Skip to main content

In mei ben ik overgestapt naar KPN. Het heeft enkele maanden geduurd voordat de glasvezel aangesloten werd. Toen dit eenmaal gebeurde, is het enorm gebrekkig opgeleverd. Het internet werkt niet, en er is schade aan mijnĀ gevel toegebracht. Hiervoor heb ik een schadeclaim ingediend bij KPN netwerk, en er is een noodoplossing toegestuurd via KPN nadat een monteur heeft geconstateerd dat de glasvezel kabel bij de installatie foutief opgeleverd is.

Ā 

Ik betaal nu al 2 maanden voor een service die nooit opgeleverd is, en het beste wat ik te horen krijg is dat ik moet wachten totdat de monteur langskomt omdat men geen controle heeft over wat onderaannemers doen. Het helpt niet dat ik niemand van KPN Netwerk direct aan de lijn krijg, want ik word doorverbonden met een onderaannemer als ik de klantenservice bel. Ik heb mijn abonnement afgesloten bij KPN, niet met KPN Netwerk, en ook niet bij een onderaannemer.

Ā 

Ik wil niet per definitie overstappen, maar het vertrouwen is inmiddels zover getoetst dat ik geen andere oplossing zie dan mijn abonnement opzeggen, glasvezel laten weghalen en de schade zelf repareren. Zijn er nog dingen die ik kan doen om ervoor te zorgen dat dit proces wordt versneld?

@KludĀ Welkom op het forum.Ā 

Wat balen dat je er met de oplevering van je glasvezel zoveel problemen zijn geweest.Ā 

Voordat ik verder ga is het denk handig om aan te geven dat KPN Netwerk en KPN als provider 2 verschillende bedrijven zijn.Ā 

KPN Netwerk zorgt zoals de naam al zegt, voor het netwerk. En dan voornamelijk de aanleg van het netwerk. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld een netbeheerder.

Op het moment dat er bij de aanleg iets misgaat is dit de verantwoordelijkheid van KPN Netwerk, de claim voor de schade ligt dan ook op de juiste plek.Ā 

KPN als provider zorgt voor de levering van de diensten. Op het moment dat hierbij iets misgaat dan kun je in sommige gevallen inderdaad een noodpakket krijgen.Ā 

Het klopt dus dat je het abonnement hebt afgesloten met KPN de provider.Ā 

Maar voor KPN als provider kan leveren is daarvoor eerst een werkende aansluiting nodig. Die in orde gemaakt moet worden door KPN Netwerk.Ā 

Onderling mogenĀ KPN als provider en KPN Netwerk niet anders met elkaar communiceren dan andere providers.Ā 

Er is voor mij dan ook geen mogelijkheid om te zorgen dat bijvoorbeeld een claim bij Netwerk sneller behandeld wordt. Aangezien dit echt iets van KPN netwerk zelf is.Ā 

Ā 

Wel wil ik graag uitzoeken wat op dit moment bij ons de status van levering van het abonnement is.Ā 

En of er wellicht toch een seintje op deze aansluiting gegeven kan worden.Ā 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen?Ā 

Ā 

Ā 


@KludĀ Welkom op het forum.Ā 

Wat balen dat je er met de oplevering van je glasvezel zoveel problemen zijn geweest.Ā 

Voordat ik verder ga is het denk handig om aan te geven dat KPN Netwerk en KPN als provider 2 verschillende bedrijven zijn.Ā 

KPN Netwerk zorgt zoals de naam al zegt, voor het netwerk. En dan voornamelijk de aanleg van het netwerk. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld een netbeheerder.

Op het moment dat er bij de aanleg iets misgaat is dit de verantwoordelijkheid van KPN Netwerk, de claim voor de schade ligt dan ook op de juiste plek.Ā 

KPN als provider zorgt voor de levering van de diensten. Op het moment dat hierbij iets misgaat dan kun je in sommige gevallen inderdaad een noodpakket krijgen.Ā 

Het klopt dus dat je het abonnement hebt afgesloten met KPN de provider.Ā 

Maar voor KPN als provider kan leveren is daarvoor eerst een werkende aansluiting nodig. Die in orde gemaakt moet worden door KPN Netwerk.Ā 

Onderling mogenĀ KPN als provider en KPN Netwerk niet anders met elkaar communiceren dan andere providers.Ā 

Er is voor mij dan ook geen mogelijkheid om te zorgen dat bijvoorbeeld een claim bij Netwerk sneller behandeld wordt. Aangezien dit echt iets van KPN netwerk zelf is.Ā 

Ā 

Wel wil ik graag uitzoeken wat op dit moment bij ons de status van levering van het abonnement is.Ā 

En of er wellicht toch een seintje op deze aansluiting gegeven kan worden.Ā 

Zou je daarom je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen?Ā 

Ā 

Ā 

Dag Rutger,

Ā 

Dank voor je reactie. Mijn forum profiel is inmiddels bijgewerkt.

Ā 

Groet,

K


Hoi @KludĀ .Ā  Rutger werkt niet meer bij het forum en ik neem dit van hem over.

Wat heb je zelf nog gehoord?Ā  Je status in onze systemen is niet correct.Ā  Maar ik zie van onze kant ook geen ticket.Ā  Ā Is er nog contact gezocht vanuit KPN (netwerk) ?

Verder zie ik een aantal meldingen van onze ophef afdeling.Ā  Ga je naar een andere provider zonder overstapservice? Zo ja, dan is het verstandig om ook met hun te praten zodat ze je abonnement kunnen beeindigen.Ā