Skip to main content

ik mis de factuur levering superwifi; waar kan ik deze melden? Ik loop overal vast…..

Euhm... U heeft SuperWiFi's ontvangen? Maar geen factuur? Dat is makkelijk lijkt me. Dan hoeft u ze ook niet te betalen. Toch? 🤔


Hallo @Seez ,

KPN is gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Hallo @Seez Als KPN geld wil hebben melden ze zich vanzelf wel.

 

 


Wordt op je eerstkomende factuur van je thuis abonnement vermeld, en daarmee wordt het totale bedrag ineens ter incasso aangeboden.  Tenminste, dat was bij mij zo toen ik ooit eens uit de kpn shop bestelde,… Kunt nu ook via Ideal betalen zie ik,.. 


Euhm... U heeft SuperWiFi's ontvangen? Maar geen factuur? Dat is makkelijk lijkt me. Dan hoeft u ze ook niet te betalen. Toch? 🤔

@Nick83 

De betaling gaat via de maandelijkse reguliere factuur. 


Het bedrag is aut afgeschreven en de factuur/garantiebewijs zou gemaild worden. Dus niet 


Kijk eens onder de facturen in “Mijn Telfort”.


Ik ben KPN abonnee


Sorry, foutje van mij, dat zit kennelijk nog te strak in mijn geheugen.
Kom namelijk zelf van Telfort vandaan (en inmiddels ook KPN).

Ik bedoel natuurlijk in  “Mijn KPN”  :open_mouth:  :wink:


Hallo @Seez ,

KPN is gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Het bedrag is aut afgeschreven en de factuur/garantiebewijs zou gemaild worden. Dus niet 

@Seez 

Heb je vandaag al gebeld of gechat?


Neen, ik kom er door drukte nietdoor. Morgen weer proberen. Dank voor jebericht


Wat een ellende van KPN. Ik heb gebeld met 0800-0402 en na heel lang het bandje met teksten over dienstbaarheid, klantvriendelijkheid en de mededeling dat het g esprek wordt opgenomen om de beller nóg beter van dienst te zijn vertelt men doodleuk dat KPN het niet kan helpen dat er wel is afgeschreven maar geen factuur gestuurd. Men kan ( of wil ) mij niet doorverwijzen. 

Ik moet maar een klacht indienen. Vervolgens dit gedaan in vriendelijke bewoordingen waarop men mijn voicemail inspreekt dat KPN mij niet aan een factuur kan helpen. Het blijkt een no reply nummer waardoor ik de beller niet kan terugbellen. 
 

Het enige wat  ik wil is een factuur voor een afgeschreven betaling om de btw terug te vorderen. KPN wil vervolgens niets; het spijt ons wij kunnen geen factuur verzorgen…....
 

Beste mensen pas dus op, als je superwifi bestelt bij KPN mag je betalen en vervolgens zoek je het maar uit. Geen garantie.

Ook technische hulp ( er staat toch in de aanbiedingen de hulp van een monteur als het niet werkt?) krijg je pas als je voor € 5,- / maand een abonnement afsluit. 
Garantie na betaling. Kafka is er niets bij……

Wie heeft er nog een werkbaar idee? 

 

 

 

 


Zou iemand van de klantenservice de moeite willen nemen dit te lezen en dan ook nog voor een oplossing zorgen?


Het bedrag is aut afgeschreven en de factuur/garantiebewijs zou gemaild worden. Dus niet

…….

Wie heeft er nog een werkbaar idee?

Zonder factuur mogen er geen afschrijvingen plaatsvinden.

Als er wel automatisch afschrijving heeft plaatsgevonden, maar men heeft daarvan geen factuur overlegd, en het is het ook niet terug te vinden in “Mijn KPN”, zou ik de betaling storneren bij de bank.

Zoiets kun je zo met een paar muisklikjes met internet-bankieren regelen. Dat is een simpele bewerking en altijd mogelijk bij transacties waar het om automatische incasso's gaat. In tegenstelling tot bijv. door jezelf manueel uitgevoerde transacties. Eenmaal uitgevoerd kun je die niet meer terugdraaien.

Met storneren krijg je het geld meteen weer terug. Meldt KPN zich vanzelf wel weer omdat ze het daar natuurlijk niet mee eens zullen zijn.  Dan moeten ze je op verzoek alsnog een factuur toesturen. (Als ze dat al niet automatisch doen met een “herinnering” over het tekort).

Zal er misschien nog wel een hele poppenkast bij komen kijken. Maar goed, zaak is om het heft in eigen hand te nemen als men je niet ter wille is voor een simpel verzoek van een (kopie) factuur.

Echter wel alleen het bedrag storneren met betrekking tot de KPN SuperWiFi's.
Niet van eventueel met dezelfde afschrijving gecombineerde abonnementsgelden?
Praktisch kun je een storno over een afschrijving echter niet opdelen / “ontkoppelen” in deelbedragen. Dus storneer je een “meer bedrag” dan waar het betrekking op heeft, dan weer een nieuwe “handmatige” betaling doen over alleen het stuk m.b.t. die abonnementen.

