Skip to main content

Wij hebben al geruime tijd glasvezel. Eerst via XMSnet en dit is in 2013 overgenomen door Telfort. Nooit problemen gehad met wat dan ook maar sinds kort hebben we KPN. Nu alleen maar problemen. Wij hebben een 100/100 mbit abo. Bij de router meten we nu 40/35 en op zolder 5/5 (waar mijn werkplek is) Bovendien krijg ik de printer meer aan de praat en ook de andere randapparatuur niet. Signaal fluctueerd enorm waardoor ook verbinding in de buurt van de Experia box soms wegvalt. KPN monteur is op 29 oktober geweest en het positieve is dat we in ieder geval in de buurt van de router weer verbinding hebben (als die niet wegvalt) maar van de randapparatuur is KPN niet dus ‘u komt er wel uit.’ De wifi test geeft aan dat ik een extra versterker krijg opgestuurd maar mijn gevoel zegt dat dat niet de oplossing wordt. HELP, WAT KAN IK NU NOG DOEN?

Hoi @gertel34, welkom hier. 

Ik begrijp dat je wegvallende WiFi hebt, hiervoor heb je al de WiFi manager doorlopen begrijp ik. Maar zonder succes. Het gaat puur om de WiFi? Of heb je nog problemen met de tv en het internet bekabeld? En heb je ook al getest met de Experia WiFi erbij?


Hallo Bart;

Gelukkig geen problemen met de TV en bekabelde toestellen. WiFi signaal is nog steeds hopeloos en geen peil op te trekken. Ik heb gisteren de Experia WiFi versterkers opgehaald en ben nu op zoek naar iemand die de kabel kan onderbreken en vervolgens er stekkers op kan zetten (voor de aansluiting op de Experia box). Heb je suggesties bij wie ik daar voor terecht kan? Ik heb begrepen dat dit niet via KPN kan.


Via ons wordt dat wel een dure, dan zou je daar een monteur voor moeten aanvragen, beetje overbodig denk ik. Heb je geen handige harry in je omgeving? Of anders een elektricien in de buurt? Even stekkertjes er op zetten is zo gedaan, maar moet wel even precies.


Hallo Bart;

De stekkertjes om de versterker aan te sluiten zitten er op. Laat ik met het positieve nieuws beginnen. De up en download op mijn vaste werkplekken (kamer en zolder) is duidelijk verbeterd. Het negatieve nieuws is dat het signaal nog steeds sterk fluctueert. Dit is zo heftig dat ik soms het contact tijdens een 'Teams’ meeting verlies. Zeer frustrerend als ik dan weer op nieuw moet inloggen en aan de andere deelnemers moet vertellen dat mijn netwerk me in de steek liet. Heb jij nog een oplossing of een tip wat ik kan doen aan dit fluctuerende signaal?

m.vr.gr.
Gert


Het begin is er dus, dat is fijn, maar het kan nog beter. Zou je de tips voor een wegvallende verbinding door willen lopen? Ik ben benieuwd.Â