Skip to main content

Ik krijg sinds vanmorgen in eens foutcode 1020 bij bezoeken van hellofresh.nl

Hieronder de complete melding, iets bekend over een probleem met ons IP of netblock ?

deze vraag ook aan abuse@kpn.com gestuurd omdat die zouden moeten weten van scanners of virussen in ons netblock.

 

I got an error when visiting www.hellofresh.nl/about/faq.

Error code: 1020

Ray ID: 79d196cc2d0fb8cc

Country: NL

Data center: ams07

IP: 77.172.176.58

Timestamp: 2023-02-21 18:36:42 UTC

Hoi @BennoG . Ik heb oprecht geen idee.

Is dit via je wifi ?  Zo ja, kom je er wel op via je mobiele internet? 


@Erwin_ 

is gewoon bekabeld. Het werkte wel via mobiel met uitgeschakelde wifi.
Onderwerp regel is niet duidelijk genoeg zie ik nu was “cloudflare error 1020”

Dan heb je uiteraard een ander publiek IP adres en dan was het probleem niet.

Was overigens de volgende dag weer over.

Ik had tevens op https://allestoringen.nl/ ook dat de plaatjes niet geladen werden, mogelijk ook door cloudflare beschermd tegen DDOS.

Dit probleem was ook de volgende dag weer over.

Benno


Heb je een custom DNS ingesteld dan? Want dan zou het idd met cloudflare te maken hebben. 


@Erwin_ 

Nee gewoon de standaard adressen uit de fritz box.

195.121.1.34
195.121.1.66

Benno


@Erwin_ 

Vandaag weer cloudflare error 1020 voor onze IP range.

Diverse sites tonen geen plaatjes en https://www.hellofresh.nl/ komt met cloudflare error 1020

Benno


@Raymondt   Heb jij misschien een idee wat hier gaande is? 


Hi @BennoG ,

Welke browser gebruik je, en ondervind je het probleem ook in andere browsers? Tevens even just to be sure: je gebruikt geen VPN?


@Raymondt 

Ja in alle browsers (chrome, firefox en edge) en ook alle telefoons. Als ik op de telefoon wifi uit zet werkt het wel goed (uiteraard omdat je dan in een compleet andere IP range zit)

Standard DNS instellingen en geen VPN.

Volgens cloudflare  

https://support.cloudflare.com/hc/en-us/articles/360029779472-Troubleshooting-Cloudflare-1XXX-errors#error1020

Moet zit er bij hellofresh.nl een firewall block op ons IP addres of IP block (ik weet niet wat voor blokken ze gebruiken ik vermoed /24 als het een /16 was had je wel meer meldingen)

Zijn er abuse meldingen voor IP adressen in ons 77.172.176.0/24 blok ?


Dat is dan duidelijk geen PC of browser issue. De oplossing zou dan inderdaad bij Hello Fresh gezocht moeten worden, daar wij niet kunnen zien welke blokkades zij in de firewalls hebben staan.

Ergens vermoed ik dat zelf als het slechts in het /24 blok speelt, we al veel meer meldingen zouden hebben, want ook dat zijn nog redelijk wat ip-adressen. Of er abusemeldingen zijn in die range kan ik niets over zeggen, omdat ik dan ook informatie prijs geef over andere klanten, en dat is for obvious reasons niet toegestaan 🙂 Mochten er echter abusemeldingen zijn op jouw specifieke ip-adres, dan had je dat allang gehoord van ons. Het lijkt er dus op van niet.

Ik heb net kort even met de chat-support van Hello Fresh gesproken, en zij raden aan dat je even telefonisch contact met ze opneemt op +31 (0) 20 760 2014

Dat is voor nu dan ook de enige suggestie die ik even zou kunnen doen.


Hallo @BennoG ik kan die website gewoon bereiken met de standaard DNS-instellingen van KPN.

Dus het ligt niet aaan KPN in mijn beleving.

CC @Raymondt en @Erwin_