Skip to main content

Sinds vanmiddag ineens geen wifi, daarnaast bleek ook tv niet meer te werken. Foutcode 846 en somsĀ 840/845. Hebben alle stappen al gevolgd om het probleem te verhelpen, niks werkt. Alle kabels zitten precies herstelde als voorheen, zijn geen andere apparaten aangesloten. Als ik zelf een controle uitvoer zegt kpn dat het probleem bij ons thuis zou moeten zijn, maar wij komen er niet uit. Geeft aan dat er mogelijk iets met het IP adres is?Ā Proberen al half uur met kpn te bellen maar worden uit de wachtrij gegooid? Graag hulp. // EindelijkĀ iemand gesproken, ligt aan onze experia box. Krijgen een nieuwe toegestuurd morgen. Weet niet hoe ik dit bericht kan verwijderen.Ā 

Hoi @AnnickLisaSĀ . Welkom op het forum.

Zo te zien heb je net contact gehad met een collega. Klopt het dat er een nieuwe experiabox opgestuurd wordt?


Klopt! Bericht kan verwijdert worden (indien mogelijk). Bedankt voor je reactie.Ā 


Graag gedaan. Ik zal het topic tzt van een beste antwoord voorzien. Mijn voorlopig voorstel is dat we het topic nog even zo laten staan.

Mocht er morgen toch nog een probleem zijn, kun je dat ook via mij aankaarten. Als alles werkt, is dat natuurlijk nog beter en zal ik het topic afsluiten.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het is opgelost. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hier hetzelfde probleem; begon met steeds af en aan storing in WiFi. Vanavond tv aangezet; eerst problemen met terugspoelen en ā€˜kijken vanaf het beginā€™ toen helemaal uit. Mogelijkheid geboden om nieuwe software te downloaden, die optie aangeklikt want manĀ had vanmiddag al modem laten herstarten.

Bij herstarten tv-ontvanger liep deze helemaal vast; tv-ontvanger uit, modem uit en herstarten, stekker vd tv-ontvanger weer erin;Ā nu blijft tv-ontvanger uit zichzelfĀ steeds opnieuw proberen op te starten maar blijft haken bij foutcode 846 (soms even 845).

We zijn hier begin april komen wonen, dus Experia-box toen (nieuw?) gekregen.

Wel nogal urgent probleem dat de WiFi steeds af en aan wegvalt, vanaf eergisteren steeds vaker, want zowel man als dochter werken/studeren vanuit huis.


foutcode.tv werkte vannacht niet, vanmorgen wel. Stappen gevolgd maar tv doet ā€˜t nog steeds niet, WiFi nu gelukkig wel weer, heeft even geduurd (zoā€™n 20 minuten)Ā nadat modem uit is geweest, dus dat doe ik liever niet weer.


Hoi @LizethHĀ : kun jij je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ingevuld, wat ik zo wist of kon nazien in elk geval.

Bijzonder genoeg deed de tv het opeens weer toen ik nog weer eens een keer probeerde tussen de middag. Wie weet wou ā€˜ie gewoon (uit)slapen 😉.

De WiFi is af en toe wat haperig/langzaam, maar niet al te erg -Ā anders had ik mā€™n echtgenoot er wel over gehoord i.v.m. zijn werk.

Bedankt voor je berichtje, Erwin, sorry dat ik het nu pas zag.

hartelijke groet, Lizeth Hommes-Petter


Hoi @LizethHĀ . Wat vreemd maar ik ben blij dat de tv nu weer werkt.Ā 

Ik heb je lijn doorgemeten en die lijkt tot aan het modem in ieder geval stabiel (en snel).. Wat er daarna met wifi gebeurt is voor mij ook lastig in te schatten.

Je kunt overwegen om de zogenaamde wifi manager te doorlopen:Ā https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Mocht dit jouw wifi niet verbeteren wil ik het graag weten.