug gebeld als reactie op de email en wat schets mijn verbazing. De telefoniste kan niet zien waar het over gaat.

Ik bel dus terug naar het nummer in de email met een code die ik dan moet invoeren en de telefoniste weet nergens van en kan niets inzien.

 

Ik verwachte eigenlijk een oplossing voor het probleem en niet een gesprek waarin ik alles weer moet gaan uitleggen en alles moet gaan opzoeken weer.

 

Helaas is het verder ook bijna onmogelijk om telefonisch contact te krijgen bij de KPN en dan specifiek de juiste afdeling.

Ook alle emails zijn van een norepley email adres.

maar het positieve is dat in de email staat dat als ik niet reageer alles is opgelost en ga dus maar wachten op een correcte factuur van de kosten die ik nog moet betalen.

Eigenlijk zou er als compensatie de factuur door de KPN moeten worden geseponeerd maar daar geloof ik weer niet in.