Skip to main content

Beste,

Ik heb twee berichten van jullie mogen ontvangen met de bevestiging van de opzegging van mijn abonnement.

Hierin wordt beschreven dat mijn abonnement per 1 augustus wordt stopgezet. Daarna wordt gezegd:
¨U hebt bij KPN uw abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald. In de maand voor de beëindiging krijgt u de voorlaatste factuur. Ook daarop worden abonnementskosten in rekening gebracht. Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. Als u teveel hebt betaald, maken wij dit bedrag aan u over. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso.¨

Ik heb afgelopen week (2 augustus) een factuur mogen ontvangen, waarin de gebruikelijke kosten zijn verrekend. Dit bedrag is ook van mijn rekening afgeschreven en heeft als omschrijving: periode 1 t/m 31 augustus.

Maar die maand hoef ik toch niet meer te betalen? Ik lees overal berichten over een slotfactuur e.d., maar ik begrijp niet waarom ik nog een maand abonnementsgeld moet betalen als mijn abonnement per 1 augustus is stopgezet. Zoals hierboven genoemd, zeggen jullie zelf dat klanten altijd een maand vooruit betalen. Dus deze extra factuur voor de maand augustus begrijp ik niet helemaal.

Kan ik dan in september de slotfactuur verwachten, waarin dit teveel betaalde bedrag weer verrekend wordt? Het voelt allemaal erg dubbel en omslachtig, als ik mag zeggen.

Met vriendelijke groet,

Judith Bruijsten

Klopt is omslachtig , maar eind september krijg je de slotfactuur,  dat je een maand teveel betaald komt omdat de facturen altijd een paar dagen eerder word opgemaakt en in jou geval dus voor 1 augustus.


Oké, bedankt.