Skip to main content

De overgang van XS4ALL naar KPN verliep tot nu toe ongemerkt.
Toch had ik dit forum nodig om het antwoord te vinden op mijn vraag.

Waarom werd de Firefox (101.0.1) extensie voor F-Secure geweigerd in Win10 Pro 64-bits?

Op dit forum staat hoe het wel kan, in een draadje uit 2020 (titel “KPN Veilig browserextensie niet geïnstalleerd in Firefox”). Daarin staat de betere download link:

Download en Installeer de FireFox F-Secure extensie

Als je daar vanuit dit forum op klikt, dan wordt de extensie wél geïnstalleerd en ingeschakeld door FireFox. Maar de extensie wordt wél geblokkeerd als je eerst KPN-Veilig installeert en dan die zelfde extensie probeert te installeren, rechtstreeks vanuit Windows10.

Er zit, denk ik, een bug of een verkeerd pad, in het installatieprogramma van KPN-Veilig.
Het kan ook een rechten-kwestie zijn.

Uiteindelijk is het gelukt, zie bijlage screenshot bewijs(gelukt).jpg  (in FireFox versie 101.0.1, win10 Pro x64):

 

hoe heb jij kpn-veilig geinstalleerd met firefox? dus niet de add-on, maar het programma zelf. ik kom ook van xs4all, nooit problemen gehad...


ik heb een KPN-ID aangemaakt, omdat ik anders niet in staat was KPN-veilig te downloaden (althans, ik kreeg niet de optie om het pakket te downloaden voordat ik die id had aangemaakt).

Al die tijd heb ik F-Secure van xs4all geïnstalleerd laten staan.

Op het moment dat ik het pakket downloadde en op installeren klikte, constateerde het installatieprogramma van KPN-Veilig dat de andere F-Secure aanwezig was, en deïnstalleeerde dat programma eerst, na PC herstart installeerde het KNP-veilig.

Ik heb niet gekeken of PC-Veilig het register bevuilt. Dat zal haast wel.

Dat is dus dezelfde strategie als bij F-Secure van xs4all. Dat programma deïnstalleerde eerst avast, en installeerde  zichzelf na een herstart van het systeem. Het liet wel wat avast-sleutels intact in het register. Daarvoor was de avast-cleaner nodig.


Ik had F-secure al verwijderd, en kan nu de installatiefile van KPN-veilig niet downloaden. Zelfs als ik de ad-blockers uitzet niet. ik vond deze link nog elders op het forum: https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/kpn_veilig/   Ook geprobeerd, lukt ook niet. Ik zou geen internetconnection hebben… ik geef het maar op denk ik….


Ineens zit ik me te bedenken dat ik foutmeldingen kreeg, die verdwenen zijn na installatie van KPN-Veilig. Misschien bedoel je die foutmeldingen: “DNS-servers not found”. Dat is vooral bij windows en windows phone nog even een standaard dingetje. DNS-error bij windows

Kern van de DNS-error problematiek is, dat het je kan weerhouden om door websites te bladeren.

Als je xs4all installeerde (dat zal bij mij zo'n 30 jaar geleden zijn), dan moest je 2 DNS- ip nummers opgeven. Die legt O.S. Windows ergens vast. Maar de functie/locatie van die ip sdressen is de loop der jaren verschoven naar het modem. KPN gebruikt zulke adressen niet meer voor de verbinding.

Als je die foutmelding krijgt, dan moet je het O.S. aanpassen.


nee, ik krijg: accounts-emea.f-secure.com will not allow Firefox to display the page if another site has embedded it.


OK, dan moet je de hulp meer zoeken in de richting van de F-Secure Community want het probleem met FF komt  daar vandaan


ik kijk daar even, bedankt


is NIET opgelost 😒


Bij de update firefox 106.0.5 begon het hele eieren eten opnieuw.
(Misschien omdat windows ook net een update had.)

De extensie was weg Firefox, en dezelfde weg bracht 'm weer terug:

installatie firefox extensie

 

Gek of toeval:

Toen ik niet was ingelogd op forum.kpn.com, werkte het adres niet.
Zodra ik was ingelogd werkte het adres wél.


nee, ik krijg: accounts-emea.f-secure.com will not allow Firefox to display the page if another site has embedded it.

 

Heb ik ook.


nee, ik krijg: accounts-emea.f-secure.com will not allow Firefox to display the page if another site has embedded it.

 

Heb ik ook.

en het lijkt wel of KPN het niet kan veranderen helaas….


het probleem bestaat dus al langere tijd.

en intussen is mijn F-secure per NU  -na slechts enkele dagen waarschuwen- inactief. en

ik kan KPN-veilig nog steeds niet binnenhalen.

Wat een nodeloos irritant en moeizaam traject.

Plug en play ? in 1 of 2 klikken?   Moet toch kunnen, dacht ik. Het is 2023.  HELP


och, mij werd gezegd dat ik maar een andere browser moest nemen, kun je nagaan. Dit speelt al zolang, ik vind het schandalig. De klant is koning, maar niet bij KPN helaas..