Skip to main content

Ik krijg een factuur over de periode 26 augustus t/m 25 september terwijl mijn contract per 24 augustus is beëindigd. Sterker nog de automatische incasso heeft het bedrag al afgeschreven. 



Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Johan123456 
Heb je opgezegd op 24 augustus of is dat het einde van de opzegtermijn van één maand?


Dat is de datum einde contract zoals die ook op mijnkpn staat


Hoi @Johan123456 maar wat is het antwoord op mijn vraag?

Hallo @Johan123456 
Heb je opgezegd op 24 augustus of is dat het einde van de opzegtermijn van één maand?

De einddatum contract is alleen het einde van de vaste periode. Vanaf dat moment ben je contractvrij, maar het abonnement loopt door. Je moet opzeggen, met een opzegtermijn van één maand.

Dus: wanneer heb je opgezegd?


Er staat nergens “einde vaste periode” er staat duidelijk “einde contract “. Dat klopt ook want ik heb geen internetverbinding meer en tevens geen tv. Dus als het contract nog zou lopen, dan zou ik nog een wifi signaal hebben lijkt me


Maar heb je nou wel of niet opgezegd? En zo ja wanneer? 

Ik zie nog één verklaring voor de factuur en incasso voor de nieuwe maand. De factuur (en incasso) wordt al wat eerder klaargezet. de opzegging en de factuur hebben elkaar dan gekruist. Dan wordt dit volgende maand gecorrigeerd door een slotfactuur met een creditering voor het teveel betaalde.

Als je je gegevens (privé) plaatst in jouw forum profiel, alleen zichtbaar voor jou en KPN mede-werkers, dan kan een KPN moderator met je mee kijken en bepalen wat er is gebeurd. Ik zie dat moderator @Jose_ dit topic al in beeld heeft.


Goedemiddag @Johan123456!
 

De einddatum contract is alleen het einde van de vaste periode. Vanaf dat moment ben je contractvrij, maar het abonnement loopt door. Je moet opzeggen, met een opzegtermijn van één maand.

Dus: wanneer heb je opgezegd?

Wat @RBxx hier schrijft klopt. Wanneer je een Internet/TV abonnement bij ons neemt, dan ga je een jaarcontract met ons aan. Na het eerste jaar ben je contractvrij, maar loopt je abonnement nog wel maandelijks door. De datum die je ziet staan bij ‘einde contract’ is dan ook de datum waarop het jaarcontract eindigt, niet wanneer je abonnement stopt.

Het is dan ook van belang om te weten of je jouw abonnement hebt opgezegd. Is dat niet het geval, dan is het logisch dat je nog afschrijvingen van de abonnementskosten op je rekening terug ziet. Wil je graag dat jouw abonnement wordt opgezegd? Dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Opzegdesk. Je kunt daarvoor het beste bellen met onze klantenservice via 0800 0402 (gratis). Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Ik heb mijn abonnement opgezegd in verband met wanprestatie. De opzegtermijn van een maand geld dan sowieso niet. Ik heb al maanden geen wifi signaal en KPN reageert niet op mijn emails.


Hallo @Johan123456, welke Experia Box heb je en (eventueel) welke Wifi versterkers? 

Johan12345 schreef:
Ik heb al maanden geen wifi signaal en KPN reageert niet op mijn emails.

KPN klantenservice heeft geen e-mailadres, welk e-mailadres heb je gebruikt?
Ze zijn wel bereikbaar via telefoon (zie hierboven in de reactie van @Jose_ ) en verder is er de chat.
Ga daarvoor naar www.kpn.com/service , kies een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil graag contact”. Dan vind je de chat beneden op de pagina.


Ik heb mijn abonnement opgezegd in verband met wanprestatie. De opzegtermijn van een maand geld dan sowieso niet. Ik heb al maanden geen wifi signaal en KPN reageert niet op mijn emails.


@Johan123456 Als je hebt opgezegd en er wordt nog geld geïncasseerd, dan lijkt er iets niet goed te zijn gegaan bij het opzeggen van je abonnement. Ook dan is het verstandig om eens contact op te nemen met onze Opzegdesk, mijn collega kijkt dan met je mee en helpt je verder. We zijn inderdaad niet bereikbaar via e-mail, dus op eventuele e-mails die je hebt gestuurd wordt niet gereageerd. Je kunt telefonisch contact met ons opnemen of een chat starten via de website, zoals @RBxx uitlegt:
 

Ze zijn wel bereikbaar via telefoon (zie hierboven in de reactie van @Jose_ ) en verder is er de chat.
Ga daarvoor naar www.kpn.com/service , kies een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil graag contact”. Dan vind je de chat beneden op de pagina.

 


Dus een kpn, waar je volgens mij zelfs een mailadres via kn hebben, reageert niet op e-mail. Dat is toch wel absurd. Ik wil biet bellen of chatten, ik wil gewoon een mail kunnen sturen en daar een reactie op krijgen


Dus een kpn, waar je volgens mij zelfs een mailadres via kn hebben, reageert niet op e-mail. Dat is toch wel absurd. Ik wil biet bellen of chatten, ik wil gewoon een mail kunnen sturen en daar een reactie op krijgen

Dat kan niet, ook al wil je dat. Bellen of chatten is de enige mogelijkheid.


Wat een slechte service dan


Mailen zou pas een slechte service zijn. Hoeveel mailtjes denkt u dat zo'n groot bedrijf per dag binnen zou krijgen? Nog afgezien van alle onzinnige en haatmailtjes. De kans zou erg groot zijn dat uw bericht niet gezien wordt. Tegenwoordig zijn er betere communicatiemogelijkheden. 


Wat een slechte service dan

Als ik contact zoek met XS4ALL is het via chat of Twitter. Dat doe ik door het typen van woordjes...die vormen een zin. Wat is dan het verschil met mail? Dat is juist omslachtiger en het duurt langer voordat ik antwoord krijg.