Skip to main content

Dag allemaal,

Ik zag tot mijn schrik dat mijn V10 nog steeds firmware V1.01.01T01.9 heeft. Ik heb in andere topics gelezen dat de updates automatisch zouden moeten gaan en dat een factory reset de enige manier is om een firmware update te forceren.

Als ik nu een factory reset doe, hoe lang duurt het dan voordat KPN de firmware update doorduwt?

Wat zou ik kunnen doen om te zorgen dat firmware updates in de toekomst wel doorkomen? (Van welke instellingen in de V10 moet ik afblijven?)

 

Alvast bedankt voor reacties,

Marc

Hallo @Marcx3 

 

Heb je wel een mail gehad dat de update mislukt is, zo niet dan is jouw V10 waarschijnlijk nog niet aan de beurt geweest.

Als je wel een mail hebt gehad en hij weigert uit zichzelf te updaten dan kan je het forceren met een monteursreset, zie hier hoe je dat doet: https://forum.kpn.com/internet-9/firmware-download-voor-experia-box-v10-handmatig

Hij gaat dan gelijk die update binnenhalen.

 

Alles waar je af zou moeten blijven is volgens mij afgeschermd in de Experiaboxen dus ik denk niet dat het aan een instelling ligt.


Hallo @GeSp Dank voor de snelle reactie. Ik zal laten weten of het is gelukt. De link werkte niet maar deze wel:

 

Edit: PS: geen mail gehad over mislukte update


Hallo @Marcx3 

 

OK, we horen wel of het gelukt is.

Link klopte i.d.d. niet, ik heb hem verbeterd naar zoals ik hem volgens mij ook had ingevoerd met directe link naar de betreffende post.


Hoi @Marcx3, welkom bij ons op het forum. Die firmware versie doet vermoeden dat je nog een Telfort verbinding hebt. Als je die versie nog hebt hoeft er niets aan de hand te zijn, heb je eerder een sms'je of mailtje gekregen dat jouw verbinding omgezet gaat worden, of nog niet? Je krijgt namelijk eerst zo'n aankondiging en pas daarna zal de verbinding omgezet worden, daarbij zal het modem 's nachts tussen 01.00 en 06.00 bijgewerkt worden naar versie V1.01.00T03.8v4.

Als je die aankondiging nog niet hebt gehad klopt het dus dat je deze versie nog ziet in de modem. Alle Telfort verbindingen worden in batches overgezet en iedereen komt vanzelf aan de beurt, je wordt niet overgeslagen :slight_smile:


@Jasper Wehebben geen bericht gehad over de omzetting. Hoe lang zou dat nog kunnen duren?


Hoe lang zoiets zou kunnen duren is geen pijl op te trekken.
Men is al maanden (half jaar ??) bezig met overzetten, anderen zijn nog niet aan de beurt geweest. (Ik ook nog niet).

Zoals aangehaald:
"Alle Telfort verbindingen worden in batches overgezet en iedereen komt vanzelf aan de beurt, je wordt niet overgeslagen”.

Dus wacht gewoon je beurt af. Je krijgt er vanzelf berichten daarover gestuurd als het zover is.


We zijn er al een paar maanden mee bezig inderdaad, en de verwachting is dat we er nog een paar maanden mee bezig zullen zijn. Zo lang je nog geen aankondiging hebt gehad hoef je niets te doen, alleen afwachten :slight_smile:


We zijn er al een paar maanden mee bezig inderdaad, en de verwachting is dat we er nog een paar maanden mee bezig zullen zijn. Zo lang je nog geen aankondiging hebt gehad hoef je niets te doen, alleen afwachten :slight_smile:

Bedankt voor alle reacties. Ik wacht geduldig af.