Skip to main content

 

Wat is je concrete vraag?


Maak jij gebruik van een VPN verbinding?


Nee daar maak ik geen gebruik van 


Kijk ook eens op een andere machine of daar dezelfde route wordt afgelegd want ik vind hem behoorlijk vreemd.

Onderstaand een traceroute naar 8.8.8.8 vanaf mijn tablet op mijn kpn glasvezelaansluiting.

Zoals je ziet ben ik na 7 hops al bij Google en is de ping tijd 5ms.

Jouw route gaat via de VS naar China en vervolgens weer terug naar de VS.

 


Heb dus ook inderdaad op andere gekeken en das dus ook die route maar deze geeft zelf. Meer aan. Hoe kan dat opgelost worden. Zo is game niet leuk meer namelijk ligt het dus aan. De router 


Je weet zeker dat er geen VPN gebruikt wordt en dat jouw aansluiting van kpn is?

Welke Experia / KPN Box gebruik je?

De eerste hop in het lijstje hoort namelijk altijd het LAN IP adres te zijn van jouw eigen router en dat zou dus bij een Experia / KPN Box de waarde 192.168.2.254 moeten zijn. Bij jou staan echter drie sterretjes bij hop 1 en dat kan eigenlijk niet. 


Heb dus nieuwste de v12 modum dus zou goed moeten zijn. Dacht ik.. Maar vraag me af of dat wel zo is en of der überhaupt glasvezeligt bij mij ze zeggen van wel en me. Kabels zijn ook nog het zelfde als 6 jaar terug  zolang woon ik hier.. Als je wilt kan je me bellen praat iets makkelijker maar nu alleen. Niet moet zo weg 06*********

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Haal even jouw mobiele nummer weg, dit is een publiek forum.


O oké sorry 


De hops met de 11 reeks zijn ip’s  onderdeel van het Department of Defense in Amerika en de hops met de 116 reeks zijn ip’s in een reeks van een communicatie bedrijf uit Peking. 

de 219 reeks is van de chinese internet backbone.

Ik weet niet waar je deze screenshot vandaan hebt gekregen maar ik betwijfel of dit vanaf jou eigen KPN aangesloten machine in Nederland is.

Is dit wel zo heb je of een VPN draaien of mogelijk iets van malware


maar vraagje dan is het op te  lossen dan het probleem of niet das mijn vraag en nee heb geen vpn  


********) dit is me adres van me modum die van KPN is en waarom gaat ie de hele wereld over dan kun je gaan google he waar dat heen gaan vindt dat dus heel raar daarom heb ik dus veel vertraging … 

en dat iriteert me mateloos van is altijd zo dit 

Admin: IP adres verborgen i.v.m. privacy. Het forum is openbaar, wees voorzichtig met je persoonlijke gegevens.


maar vraagje dan is het op te  lossen dan het probleem of niet das mijn vraag en nee heb geen vpn  

Als jij geen VPN gebruikt dan zal er dus een proxy ingesteld staan of is jouw computer gehacked want deze route is absoluut niet normaal.

 

Kan je ook jouw publieke IP adres verwijderen, dit is een publiek forum.

 

Wat voor een computer heb je gebruikt voor die traceroute?


Doe jezelf een plezier en installeer kpn veilig. Als kpn klant heb je meestal 2 licenties.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten.htm

Voor de rest sluit ik mij aan dat dit geen normale traceroute is. Of je heb vpn/proxy geinstalleerd. Of je heb malware. Malware kan op veel manieren op je pc zijn beland.

En extra advies, kijk op internet naar informatie over internet privacy, je persoonlijke gegevens moet je zuinig mee zijn.


Speel op de xbox one 's weten jullie daar iets van hoe het daar beter op kan en  dat internet is  toch. Beetje traag man echt niet normaal.. Alles reageert fucking traag en bij me tegenstander lijkt er niks aan de hand ze zijn hier in braamt ligt bij Doetinchem met de zendmast bezig geweest weet niet wat ze gedaan hebben maar is der nie beter op geworden hoor graag van jullie  en traag is het hier altijd als. Ik speel maak nie uit welke tijdstip ik speel wil der beetje plezier in hebben 


Kan je hier eens screenshot plaatsen van een trace route naar 8.8.8.8 op een Windows PC?


Hallo dan nou die route gast dus naar Amerika toe 8888 dus. Dus mijn vraag is nog steeds is er een oplossing hier voor lijkt wel of ik niet echt serieus genomen word zelfs als ik kpn bel snap daar niemand van.... Maar ik zit dus nu wel met een probleem want het is zooooo vreselijk traag sinds vorige week  


Hallo dan nou die route gast dus naar Amerika toe 8888 dus. 

Nogmaals de vraag of je een screenshot zou kunnen plaatsen van een trace route vanaf een Windows PC.


Hallo dan nou die route gast dus naar Amerika toe 8888 dus. 

Nogmaals de vraag of je een screenshot zou kunnen plaatsen van een trace route vanaf een Windows PC.

Nou volgens mij staat die er al kijk maar eens goed boven aan


Nou volgens mij staat die er al kijk maar eens goed boven aan

Dat lijkt mij geen Windows PC.

Het commando op Windows is "tracert" en laat een overzicht als onderstaand zien.

 


Het screenshot wat is gepost staat ook hier: Trace Route | IP Address (English) 🔍 (ipshu.com

 

De hulpvraag lijkt dan ook niet legitiem, of je probeert bewijs te geven van een probleem maar op de verkeerde manier. 

 

De eerst herkende hop kan nooit naar de US gaan, je zal eerst langs KPN servers moeten wil je naar het buitenland kunnen.  Alle andere hops en latencies kan KPN sowieso niet veel aan doen omdat die door derde partijen worden afgehandeld, ze staan verspreid over de hele wereld. 

 

Dus graag een echte tracert leveren vanaf je eigen verbinding.

 


 


Hallo mischien is dit wat duidelijker dat is me adres van me router ************ zoals je ziet legt hij een behoorlijke route af 

 

*Admin edit: IP-adres verwijderd


En plaats nu eindelijk eens een trace route naar 8.8.8.8 die je op jouw eigen Windows PC met het commando "tracert" maakt en niet zo'n traceroute via die site.

We vragen er nu al een paar keer om maar helaas komt het maar niet.

Die trace route via die site zegt niets maar dan ook helemaal niets over de route van jouw aansluiting naar 8.8.8.8 maar alleen iets over de route vanaf de server van die site naar het door jou ingegeven IP adres. Dat is dus een volstrekt andere en niet interessante route.

Je wil de route van thuis naar Google meten maar vraagt om de route van die site naar thuis. Dat is hetzelfde de afstand van New York naar Amsterdam meten terwijl je op zoek bent naar de afstand tussen Amsterdam en Rotterdam.


Ik heb een sterk vermoeden dat je een VPN-verbinding hebt. Gebeurt dit ook op andere apparaten, of enkel op je eigen PC?

Als je het niet weet, en het gebeurt enkel op je eigen PC, dan raad ik een herinstallatie van je PC aan. Better safe than sorry als je misschien desondanks ontwetend ook meedoet aan een botnet.

Edit: Ah, never mind! Dit is weer een traceroute vanaf een externe site waar je geen fluit aan hebt. 😕
 

Lees hier hoe je dat vanaf je eigen PC doet:

https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/hoe-tracert-te-gebruiken-voor-het-oplossen-van-problemen-met-tcp-ip-in-windows-e643d72b-2f4f-cdd6-09a0-fd2989c7ca8e