Skip to main content

Ik zoek gewoon een monteur. Hebben al maanden lang, dagelijks melding van “Geen videosignaal”. Tot voor enkele dagen nog altijd zelf op kunnen lossen. Sinds gistermorgen de melding “Fout 842, geen verbinding thuisnetwerk’. Nu alles geprobeerd maar voor mij niet oplosbaar. Enkele maanden geleden ook soort gelijke storing gehad. Kan u helaas niet bellen omdat ik door een herseninfarct getroffen ben. 

Frustratie is inmiddels hoog opgelopen omdat het moeilijk is een KPN E-mail adres te vinden om een monteur te kunnen bestellen. 

In afwachting verblijf ik,

(...) 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: bericht afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

Hoi @minusdecorte, welkom op het forum! Betaalde servicemonteurs kan je normaliter bestellen via kpn.com/monteur maar helaas is vanwege het coronavirus en de RIVM richtlijnen niet mogelijk deze te bestellen op dit moment.
Als je wilt denk ik natuurlijk graag mee hoe we van deze foutmeldingen af komen!

De melding “geen videosignaal” is een relatief simpele foutmelding, deze is afkomstig van je TV dat er geen videosignaal binnekomt op de HDMI aansluiting waar hij op staat op dat moment.
Dit is op te lossen door te controleren of:

  • De TV ontvanger áán staat.
  • De TV op het HDMI kanaal staat waar de HDMI kabel in zit.
  • De HDMI kabel er in zit aan beide kanten
  • Een andere HDMI aansluiting te proberen (en de TV ook op dat andere kanaal te zetten)
  • Een andere HDMI kabel te proberen

Foutcode 842 betekent dat je TV ontvanger géén verbinding heeft met je Experiabox.
Dit is op te lossen door te controleren of:

  • Je experiabox aan staat
  • Je internet het wél doet
  • De kabel te controleren die van je TV ontvanger naar je experiabox loopt. Deze eventueel in een andere poort te proberen of te vervangen voor een andere kabel
  • Als daar nog een apparaat tussen zit, stel dan vast of deze goed functioneert

Zoals je kunt zien zijn dit twee hele verschillende problemen, ervaar je een van beide problemen nog?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!