Skip to main content

 

Geachte, Op deze site Stamboom Kock Nederland, staan pertinent verkeerde gegevens onder nummers 143 en 144 Ik ben getrouwd met de zuster van mijn vrouw en mijn vrouw met mijn zwager. En onze kinderen zijn dan van mijn schoonzuster. Is best wel raar, maar ik heb geen idee bij wie ik moet zijn om dit te wijzigen. Dus kan deze website verdwijnen? 

Met vriendelijke groet,

Fred Houweling.

Hallo @Fred Houweling 

 

Bij wie je moet zijn kan je op de hoofdpagina vinden, daar zit een email adres onder deze regel: voor opmerkingen, aanvullingen en verbeteringen mail to


De website is onder beheer van een gebruiker van KPN, en niet door KPN zelf.
KPN kan onmogelijk hier ondersteuning bij bieden.


Ik denk dat je hier op de meest juiste plaats bent met je vraag.  Het lijkt er op alsof deze website vanaf 1971 niet meer is bijgehouden toen de privacy wetten nog niet zo strikt waren. KPN is volgens mij wel degelijk verantwoordelijk als beheerder van de website (het heeft niet voor niets KPN) voor deze gegevens als er overtredingen worden gemaakt. 

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internet-telefoon-tv-en-post/persoonsgegevens-op-internet#wat-is-de-uitzondering-voor-persoonlijk-of-huishoudelijk-gebruik-6433

Even wachten op een moderator.  


Dan loont het eerst als de klager contact opneemt. Wel zo netjes.


Nou dat heb ik al twee keer gedaan via twee website’s van deze stamboom. Leek me wel zo netjes.


Met het gaat om een contentwijziging en geen privacyklacht?


Met het gaat om een contentwijziging en geen privacyklacht?

Heb jjj de mail van Fred gehacked of zo? Hier vraagt hij duidelijk of de website kan verdwijnen. Waarom niet gewoon een moderator de kans geven iets te doen voor hij door een hele warige hoop zelf bedachte dingen moet dwarelen. 


Met het gaat om een contentwijziging en geen privacyklacht?

Heb jjj de mail van Fred gehacked of zo? Hier vraagt hij duidelijk of de website kan verdwijnen. Waarom niet gewoon een moderator de kans geven iets te doen voor hij door een hele warige hoop zelf bedachte dingen moet dwarelen. 

Ik vraag gewoon wat? Wat is daar mis mee? 🤔

Het maakt sowieso een hoop uit.

 


Wanneer de website sinds 1971 niet meer is bijgehouden dan is die dus ook niet actueel. Ik heb twee maal een email geschreven op de naam van de websitemaker en krijg geen antwoord. De email krijg ik ook niet terug als zijnde onbestelbaar. Dus nogmaals het staat op KPN en ik stel het erg op prijs dat de website verdwijnt en er dus niks op internet staat dat ik met mijn schoonzuster ben getrouwd. 


Een website die al sinds 1971 bestaat? ;)

Ik denk dat de abuse-afdeling beter kan beslissen. @Dennis ABD die mogelijk wat meer kan vertellen? Maar ik vrees dat'foutieve informatie' een te licht argument is.

Voorbeeld: Als de website van een winkel die bij KPN gehost wordt, per abuis vertelt dat ze tot 18:00 uur geopend zijn terwijl het 17:00 is, dan zal de provider er niet mee bemoeien.


AriënC, gelukkig geen verschil tussen een uur winkeltijd en getrouwd zijn met m'n schoonzuster en ook de kinderen van mijn vrouw van mijn schoonzuster zijn.

 


@Fred Houweling Begrijpelijk dat je die verkeerde informatie weg wilt hebben.

Voorbeeld: Als de website van een winkel die bij KPN gehost wordt, per abuis vertelt dat ze tot 18:00 uur geopend zijn terwijl het 17:00 is, dan zal de provider er niet mee bemoeien.

Dit is inderdaad een voorbeeld wat ik ook aan wil halen, maar als de eigenaar van de site niet reageert ben ik benieuwd of wij toch ook niet in zekere zin verantwoordelijk zijn voor deze pagina's. Ik ga het bij een afdeling navragen voor de zekerheid en laat het je weten wanneer ik antwoord heb! 


KPN nogmaals, de verkeerde informatie wil ik gewoon verwijderd hebben. Er wordt niet gereageerd op mijn email door de maker van de KPN-site en denk ik dat u dit kan oplossen.

 


Sanne_M, dankjewel.

 


Je kan bij Google ook een Vergeet Mij verzoek indienen, zodat het daar niet meer in de resultaten verschijnt. 


Het zou kunnen wezen dat het een verouderde website is van iemand die geen klant meer is. In dat geval kan KPN hem weg halen.

KPN kan ook contact opnemen met de klant en proberen hierin te bemiddelen. Maar als de klant weigert om medewerking te verlenen, dan gok ik dat er officiël aangifte bij de politie gedaan moet worden...


Aangifte op grond van ....?

Ik denk eerder dat het een civiele zaak zal zijn.


Aangifte op grond van ....?

Ik denk eerder dat het een civiele zaak zal zijn.

Wat dan ook... KPN zal denk ik niet zomaar eigenhandig die website aan gaan passen denk ik. 


Een website die al sinds 1971 bestaat? ;)

Ik denk dat de abuse-afdeling beter kan beslissen. @Dennis ABD die mogelijk wat meer kan vertellen? Maar ik vrees dat'foutieve informatie' een te licht argument is.

Voorbeeld: Als de website van een winkel die bij KPN gehost wordt, per abuis vertelt dat ze tot 18:00 uur geopend zijn terwijl het 17:00 is, dan zal de provider er niet mee bemoeien.

 

Dit dus. :)

 

Als de website bouwer niet reageert is er weinig te doen. Wij gaan uiteraard geen aanpassingen maken op sites van derden.


Als de website bouwer niet reageert is er weinig te doen. Wij gaan uiteraard geen aanpassingen maken op sites van derden.

Dit is inderdaad ook het antwoord wat ik kreeg van de afdeling waar ik navraag heb gedaan, dus dit is inderdaad niet iets wat wij aan kunnen passen of in kunnen grijpen. 

De alternatieven die hier eerder zijn gegeven kun je nog proberen (Vergeet mij verzoek van Google of kijken of een civiele zaak dit op kan lossen).