Doe je dat namelijk niet, zou er reden kunnen zijn dat je abonnement wordt geblokkeerd.
En daar is neem ik aan geen onenigheid over?

Zou het echter vreemd vinden als je daar facturen niet over terug zou kunnen vinden in mijn KPN.


Beste @Seez, welkom! Op het moment dat de klachtenafdeling aangeeft geen kopie te kunnen sturen, ben ik bang dat ik je ook niet verder kan helpen. Maar ik wil het in ieder geval proberen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer?

 

Ik zou de factuur niet storneren. Als het op één factuur staat met je vaste diensten, dan wordt dat gezien als ‘niet betaald', ook als je alleen het deel van de Super wifi storneert. Je krijgt dan op een gegeven moment herinneringskosten automatisch in rekening gebracht en daar zit niemand op te wachten 😞.


….Je krijgt dan op een gegeven moment herinneringskosten automatisch in rekening gebracht en daar zit niemand op te wachten 😞.

Dat is de poppenkast die ik bedoel met wat er bij komt kijken….
(Zou ik me trouwens ook niet zo druk om maken. Formeel staat @Seez in die situatie gewoon in zijn recht, en zou ook dat alsnog teruggedraaid moeten worden).


Beste Marcia, ik hoop oprecht dat jij me kunt helpen.

Op aanraden van een collega van je van KPN.com zakelijke markt heb ik een klacht ingediend. En jawel, vanmorgen werd ik teruggebeld met de mededeling dat ook zij geen factuur gaan opsturen. (..)

Ze begrepen het allemaal wel maar hadden geen verdere oplossing en gingen mij ook niet verder helpen. 
Dit lijkt wel een dossier voor ‘OOK DAT NOG’ 


Mijn forumprofiel heb ik aangevuld.


En jawel, vanmorgen werd ik teruggebeld met de mededeling dat ook zij geen factuur gaan opsturen.

Meteen storneren dan. Incasso's waar geen factuur voor is uitgegeven zijn onrechtmatig.
Dat je wel SuperWiFi's hebt gekregen doet daar verder helemaal niets aan af.


Ha @Seez, bedankt! Ik zie in de klant dat de superwifi punten besteld zijn via apparatuurvoorthuis.kpn.com. Heb je met hun klantenservice gebeld? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. Normaliter zou je binnen enkele minuten de factuur in je mail moeten hebben, zoals ik op hun website zie staan:

 

Betaal- en garantiebewijs
Je ontvangt binnen enkele minuten na jouw bestelling een factuur via e-mail, die tevens dient als betaal- en garantiebewijs. Bewaar deze dus goed.

 

Wij hebben geen enkele correspondentie van bestellingen op deze website, dus ook ik kan jou niet aan een factuur helpen helaas. Hopelijk kom je met het telefoonnummer van Ceva Logistics verder!


Wij hebben geen enkele correspondentie van bestellingen op deze website, dus ook ik kan jou niet aan een factuur helpen helaas. Hopelijk kom je met het telefoonnummer van Ceva Logistics verder!

 

Zelf ben ik niet betrokken bij deze deal, en ken dus niet de gang van zaken. Maar omdat je specifiek de “webshop” (met apart domein) aanhaalt, geeft dat mogelijk toch een heel andere draai in het verhaal.
Ben er eens wat dieper ingedoken, en heb daarom toch vragen in zijn algemeenheid over de wijze van bestellen / betalen. Waarbij (volgens @Seez ) automatische incasso's "zouden” hebben plaatsgevonden.

Hoewel ook @JeroenB22 in een eerdere reactie laat weten dat hij eerder een soortgelijke transactie heeft gedaan waarbij een automatische incasso zou hebben plaatsgevonden, tezamen bij de maandelijkse abonnementskosten.

Vraag ik mij af of dat in beide gevallen echt als zodanig heeft plaatsgevonden?

Als ik verder kijk, onder de voorwaarden van de KPN web-winkel vraag ik me af of dat namelijk wel kan, automatische incasso's voor producten die je op een web-winkel bestelt.

Onder de voorwaarden zie ik namelijk dat producten uit de webshop betaald moeten worden via iDEAL of anders onder rembours worden verzonden.

(Misschien is dat de reden dat  @Seez  die factuur niet terug kan vinden onder “Mijn KPN” ?).

https://www.kpn.com/algemeen/bestelvoorwaarden.htm

Onder het kopje:  "Prijzen en betaalwijzen”

Betaalwijzen

Op deze website kunt u bij de meeste producten kiezen om de bestelling van uw product te betalen met iDeal of de bestelling onder rembours te laten bezorgen.

Kosten voor de aanschaf van een aansluiting of dienst brengen wij op de eerstkomende factuur in rekening. Bij de bestelling van het product staat vermeld welke betaalwijze wordt gebruikt.

Voor producten uit de webs-hop is dat in het verlengde met wat er op de website zelf staat:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/pages/betaalinformatie/

 

Een webshop en het verkopen van losse artikelen, staat los van een internet-abonnement wat mensen bij KPN hebben. Zijn twee verschillende dingen.

