Skip to main content

De firewall in de experia v10a blokkeert de vpn verbinding.

Na inloggen kan ik in het modem de firewall niet aanpassen die staat nu op high en mogelijk helpt het als ik deze aanpas.

kpn biedt helaas geen support!

weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Hallo @JannyHae @wjb  weet hier veel van, misschien wil hij je daarmee ondersteunen.

Ik heb hem even ingeseind. Wacht zijn reactie s.v.p. even af.

Succes.

 


Die instelling van de firewall heeft geen enkele invloed op jouw VPN verbinding en kan gewoon zo blijven staan.

Er moet iets anders aan de hand zijn als jij geen VPN verbinding kunt opzetten.

Kan je eens wat meer vertellen over waar je die VPN verbinding naar opzet en welke VPN methodiek er gebruikt wordt?


Om heel eerlijk te zijn heb ik er ook niet zoveel verstand van…

ik gebruik voor werk VPN Always on en krijg deze foutmelding.

via hotspot en op andere locaties werkt het wel, het probleem lijkt dus in mijn thuisnetwerk te zitten.

 


Kan je ook eens een screenshot tonen van de definitie van die VPN verbinding? (Wel login gegevens blurren.)

via hotspot en op andere locaties werkt het wel, het probleem lijkt dus in mijn thuisnetwerk te zitten.

Is dat met dezelfde computer? 


Dat is inderdaad met dezelfde laptop.

Ik weet niet waar ik die definitie kan vinden, als ik via instellingen kijk bij geavanceerd staan daar enkel naam verbinding en servernaam vermeld.


Kpn heeft vannacht onderhoud gepleegd aan het netwerk in onze buurt. Daarmee lijkt het probleem nu (na lange tijd) te zijn verholpen! Hoorn dat dat zo blijft.

 

hartelijk dank voor uw reacties!!


Kpn heeft vannacht onderhoud gepleegd aan het netwerk in onze buurt. Daarmee lijkt het probleem nu (na lange tijd) te zijn verholpen! Hoorn dat dat zo blijft.

 

hartelijk dank voor uw reacties!!

Hoi @JannyHae . Allereerst fijn dat het werkt. Maar ik weet vrij zeker dat wij jouw VPN niet geblokkeerd hebben. Dat mogen we namelijk ook niet en zou ons een flinke boete kosten ;-)

Waarom je nu wel via de VPN kan verbinden? Geen idee. Maar ik ben wel blij dat het werkt. 


Allen, 

@Erwin_  ook een vraag:

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik wifi van telefoon op mijn laptop als een hotspot gebruik dan kan ik apps van het werk gebruiken. Daarvoor moet ik wel de werk vpn aanzetten. Maar als ik als wifibron de KPN verbinding gebruik dan werkt het niet. Hoe kan dit?

 

Ik heb een kpn box 12, software SGEJ1000060E


@Hielke75 .  Ik heb precies het omgekeerde.  Ik kan thuis via wifi en vpn bij de servers van KPN.  Maar als ik het via een hotspot probeer (met VPN) dan lukt het niet.  Waarom dat is weet ik niet.

In jouw geval lijkt het mij een goede stap om hier eens met je systeemadministrator over te praten. Misschien blokkeren ze iets?


@Hielke75 , Wat voor een VPN methodiek wordt er gebruikt? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec, IKE(v2)/IPSec, OpenVPN, Wireguard, anders...)

Wat voor een internet aansluiting heb je, VDSL, Glasvezel AON of glasvezel XGS-PON?