Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem, heg ene moment tot bijna 200mbit, en even later 37mbit...Terwijl ik op dezelfde plek zit, geen extra apparaten aangesloten... ik heb 2 experia en 2 superwifi aangesloten staan. 1 experia zorgt voor een bedrade lus naar de PS.. maar tijdens meten stond deze niet aan...mijn telefoon was in beide metingen gekoppeld met een superwifi punt.... Ook al diverse pogingen gedaan van reset, volgens instructie.. superwifi als 1e en dan vervolgens elk ander punt. Update uitgevoerd. Wifi punten op een ander plek gezet...wifi blijft heel erg schommelen.…

Marcel

 

*Admin* eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic. 

Hoi @wifi kanaal veranderen, een wisselende snelheid dus. Je hebt al wat geprobeerd om het op te lossen, maar een oplossing heb je jammer genoeg nog niet gevonden. Heb je de tips uit dit wifi topic al eens doorgelopen? Zorgt dat voor verbetering?


Beste Bart_Z,

Ik heb alles uit t topic doorlopen,  Helaas nog geen verbetering. Af en toe een snelheid van bijna 200, maar signaal kan na enige tijd op dezelfde plek ineens 40 zijn..

Geen oorzaak hiervoor kunnen vinden 


Kun je ook zien met welke bandbreedte je dan verbinding hebt? de 5GHz of de 2,4GHz? De 5GHz kan namelijk een veel hogere snelheid aan, maar het bereik is daarvan minder. De 2,4 GHz heeft een groter bereik, maar kan weer minder snelheid aan.


Ik ben dan verbonden met de superwifi, dus 5GHz.


Ik ben dan verbonden met de superwifi, dus 5GHz.

Hallo @wifi kanaal veranderen dat hoeft dus niet per se. De superwifi kan beide banden gebruiken, afhankelijk van bepaalde factoren regelt de superwifi-software dat zelf.

 


Waar heb je ze staan? Hoe groot zijn de afstanden? Hoe zijn ze aangesloten? Met de kabel? Of draadloos?

Wat voor apparaten gebruiken allemaal wifi?


Superwifi staat in de hal , hoog.

2e superwifi staat 1e verdieping in de overloop.

Experia staat achter in huis, bedraad

Experia 2 staat in een slaapkamer, bedraad

 

Groet,

Marcel

 


En de afstanden onderling tussen de SuperWifi's en Experia Wifi's? Heb je de mogelijkheid om die wat dichterbij elkaar te zetten. Want mijn vermoeden is dat het eindapparaat die de wifi gebruikt soms heen en weer verbindt met de verschillende wifi versterkers, als je ze dichterbij elkaar zet kan dart voorkomen worden hopelijk. 

En als je de snelheid ziet terugvallen, zijn er dan ook ineens meer apparaten die gebruik maken van de wifi? 

En wat voor en hoeveel apparaten maken er gebruik van de wifi?


De wifi staan al dicht bij elkaar.

De 1e superwifi is bedraad in de hal.

De 1e experia is bedraad en is ca 7 meter van de 1e superwifi..  de ps is bedraad, via experia doorgelust.

De 2e siperwifi in de gang 1e verdieping, ca 3 meter verwijderd van de 2e superwifi.

2e superwifi stond eerst op de zolder.. daar is de snelheid nu minder..

Verder zit er enkele tablets en telefoons, max 4 online.. en af en toe een tablet, maar dat is onafhankelijk van het fluctueren..

 

Gr.


Ervaar je overal in huis de terugval of op een specifieke plek? Want dan zou nog een van de apparaten de boosdoener kunnen zijn. Je kan dan nog eens kijken om steeds een van de uit te zetten of het probleem dan nog voorkomt. En om ze van plek te wisselen. 


Op diverse plaatsen is de snelheid wisselend... in de woonkamer een keer snelheid van bijna 200 gehad, enkele uren later ook de test op de bank gedaan.... snelheid ca 40.

Op een slaapkamer zelfde verhaal, een keer snelheid van 170 en de volgende keer 65…

Kan het probleem niet in de modem zitten? Deze is al een geruime tijd in bezit?


Als het in het modem zit moet je de schommelingen ook merken als je een laptop bekabeld aansluit. Heb je de mogelijkheid dat te testen?Â