Skip to main content

Beste, Ik heb op 17 februari mijn abbonement opgezegd bij jullie. Tv, Internet en bellen. Ik heb tot nu toe nog steeds facturen binnengekregen om abbonementsgelden te betalen t/m m 24 mei. Naar mijn inziens klopt dit niet. Zou iemand uitleg kunnen geven? Bedankt. 

Hi @Abigail van Beek, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Hmm, daar lijkt inderdaad iets niet goed te gaan! Ik kijk graag even mee, maar ben wel benieuwd naar een paar dingen. 

  • Op welke manier heb je opgezegd en per welke datum? 
  • Had je nog een lopend contract of was jouw contract al verlopen?
  • Heb je een bevestiging van de opzegging ontvangen?


Indien je me kan voorzien van antwoord op deze vragen, heel graag! En vul daarnaast even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Dan kan ik het een en ander controleren! 


  • Op welke manier heb je opgezegd en per welke datum? 

Opgezegd via online opzeggen in februari per 31 maart.

  • Had je nog een lopend contract of was jouw contract al verlopen?

Mijn contract is 08-2019 al verlopen

  • Heb je een bevestiging van de opzegging ontvangen?

Ik kan dat niet meer terug vinden in mijn mail.

 


 @Abigail van Beek, bedankt voor de gegevens! Ik zie nog geen opzegging, maar wel een overstapverzoek. Klopt het dat je gebruik maakt van een overstapservice? Zo ja, op welke datum ben je aangesloten of wordt je aangesloten bij je nieuwe provider? Ik zie namelijk een mail van 30 april met het volgende bericht: 

Verwachte einddatum
De nieuwe aanbieder heeft doorgegeven dat hij verwacht vanaf 29 mei 2020 de diensten te leveren. Vanaf die datum kunt u via KPN niet meer internetten, bellen en/of interactieve TV kijken op dit adres.

Ik ga er dus vanuit dat jouw nieuwe provider je pas later kan aansluiten, waardoor KPN iets langer doorloopt zodat je niet zonder diensten komt te zitten! 


Nee ik heb geen overstap service aangevraagd. Ik heb een opzegging gedaan in februari zoals ik zei. Ik ben vanaf 31 maart verhuisd. Dus de overstap is gedaan door de nieuwe bewoner. Ik heb nog een mail van jullie dat de opzegging verwerkt wordt. Dus allemaal raar dit ....


@Abigail van Beek een nieuwe bewoner zou dat niet kunnen doen aangezien het op jouw naam en gegevens staat. Wel is er een brief uitgegaan (eind april) om te controleren of er een nieuwe aansluiting op het adres kan worden geïnstalleerd voor de nieuwe bewoner. Dat is het enige wat ik kan vinden, dus ik wil toch echt vragen om in je mail te duiken of je iets van een bevestiging hebt en deze hier te plaatsen (zonder persoonlijke gegevens zichtbaar) of die mail van 'bevestiging wordt verwerkt'. Dan kunnen we verder kijken naar de afhandeling hierin. Een bevestiging is namelijk leidend hierin.


Deze mail van jullie is van 17 februari. Jullie hebben een paar keer geprobeerd te bellen  maar ivm werk is contact maken niet gelukt. Inmiddels is dat al sowieso meer 1,5 maand geleden dat ik iets gehoord heb van jullie. Als het niet meer is. Dat zou betekenen dat mijn opzegging dus al verwerkt moet zijn omdat de 14 dagen ruimschoots voorbij zijn.

 


Dit is nu helemaal duidelijk. Ik heb het met terugwerkende kracht opgezegd vanaf 31 maart, eventueel teveel betaalde bedragen zul je van ons via de slotfactuur ontvangen. :relaxed:


Reageer