Skip to main content

Goedemorgen,
Ik heb als sinds mijn overstap naar KPN in juni ‘20 al problemen met mijn glasvezelaansluiting. Hiervoor zijn inmiddels al 4 monteurs langs geweest en zoals u in de telefoonnotities kunt zien heb ik letterlijk uren met verschillende mensen aan de telefoon gezeten. Elke monteur is op toezegging van de klantenservice op kosten van KPN geweest. De jongeman die de laatste monteur stuurde verzekerde dat hij in zijn shift op zaterdag zou checken dat die kosten niet achteraf verrekend zou worden. Ik heb van deze laatste monteur dus een foutieve factuur ontvangen van bijna €100,-. Op mijn emails met verzoek tot crediteren wordt niet gereageerd en de medewerker van de debiteurenafdeling verbrak de verbinding met als slotzin ‘het is duidelijk dat we beide een ander standpunt hebben’. 

Sinds we bij KPN zitten niets dan gedoe. 

Goedemiddag @Brooklunny, welkom op het forum!
Ik schrik van je bericht! Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kijk graag even met je mee.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Sorry, verkeerde knop gedrukt.

Ik heb zojuist alle gegevens ingevuld op ons profiel. Misschien mag ik nog wat toevoegen. De verbinding blijft gewoon traag met als hoogtepunt gisteren sms’jes van KPN ‘Door een storing kunt u mogelijk niet internetten….’. En als er gemeten wordt aan het modem wordt er gezegd ‘ja maar er komt gewoon 100 mb binnen’. Ja, maar als ik maar 15mb download heb, of bekabeld op het dieptepunt 7mb (dat was notabene tijdens een telefoongesprek met de klantenservice), dan heb ik er toch niks aan een abonnement van zowat €50?

 

Bedankt in elk geval voor het meekijken en denken.


Bedankt @Brooklunny, ik zie de toezegging van 5-11 ook staan voor de kosten voor deze monteur. Die heb ik bij deze dus ook vergoed. Sorry dat je daar zoveel achteraan hebt moeten gaan. Afspraak is afspraak.
De kosten waren €50, dit wordt met de eerstvolgende of volgende factuur verrekend. Er is kans dat hij nét deze factuur mist omdat die volgende week al weer komt. In dat geval komt het met de volgende mee.

Dan hebben we natuurlijk nog wel het probleem van je langzame internet. Dat hoort natuurlijk ook goed te werken! 
Ik begrijp dat je daar al een hoop voor hebt geprobeerd. Ik vermoed dat je onze wifimanager al eens doorlopen hebt, wat is de uitkomst hiervan in het laatste scherm? Zolang je ergens in huis onder de 20Mbit/s zit kun je vanuit daar namelijk ofwel gratis wifiversterkers bestellen of een gratis wifimonteur (afhankelijk van de situatie)


Dag Thomas, 

Bedankt voor je snelle reactie. De afspraak was niet dat de monteur achteraf verrekend zou worden. Hij zou niet in rekening gebracht worden. Vandaar mijn verzoek tot creditatie. Ik moet nu wel ff €100 neertellen en hopen dat het nu wel goed gaat. 


Hier 2 videos, zojuist opgenomen.


Alle devices (laptops en mobiel) zijn maximaal 1 jaar oud, laatste modellen. 
Hiervoor bij Tele2, Telfort en T-mobile internet afgenomen… Gewoon kabel. Nooit problemen. Max was 50mb per sec, maar in de praktijk was dat tussen de 20 en 30.

Wifiversterkers zijn mij inderdaad al tegen betaling aangeboden, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Internet van bijna €50,- moet gewoon in orde zijn, zonder dat je achteraf honderden euro’s aan versterkers moet investeren. 
Op mijn vraag of het abonnement verlaagd of ontbonden kan worden heb ik geen antwoord gekregen. Maar als de snelheid die we nu krijgen de standaard is tot mijn jaarcontract afloopt in juni zou de maandprijs ook naar rato moeten zijn. Is dat onredelijk om te verwachten? 

Alle monteurs komen met hun eigen adviezen, de laatste heeft de V12 modem (die volgens de helpdesk echt alleen voor glasvezel ontwikkeld was) weer omgeruild naar een Expedia Box V10. Hij vond dat dat de beste router was. Kun jij het nog volgen?


 


Helaas heb ik geen andere manier om de kosten voor de monteur te vergoeden, ik kan bestaande facturen namelijk niet wijzigen.

De snelheden die je meet zijn in MB/s niet in Mb/s, daar zit wel aardig wat verschil in. Daarnaast ben je bij het downloaden van bestanden ook nog weer afhankelijk van de uploader.
Kun je de snelheid eens meten via een speedtest als fast.com, speedtest.net of kpn.com/speedtest?

