Skip to main content
Opnieuw merk ik dat KPN WIFI zijn gebruikelijke staat van fluctuerende snelheden is binnengekomen, de ene minuut boven de 120, de volgende op minder dan 1. Nadat ik elke router en modem in huis heb laten rusten, werkt het nog steeds niet en eerlijk gezegd gebeurt het elke 6 - 9 maanden Ik weet niet zeker of KPN dit lopende probleem echt wil oplossen. Misschien is het tijd om naar een van uw concurrenten te gaan en een klacht in te dienen bij ACMA. Ik wil de snelheid waarvoor ik betaal.

En weer een melder van de issues met de band steering. Welkom bij de club. Kpn heeft geen fix voor je. Snelste is om een ander accesspoint achter je kon box te zetten en de wifi van de box lekker uit te schakelen. Of op kpn wachten maar tegen de tijd dat die een fix hebben is je abbonnement contractueel verlopen.


Hallo @Nogmaals 2, welkom op het KPN forum! Balen zeg, dat je last hebt van een instabiele wifi verbinding. Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen. Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld.

Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic. Biedt dit nou niet direct de oplossing, neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door.


 

 

 
Het is duidelijk dat dit geen kwestie is van milieuomstandigheden, aangezien er sinds de laatste keer niets is veranderd. Dit is een probleem waarbij de snelheid varieert van minder dan 1 MB/S tot meer dan 180 MB/S. Dit heeft te maken met KPN-services omdat we twee keer technici van uw team hebben laten komen of Routers en Signal Bosters zijn gewijzigd en onze verbinding is ook gecontroleerd. Laat het me weten als u van plan bent iets te doen aan het probleem dat ik meerdere keren heb gemeld of als ik mijn bedrijf naar een bedrijf moet brengen dat levert waarvoor ik betaal.

Is de snelheid op de bekabelde pc of laptop wel goed en stabiel?


Ja, we hebben één Experian 10X monde, één super wifi en twee experian black boxes.

@Nogmaals 2 Ik snap dat je graag een goed werkende internetverbinding wil, maar zoals ik al zei is wifi nou eenmaal erg lastig te garanderen. Je geeft aan dat de bekabelde internetverbinding wel goed is. Dat doet toch echt vermoeden dat het probleem enkel in het wifi signaal zit. Daarom raad ik je nogmaals aan om de Wifi Manager te proberen.