Skip to main content

ik heb mijn abonnement opgezegt in december voor 1 april en door fouten bij KPN moet ik alsnog de factuur betalen van april want volgens hun heb ik pas in maart mijn abonnement opgezegt.

hoe kan ik dit normaal afhandelen want ga niet betalen omdat hun fouten makenĀ 

Hallo @patrick ID!Ā 

Als er sprake is van een fout, dan moet dat gecorrigeerd worden. Ik begrijp dat je in december een opzegging aan ons doorgegeven hebt om het abonnement op te zeggen per 01 april 2021. Hoe heb je de opzegging aan ons doorgegeven? En heb je van ons een bevestiging van de opzegging ontvangen?
Als je dit kunt toelichten en je klantgegevens kunt invullen in jouw Forum profiel? Graag het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Ik kijk dan graag mee wat de status is van je opzegging.


Ik heb inĀ december online opgezegt voor 1 april en heb een mail teruggekregen dat de opzegging in behandeling was en dat een medewerker mij zou bellen voor een bevestiging.Ben in de maand december teruggebeld en mij werd verteld dat de medewerker van kpn de opzegging ging door zetten en dat ik retourdoos opgestuurt kreeg voor de materialen.Heb in de maand maart 3 x gebeld met de vraag of het retourdoos al onderweg was want ik moest mijn huis 1 april opleveren en heb nogmaals gevraagt of het nu geregeld was en ik kreeg als antwoord dat het goed was.

Dus de fout ligt bij het doorgeven van de opzegging van de medewerker

Kortom de volgende bewoners kregen de verhuisdoos half april binnen en toen weer gebeld na de faktuur herinnering en kreeg te horen dat het pas in maart opgezegt was en dat ik het maar met de nieuwe bewoners moest regelen.Maar als ik december te horen krijg dat het geregeld gaat worden ga ik ervan uit dat het goed komt .Het gaat om adres *********

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


En laatse 3 cijfers ***


Ik heb inĀ december online opgezegt voor 1 april en heb een mail teruggekregen dat de opzegging in behandeling was en dat een medewerker mij zou bellen voor een bevestiging.Ben in de maand december teruggebeld en mij werd verteld dat de medewerker van kpn de opzegging ging door zetten en dat ik retourdoos opgestuurt kreeg voor de materialen.Heb in de maand maart 3 x gebeld met de vraag of het retourdoos al onderweg was want ik moest mijn huis 1 april opleveren en heb nogmaals gevraagt of het nu geregeld was en ik kreeg als antwoord dat het goed was.

Dus de fout ligt bij het doorgeven van de opzegging van de medewerker

Kortom de volgende bewoners kregen de verhuisdoos half april binnen en toen weer gebeld na de faktuur herinnering en kreeg te horen dat het pas in maart opgezegt was en dat ik het maar met de nieuwe bewoners moest regelen.Maar als ik december te horen krijg dat het geregeld gaat worden ga ik ervan uit dat het goed komt .

Het gaat om adres ********
Ā 

Hoe bestaat het.Ā :joy::rofl::joy:


Bedankt voor jouw toelichting, @patrick ID!

Waar de fout precies ligt, durf ik niet te zeggen:
Ik zie dat je inderdaad in december contact met ons hebt gehad en gesproken hebt over een contractovername van jouw diensten: dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Ik vind geen verwerkt opzegverzoek terug, lees wel dat erover gesproken is naar aanleiding van een bestelling van de nieuwe bewoner: we hebben je toen gevraagd om contact op te nemen:Ā Gaat u verhuizen of wilt u uw abonnement opzeggen en u hebt dit nog niet aan ons doorgegeven?Ā Bel ons dan zo snel mogelijk op 0800-0402.

In het bericht staat ook:
Zolang u uw abonnement niet zelf opzegt, loopt uw abonnement door. U blijft dus abonnementskosten betalen. Uw diensten stoppen wel vanaf het moment dat wij bericht krijgen dat de nieuwe aanbieder de diensten heeft opgeleverd. Wij hebben als verwachte datum meegekregen: 1 april 2021.Ā 

Voorkom onnodige kosten! Uw abonnement is pas definitief beƫindigd als u hiervan een aparte bevestiging van ons hebt ontvangen.

Het abonnement is uiteindelijk opgezegd per 01 april 2021 met een opzegtermijn van 1 maand, dus per 03 mei 2021 (01 mei 2021 viel op een zaterdag, dus dan schuift het automatisch op naar de eerstvolgende werkdag).Ā 

Je hebt pas in april een aparte bevestiging van je opzegging van ons ontvangen: niet eerder. Omdat ik zie dat er wel contact over is geweest, laat ik de fout in het midden zal de opzegtermijn (1 maand) crediteren: deze zal meegenomen worden op de slotfactuur die je nog ontvangt.Ā 


Dus kort gezegt ik hoef dit niet te betalen en het word op schrift gezegt?

Mvg patrick


Ja, goed gelezen, na verrekeningen en onder de streep hoef je het inderdaad niet te betalen.

Ā 

Omdat ik zie dat er wel contact over is geweest, laat ik de fout in het midden zal de opzegtermijn (1 maand) crediteren: deze zal meegenomen worden op de slotfactuur die je nog ontvangt.Ā 

Ā