Skip to main content

Hallo @Maja_  en @Erik_ , vandaag, zondag 13-112022, weer foutcode 843, geen IP.

Netwerkkabel gewisseld, geen resultaat, andere netwerkpoort op modem, geen resultaat.

Na herstart modem deed de decoder het weer.

Modem staat gewoon 24/7 aan.

Komt dit nu omdat ik de stroom 's nachts afschakel of is dit een toevallige samenloop van omstandigheden? In ieder geval graag een oplossing.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

 

 

Hallo @Bart_Z , het is nu 3 van de 4 keer voorgekomen, als jij vindt dat hier een apart topic voor moet komen, prima, regel het maar.

Vandaag ook een paar keer gehad, geen internet, wel tv, maar dus geen internet, modem herstart en dan doet het het weer.

Aankomende modemproblemen?

 

 

 

 


Decoder ging vandaag, 14-11-22, goed aan en weer uit, toen de stroom er na een nacht uit weer op kwam.

 


Vandaag, 15-11-22, foutmelding 843, na herstart modem decoder weer online.

 


Vandaag, 16-11-22, foutmelding 843, na herstart modem decoder modem weer online.

 


Vandaag, 17-11-22, weer foutcode 843. Na herstart foutcode 303.

Na stroom af/op decoder weer beeld.

 

 


Lijkt me goed om dan toch maar eens contact op te nemen. Wellicht kan KPN het een en ander uitlezen wat er speelt. Als het in het modem zit moeten ze dat kunnen zien lijkt me. Ik ga er even vanuit dat de decoder rechtsreeks aan het modem gekoppeld zit zonder tussenkomst van switches en/of Devolo's?


Vandaag,18-11-22, weer foutcode 843. Na herstart modem  decoder weer online.

I.v.m. code 303 gisteren lan kabel tussen modem en decoder vervangen en andere poort op modem gebruikt, helaas dus zonder resultaat.

 


We zijn nu een week verder, graag een reactie van een moderator voor een oplossing.

 


Vandaag, 19-11-2022, weer foutcode 843.

 


Oplossing (tijdelijk) 5202 24/7 op stroom en ECO-stand aan, totdat er een definitieve oplossing voor het modem is gevonden.

Het modem is sinds enige tijd ook zo traag als stroop om binnen te komen, krijg dan regelmatig een pop-up met de keus wachten of annuleren. Niet te doen.

 


@JanD Ik begrijp de situatie niet precies. 

Je wijst op een probleem met de modem, maar krijgt foutcode 843 op de tv ontvanger. En ik begrijp dat je deze foutcode alleen krijgt als de tv ontvanger langere tijd van de stroom is geweest? 

Of schakel je de stroom in de nacht helemaal uit? En gaat dan dus ook het modem uit? 

Zowel de modem als de tv ontvanger is niet ontworpen om dagelijks volledig van de stroom te gaan. Dus het zou inderdaad kunnen dat als je dit wel doet, dit soms voor foutcodes kan zorgen. 

 


Hallo @Rutger_ in aanvulling op het groene streven van KPN heb ik mijn audio/videomeubel met de daarin geplaatste apparaten achter 1 hoofdschakelaar gezet, die ik ‘nachts afschakel.

Daarbij is de 5202 dus ook volledig stroomloos, maar het modem laat ik 24/7 operationeel i.v.m. mijn vaste telefoonaansluiting.

Als ik nu ‘s morgens de boel weer op stroom zet krijg ik van de decoder steeds de melding 843 (geen IP).

Als ik daarna de modem herstart pakt de decoder de draad weer op, zo gaat het nu al ruim een week. Tussentijds een keer een code 303 gehad, kabel gewisseld, lan-poort gewisseld. Modem een keer een echte reset gegeven. 

Omdat ik een beetje moe werd van het steeds ‘s morgens weer moeten resetten van de modem heb ik de decoder nu (tijdelijk) op 24/7 stroom staan inclusief actieve eco-stand.

Duidelijk zo?

 

 


@JanD En hoe lang laat je de tv ontvanger aan staan voordat je het modem gaat resetten? 

Het lijkt er op dat de tv ontvanger zoekt naar een ip adres, maar deze dus niet direct krijgt van het modem. 

Mocht dat niet het geval zijn zou ik eigenlijk toch willen adviseren de ontvanger op ECO stand te laten staan. 


Hallo @Rutger_ eerst krijg ik een pop-up-melding op het scherm foutcode 843 (geen IP) en binnen die pop-up kan ik klikken op gherstarten] dan komt de foutmelding weer terug en ga ik de modem herstarten, dan pakt de 5202 het weer op en keert de 5202 weer terug naar de standby-stand.

 

 

 


Gisteren mijn interne netwerk omgegooid, nu switch tussen Box12 en 5202, vanochtend ging het goed met de stroom er weer op, ik houd het in de gaten.

 


Vanochtend, 24 november, ging het ook weer goed.


Vanochtend, 25-112022, ging na het stroom inschakelen de 5202 ook weer keurig terug in stand-by.

Dus mijn conclusie is dat na het plaatsen van een switch tussen KPN Box 12 en 5202 het probleem verholpen is.

Een switch zou mijns inziens niet nodig moeten zijn, toch weer een extra apparaat dat stroom kost en het groene streven van KPN en mij dus weer voorbij gaat.

Werk aan de winkel dus voor KPN.

Dit topic kan wat mij betreft afgesloten worden.