Skip to main content
Antwoord

Fasttel intercomsysteem met video traag bij benaderen

• May 13, 2025
  • 1 reactie
  • 54 keer bekeken

Fasttel intercomsysteem met video werkt niet optimaal bij benaderen via de mobiele app, wat kan ik hieraan doen?

We hebben een Fasttel FT600K sip 2 buiten en de binnenpost is FT30cc Luxe.

Hij laadt het beeld nu wel, doordat we de resolutie omlaag hebben gezet, maar nog steeds komt het beeld veel te traag en geeft ie geen beeld bij aanbellen aan de poort, wat erg onhandig is. Op de binnenpost werkt het wel goed.

De leverancier stelt nu de vraag: 

Waarom een rtsp video string soms moeilijkheden heeft om die specifieke data te behandelen , ondanks de lage framerate en bandbreedte die het inneemt?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@JacN en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik ben niet al te bekend met intercomsystemen, maar ik denk met je mee. 

Als de buitenpost ook een goede wifi verbinding nodig heeft om het beeld goed door te geven, dan raad ik je aan om met je telefoon in de buurt van de buitenpost te staan en de Wifi Manager door te lopen. 
Die kijkt dan hoe het signaal daar bij de buitenpost is en past je wifi instellingen aan. Hopelijk werkt het daar dan beter en merk je dan ook verschil met het beeld.

Als dat niet werkt, maak dan een Extra Wifi aan. Zet die op 2,4 Ghz (dat signaal reikt verder dan 5 Ghz) en verbind de binnen en de buitenpost daarmee. Hoe gaat het dan? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 15, 2025

Hi ​@JacN en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik ben niet al te bekend met intercomsystemen, maar ik denk met je mee. 

Als de buitenpost ook een goede wifi verbinding nodig heeft om het beeld goed door te geven, dan raad ik je aan om met je telefoon in de buurt van de buitenpost te staan en de Wifi Manager door te lopen. 
Die kijkt dan hoe het signaal daar bij de buitenpost is en past je wifi instellingen aan. Hopelijk werkt het daar dan beter en merk je dan ook verschil met het beeld.

Als dat niet werkt, maak dan een Extra Wifi aan. Zet die op 2,4 Ghz (dat signaal reikt verder dan 5 Ghz) en verbind de binnen en de buitenpost daarmee. Hoe gaat het dan?Â