Skip to main content

Ik probeer een 3e tv aan te sluiten maar krijg met een stekker versterker de F 143 melding en met de een vaste verbinding F 842

Admin titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Voordat je kan denken aan softwarefouten of kapotte kabels e.d. eerst maar de logische vraag:

Betaalt u ook voor drie ontvangers? Volgens mij kan dit namelijk ook gebeuren als iemand een TV ontvanger aansluit (gekocht via MP of nog ergens terug gevonden of zo) die niet bekend is bij KPN omdat er niet voor betaald wordt.


ja we betalen ervoor

 


Heeft u dat kastje net nieuw van KPN gekregen?


ja wordt voor de 1e x gebruikt

 


tenminste dat probeer ik


Wat verstaat u onder "vaste verbinding"? Gebruikt u hiervoor de meegeleverde witte kabel met gele stekkertjes? Zit het kastje daarmee rechtstreeks op de Experiabox aangesloten?


ja wordt voor de 1e x gebruikt

U heeft hem vorige week besteld en opgehaald bij een post nl punt? Of had u dat kastje al langer liggen maar nog nooit gebruikt?


Goedenavond @Koossie5552, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het derde kastje niet gaat werken, want dit zit zoals ik begrijp wel in je abonnement! De foutcodes geven aan dat er geen verbinding is met de Experia Box. Je geeft aan dat je het ook via een vaste verbinding hebt getest. Is dit dan een ethernetkabel direct op de Experia Box aangesloten? Heb je de tv-ontvanger al even voorzien van een update via deze stappen? Verder ben ik benieuwd of de foutcode ook voorkomt als je de tv-ontvanger op de plek van een van de andere twee ontvangers installeert (en een van die twee op de plek van de 3e ontvanger). Een soort van wisseltruc dus!

Mocht het nog niet opgelost zijn dan help ik je graag verder. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het serienummer van de 3e ontvanger?


Reageer