Skip to main content

Sinds 1 Jan 2020 betaalde ik €32.50 voor tv en internet. T/M jul. 

Nu krijg ik een factuur van 44.76  voor augustus.

Hoe wordt dit verklaard.?? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Weet je zeker dat de installatiedatum 1 januari was en niet wat dagen later of eerder. KPN is zeer precies in het factureren (zowel in hun als jouw voordeel). De facturatie is echter een vooruitbetaling. Kijk eens goed naar de factuurspecificatie. Volgende maand zal het dus weer anders zijn en dan steeds hetzelfde. 


Begrijp ik niet. Ik betaal vanaf Jan. Dit jaar 32.50 tot aug. Opeens moet ik nu 44.75 betalen voor internet en tv. Dat is toch altijd hetzelfde bedrag.!? Ik ben niet van abonnement veranderd. 

 


Begrijp ik niet. Ik betaal vanaf Jan. Dit jaar 32.50 tot aug. Opeens moet ik nu 44.75 betalen voor internet en tv. Dat is toch altijd hetzelfde bedrag.!? Ik ben niet van abonnement veranderd. 

 

Waarschijnlijk moet je volgende maand 47,50 Euro betalen (contract met 100mb), maar is de installatie op zeg maar 8 januari gestart. Dan betaal je nog over die 8 dagen in de maand minder. Je had dus de eerste 6 maanden 12,50 "korting” omdat je een vast eerste jaarscontract hebt afgesloten. De term “korting” is trouwens zeer beladen hier, want “korting” is als je het zonder dit zogenaamde voordeel ook kan afsluiten en dat kan helemaal niet bij KPN.  

Waarschijnlijk komt dit omdat Vergelijkingssites vaak deze korting prijzen geven. De consumentenbond zie ik nu is daar in ieder geval voorlopig mee gestopt. 


Dank u, ik begin het te begrijpen. Ik overweeg om over te stappen naar bv Tele 2.

Maar dat gedoe met een andere internetbox etc. + het inleveren van de kpn spullen.. 😩

Aansluiten kost ook eens een behoorlijk bedrag.! 


Dat kan dan pas over 6 maanden. Want u heeft afgesloten voor 1 jaar. En voor zover ik begrijp is daar pas braaf de helft van om...


Sinds 1 Jan 2020 betaalde ik €32.50 voor tv en internet. T/M jul. 

Nu krijg ik een factuur van 44.76  voor augustus.

Hoe wordt dit verklaard.?? 

De kortingsperiode is dus voorbij. 

Ga er maar vanuit dat je vanaf september 2020 minimaal 52,50 betaalt. Internet kost minimaal 42,50 en TV erbij is 10,00. Samen komt je dan uit op 52,50 voor het goedkoopste KPN-abonnement. 

 


Shoppen naar een goedkope provider wordt interessant. 


Shoppen naar een goedkope provider wordt interessant. 

Ja, maar dat kan pas na het einde van jouw contractperiode. 


Dat ga die contract einddatum maar eens goed in de gaten houden.

Bij de energie "contracten" werkt dat niet zo... Je kunt zo overstappen. 


Hallo @Snorhans Is het één en ander inmiddels duidelijk geworden? Als ik het zo lees lijkt het er inderdaad op dat je een bepaalde periode van je contract korting hebt gekregen en dat deze periode inmiddels is verstreken. Op je contract, dat we je altijd via de mail toesturen, staat precies aangegeven wat je gaat betalen en of er sprake is van een kortingsactie. Heb je dat al bekeken? 


Ik ga dat mijn contract eens goed bekijken zoals je voorstelt 

 


Hallo @Snorhans , het lijkt er op alsof je een x aantal maanden € 10,- per maand korting hebt ontvangen en medio dit jaar een verhoging i.v.m. inflatiecorrectie, dan is het verschil te verklaren.

 


@JanD 

Bij de KPN Hussel abonnementen is er deze zomer geen verhoging geweest i.v.m. de inflatiecorrectie. 


Hallo @Noordzee , dan moet op de factuur van @Snorhans de specificatie van het bedrag terug te vinden zijn.

Even off-topic, daar ik Telfort-klant ben ken ik (nog) niet alle details van de pakketten.

Nu weer on-topic:relaxed:

 


Ik ga dat mijn contract eens goed bekijken zoals je voorstelt 

 

Sinds 1 Jan 2020 betaalde ik €32.50 voor tv en internet. T/M jul. 

Nu krijg ik een factuur van 44.76  voor augustus.

Hoe wordt dit verklaard.?? 

De kortingsperiode is dus voorbij. 

Ga er maar vanuit dat je vanaf september 2020 minimaal 52,50 betaalt. Internet kost minimaal 42,50 en TV erbij is 10,00. Samen komt je dan uit op 52,50 voor het goedkoopste KPN-abonnement. 

 

 

Dat ga die contract einddatum maar eens goed in de gaten houden.

Bij de energie "contracten" werkt dat niet zo... Je kunt zo overstappen. 

@Snorhans 

Is alles nu duidelijk? Per wanneer kun je opzeggen? 


Reageer