Skip to main content

Hallo

Ik kreeg vandaag een mailtje van jullie dat de factuur van 25/10 nog niet betaald is, maar deze is wel betaald! Ik kan in mijn Rabo bankieren app zien dat u hem de 23e heeft ontvangen, misschien heb ik hem te vroeg over gemaakt, maar ik doe dit altijd rond dezelfde datum.

Graag hoor ik van u.

Vandaag geprobeerd om telefonisch contact te maken via 0800 0402 maar dan hoor ik dit telefoonnummer is op dit moment niet berijkbaar. Graag zou ik toch iemand van de klanten service spreken om meer gezeur te voorkomen. Tevens heb ik nogmaals gekeken in mijn bankieren app en ik heb op de 23e het volledige bedrag van de maandelijkse factuur overgemaakt deze is dezelfde dag door jullie ontvangen, ook op het juiste rekening nummer deze staat namelijk in het adresboek van de rabo bankieren app. Ik denk dat het mis is gegaan omdat ik de factuur heb betaald op de 23e voordat ik de factuur in mijn mail ontvangen had op de 25e.

Graag hoor ik dus van iemand van de klanten service, heb geen zin om afgesloten te worden, of andere problemen omtrent betalingen te krijgen.


Vandaag eindelijk kpn weten te bereiken, en met iemand van de kalntenservice gesproken. De medewerker  vertelde mij dat ik alsnog de openstaande maand moest overmaken en dat het geld wat ik eerder betaald had terug gestort zou worden. Ik vroeg hem of ze niet konden zien of mijn betaling was binnengekomen, dit kon volgens hem niet om dat er geen klantnummer of referentie bijstond, klinkt aan de ene kant logisch maar vraag mij toch af waarom het de afgelopen jaren dan altijd wel goed is gegaan, heb immers nooit klant nummer of iets dergelijks ingevuld. Ook wordt bij het controleren van de gegevens aan de telefoon gevraagd om de laatste 3 cijfers van de bank rekening, en daarbij is mijn rekening nummer bekend in jullie systeem hoe kan het dan zijn dat er niet door middel van een zoek opdracht op rekening nummer gekeken kan worden of er betaald is ja of nee? Verder wil ik wel even zeggen dat ik correct geholpen ben door een zeer vriendelijke medewerker aan de telefoon, maar toch vind ik het wel vervelend dat het zo gelopen is, kost toch weer tijd klein beetje stress en bijna een verhoging van 20 euro wat 30% van de totale rekening is, nogmaals terwijl er dus wel betaald is en ook geprobeerd is om contact te leggen zie het schrijven eerder op dit forum en telefonisch.


Hoi @Mwillemsen en welkom op het forum! Super dat je inmiddels contact hebt gehad en dat het antwoord er al is. 🙂 Bij het handmatig overmaken van je betaling moet inderdaad altijd je klantnummer vermeld worden. Als je dit in het verleden niet deed en het altijd goed is gegaan kan ik dat niet verklaren. Het klantnummer is altijd noodzakelijk, anders koppelen we het niet aan je account. Alleen een bankrekeningnummer is niet genoeg verificatie. Soms heb je immers mensen met meerdere bankrekeningnummers of mensen die handmatig eens voor iemand anders betalen. 

De betaling die je hebt gedaan krijg je inderdaad binnen 2 weken automatisch teruggestort. Fijn om te lezen dat je vriendelijke geholpen bent door mijn collega en hopelijk gaat het bij de volgende overschrijving wel goed!

Mocht je het trouwens steeds handmatig overmaken omdat het automatische incassomoment niet goed uitkomt, dan kun je voor de factuurdatum ook aanpassen. Voor de vaste diensten kan het direct online en voor het mobiele abonnement kun je hierover chatten. Op deze pagina vind je hoe je dit regelt! 


Reageer