Zou je ook de wifimanager nog eens volledig willen doorlopen? Deze moet namelijk een oplossing aandragen in situaties als deze, de wifiversterkers kunnen daar namelijk ook gratis zolang je onder de 20Mbit/s zit ergens in huis.

Je contractsnelheid gaat over de snelheid die je experiabox ontvangt. Met een bekabelde verbinding zul je die altijd wel kunnen halen maar draadloos gaat er altijd wat verloren. (dat gezegd hebbende moet je een hoop sneller kunnen krijgen dan je nu haalt) Je contract ontbinden hierom kan helaas niet. Je kunt wel je abonnement wijzigen naar een goedkopere variant met 50Mbit/s voor €42,50 per maand.

De V10 en V12 zijn in een hoop opzichten gelijk maar ik zie vaak monteurs die deze ruil maken.


Hoi Thomas,

De WIFI is verbetert 

De oplossing…

6

Laagste cijfer

61

Mbit/s

Laagste wifi meting

Dan adviseren we een wifi Monteur

mechanic.png

We zien aan de meting dat je wifi goed werkt. Toch is er ruimte voor verbetering. We kunnen hier wat aan doen door een monteur te sturen. De kosten hiervoor zijn €50.

Maak een afspraak

 

Op naar monteur nummer 5?


@Brooklunny 61Mbit/s is voor wifi een prima snelheid, als je dat sneller wilt hebben zou je daar inderdaad een monteur voor kunnen bestellen maar dat zal helaas niet gratis zijn.


Okee dankjewel. Wij vinden dat wel meevallen: een verdubbeling in prijs maar er Max +10 mb op bedraad internet ervoor terug krijgen. Je snapt: ook monteur nummer 5 gaat dat niet oplossen. 
 

gelukkig nog maar een paar maandjes kpn 


Wat Thomas schrijft is heel terrecht en meer kan hij als KPN employee ook eigenlijk niet schrijven. 

Voor de vaststelling van de prijs die KPN jou in rekening brengt is dus van belang welke afspraak je met KPN hebt gemaakt. KPN als organisatie schrijft nooit iets concreets maar altijd in de vorm van “Het is niet onmogelijk dat bij uitstekende omstandigheden bla, bla, bla”.

Je zal dus echt met hard bewijs moeten komen dat voordat de monteur aan de slag ging er is beloofd dat de prestatie van jouw wifi in huis boven die 61Mbit/s zou uitkomen. Misschien heb je nog een mailtje van een KPN medewerker waar dat in staat.  

Anders is het jammer. De KPN afdeling klantencommunicatie lijkt voornamelijk gevuld met toonbankverkopers en je moet geluk hebben om iemand te vinden, die echt de klant wil helpen (die zijn er overigens wel en Thomas zit meestal aan de goede kant voor de klant). 


Bedankt CorL,

Uiteraard heb ik die info niet op papier staan. Maar al staat het wel op papier, zoals monteurskosten die je niet hoeft te betalen, of iets simpels als de ingangsdatum van je contract (KPN sloot ons 3 weken te vroeg over op eigen initiatief, contractdatum was 3 weken later, maar sloot ons 4 weken later pas aan. Hier is geen compensatie voor gegeven). Er gaat zoveel meer mis dan alleen die veel te trage verbinding. Heel leuk dat er 60 mb binnenkomt op de aansluiting, daar is bij het kijken naar Netflix, YouTube etc weinig van te merken.
Ik twijfel overigens niet aan de oprechtheid van een aantal medewerkers, maar helaas lost dat de trage verbinding niet op.

Zoals gezegd: het is nog even uitzitten een paar maandjes en dan weer terug naar de vorige aanbieder die meer MB’s voor de helft van het geld levert. En dan bedoel ik niet wat ze ‘zeggen’ te leveren, maar wat wij merken op onze devices. Daar gaat het uiteindelijk toch om?...

 


@Thomas Je gaf op 13 januari aan dat je de kosten van de monteur vergoed had. Dit zeiden de collega's voor jou ook. Het is WEER niet gebeurd, je hebt het niet in orde gemaakt + een boete van 20 euro. Waarom wordt er zoveel beloofd, maar echt werkelijk niets komt voor de bakker. Ik word er niet goed van, als is maar om de hoeveelheid kostbare tijd die we aan dit gezeur kwijt zijn.


Goedemiddag @Brooklunny, ik vermoed dat er bij het indienen (door mij) iets niet helemaal goedgegaan is. Ik zie inderdaad geen bedrag bij de vergoeding staan en vermoed dat ik dat simpelweg niet goed ingevuld heb. Mijn oprechte excuses daarvoor!
Ik heb de vergoeding alsnog ingediend, mét het bedrag erbij en nu staat hij er zeker weten in.
De 20,- boete kan ik helaas niet vergoeden.