Skip to main content

ivm overgang van Telfort naar KPN heb ik de firmware nodig voor de Experia Box v10 (glasvezel)

waar kan ik die downloaden?

en NEE, het komt niet meer automatisch (had deze box niet aangesloten omdat ik gebruik maak van een eigen firewall)

bvd

groet

Henri

Die kun je nergens downloaden. Bestaat er in de webinterface überhaupt een pagina waar je nieuwe firmware kunt laden?

Er bestaat een "monteursreset" ... maar hoe die werkt weet ik niet. Gebruik de zoekfunctie op dit forum zou ik zeggen. Of wacht iemand anders af die het wel weet.


Reset heeft geen zin, er moet een KPN config geladen worden want nu zit er de Telfort config op. Belachelijk dat het zolang moet duren en in meerdere fasen. Echt verstorend.


Als je het modem aansluit en hij komt niet in verbinding dan is de kans groot inderdaad dat je verbinding al omgezet is naar KPN. Dan moet er inderdaad een zogenoemde monteursreset uitgevoerd worden, dit doe je door de herstelknop en het resetknopje tegelijk in te drukken tot alle lampjes uit gaan. Dan zou die moeten opstarten, verbinding moeten maken en gelijk daarna gaat ie weer uit, het power lampje zou dan blauw moeten branden. Dit betekent dat ie een firmware update aan het installeren is.


beste Nicky

 

het werkt, super bedankt voor deze support. Nu kan ik vanavond tv kijken en morgenochtend vroeg weer goed internetten vanaf huis (werk al meer dan 1 jaar thuis). 

 

Henri (collega bij KPN Security)


Als ik een harde reset doe dan ben ik alle instellingen kwijt lees ik. Betekent dit ook dat de aangesloten Superwifi-punten niet meer werken en ik deze opnieuw moet aansluiten/instellen ?

 


Als ik een harde reset doe dan ben ik alle instellingen kwijt lees ik. Betekent dit ook dat de aangesloten Superwifi-punten niet meer werken en ik deze opnieuw moet aansluiten/instellen ?

 

Nee, die blijven gewoon werken. Wel zal je handmatig de wifi op de V10 moeten uitschakelen zodat de Superwifipunten goed hun werk kunnen doen.