Een mandaat voor automatische incasso geldt alleen voor een internet-abonnement en de services en kosten die daar betrekking op hebben (internet - TV en mogelijk variabel kosten van telefonie).
En zoals hiervoor aangegeven aansluiting of dienst.

Zo'n mandaat voor automatische incasso strekt zich echter niet verder uit dan specifiek de overeenkomst van het abonnement. Niet op losse producten die worden verkocht in een webshop.
Mocht KPN automatische incasso's ook verder doortrekken naar de webshop toe, mag dat niet, want daar geldt het mandaat namelijk niet voor. (Denk om die reden dat het ook niet het geval is?)


Zoals aangehaald, vraag me dan ook af of dat in beide gevallen (bij @Seez en @JeroenB22 ) een automatische betaling zou hebben plaatsgevonden en zij ook niet gewoon via iDEAL hebben betaald?) Dit soort gegevens kun je overigens altijd terugvinden bij de omschrijvingen van je bankbetalingen.

In het geval van betaling via iDEAL, zou je -zoals wordt aangegeven-, direct erna meteen per e-mail een bevestiging moeten krijgen met bestel / factuurgegevens.

Betaal- en garantiebewijs
Je ontvangt binnen enkele minuten na jouw bestelling een factuur via e-mail, die tevens dient als betaal- en garantiebewijs. Bewaar deze dus goed.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling
Ja, je ontvangt binnen enkele minuten na jouw bestelling een factuur via e-mail.


In het geval dat er geen vast account (bijv. het ”Mijn KPN”  account) aan een webshop is gekoppeld, waarom je uitgegeven transacties van een webshop kunt terugkijken en daar alsnog factuurgegevens kunt ophalen,  --er kunnen zich namelijk altijd storingen voordoen bij aflevering van e-mail--
(SPAM e.d.),  zou in de doos zelf van een product ook daar een geprinte versie moeten worden bijgesloten van hetgeen is besteld en afgeleverd.

Als dat niet het geval is, valt er op dat gebied dus ook nog wel wat te verbeteren.

Ik denk dat bij ontbreken van die geprinte versie in de doos zelf, men het verste komt door inderdaad het nummer van “Ceva Logistics” te bellen, en de betaalgegevens van een iDEAL betaling (terug te vinden bij de internetbankieren omschrijvingen) bij de hand te houden en door te geven.


Je verhaal klopt helemaal @Babylonia. Gedane bestellingen op die website zijn niet (per se?) gekoppeld aan je KPN ID. Ik zie op de website inderdaad dat je na het betalen automatisch een factuur in de mail krijgt. Ik ben benieuwd of @Seez wellicht toch met iDeal betaald heeft. Ik ga er dan ook vanuit dat die wellicht in de spam folder is gekomen en automatisch is verwijderd na 30 dagen o.i.d.. Daarnaast ga ik er vanuit dat Ceva moet kunnen voorzien in een kopie van de factuur. 


Ik heb inderdaad met Ideal betaald maar geen factuur in mijnspmbox en emailbox gekregen. Bij een nabestelling wel, en dat maakt het zo vreemd. 
Ik zal Ceva benaderen, voor KPN als partij in gebreke is dat blijkbaar een stap te ver. 


Ik zal Ceva benaderen, voor KPN als partij in gebreke is dat blijkbaar een stap te ver. 

Klopt. KPN is en blijft gewoon de partij waar je zaken mee hebt gedaan en zijn om die reden verantwoordelijk als het een en ander niet loopt zoals bedoeld.

Vergelijkbare problematiek waar bijv. organisaties als bol.com en amazon mee te maken hebben.

Als er problemen waren, schoven die hun verantwoording ook erg gemakkelijk door naar achterliggende partijen, en verscholen ze zich achter argumenten dat ze slechts een soort van “verzamel” organisatie zijn voor de achterliggende bedrijfjes die met en zaken doen, en wasten hun handen verder in onschuld.

Van dat kastje naar de muur geschuif is door de overheid daarop paal en perk gesteld.
Gewoon de partij waar je bestelt  -in dit geval KPN-  is en blijft verantwoordelijk.
Zij hebben met dezelfde regelgeving te maken die gelden voor andere webshop-organisaties.


Ik heb Ceva gebeld maar deze verwijst mij weer door naar KPN. En zo is de cirkel weer rond en ben ik weer terug van de muur naar het kastje of net mijn kluitje weer terug in het riet, 
ongelooflijk dat dit bestaat in ons land! Oosteuropese handelswijzen, gelijk aan het toeslag dossier van de belastingdienst; nu begrijp ik wat al die gezinnen ondergaan. 
 

De aankondiging ‘dit gesprek wordt opgenomen voor trainingsdoeleinden’ is voor KPN wel zo effectief; je komt op geen enkele wijze door de afschermingen heen. Als kleine klant heb je geen rechten alleen plichten. Dus eigenlijk net als de belastingdienst. Bah.