Skip to main content

Goedmorgen,


Gisteren zijn er 2 monteurs langsgeweest op 2 verschillende tijdstippen (8:00-9:00) & (15:00-16:00) om mijn glasvezel verbinding aan te leggen, aangezien ik met KPN heb afgesproken dat ik aangesloten zou worden op 30 oktober.

Nou is de laatste monteur naar huis gegaan met het bericht dat er nog 1 adminstratieve handeling moet gebeuren om ook daadwerkelijk signaal te krijgen. Fysiek is nu alles hier correct, mijn modem staat mooi te pruttelen, maar ergens moet er in een KPN datacenter en/of in het hoofdkantoor een ‘bon’  er door heen.

Nou heb ik gisteravond met met smart gewacht tot ik weer een signaal zou krijgen, maar tot op heden is er nog steeds geen signaal. Aangezien ik dit met KPN afgesproken heb, vind ik het wel kwalijk.

Zou iemand van support hier naar kunnen kijken ?
 

Hi @MartijnB50, Welkom hier op ons KPN Forum! Goed dat je hier aan de bel trekt. Zo te horen gaat de oplevering niet zoals gepland (en gewenst). Klopt het dat de eerste monteur van KPNNetwerk was, die het glasvezelpunt aansloot. De tweede monteur was onze installatie monteur? Ik vernoed dat KPNNetwerk de verbinding moet vrijgeven. Dit controleer ik graag voor je. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @Lisa , Ik weet niet precies vanuit welke afdelingen deze monteurs kwamen, maar deze combinatie zou best kunnen inderdaad.

Ik heb de gegevens ingevuld op mijn profiel. Mocht er nog wat missen, dan kan ik het altijd invullen (ik kon bijv. mijn klantnummer niet vinden)


Bedankt voor je gegevens! Er staat nog een order open. Normaal gesproken zou deze order, na komst van de monteur automatisch afgerond moeten worden. Dit is, zoals je merkt, niet gebeurd. Het is doorgezet naar een achterliggende afdeling. Een collega moet dit handmatig oppakken en afronden. Er moet misschien nog een monteur aan te pas komen, maar dit weet ik niet zeker. Ik heb de betreffende afdeling voor je gemaild met de vraag om een statusupdate en uitleg hoe nu verder. Zodra ik hier een reactie op heb, laat ik het aan je weten. Exuses voor dit ongemak:disappointed_relieved: . Hopelijk ben je snel online!


Hallo Lisa,

Het is natuurlijk van de zotte dat dit met zoveel verschillende mensen op zoveel verschillende stappen fout gaat. Met als resultaat dat ik al een extra dag geen internet heb. Ik kan het niet maken tegenover mijn werkgever dat ik zonder netwerk zit maandag. Dan zou ik onverhoopt toch naar het kantoor moeten.

Dit is nog geen geweldige instapper van mijn eerste keer bij KPN.

Ik neem het KPN heel erg kwalijk dat het zo ongelovelijk stroef gaat en dat ik al een dag zonder internet zit (en ik verwacht maandag,later op de dag, misschien internet te krijgen…..)

 

 

Ik ben in afwachting van je reactie, zodra je die hebt.


Goedemorgen @MartijnB50, ik heb helaas nog geen reactie van mijn collega's dus heb ze nog even aan de mouw getrokken. Ik hou je op de hoogte!


@Thomas@Lisa 

 

Hoe staat het ervoor ?

Ik heb zo onderhand al 11 dagen geen netwerk.


Hoi @MartijnB50, ik zie een monteur ingepland staan voor 13-11-2020 tussen 12:00 en 14:00 en heb mijn collega's nog even gevraagd om toelichting. Ik had vorige week al wel teruggekregen dat ze het oppakten maar nog niks specifieks.


Ik krijg nu net de terugkoppeling dat de monteur het 13-11 moet kunnen oplossen. 


Hey,

Is het mogelijk om ergens mijn klantnummer te vinden? Ik moet dit invullen voor de compensatie bij storing regeling. Waar o waar kan ik dit vinden? (het staat niet in mail correpondentie en ik heb nog geen facturen ontvangen).

 

*topics samengevoegd*


Hallo @MartijnB50 , toen je je thuis-abonnement afsloot heb je daarvan mail gekregen met contracten e.d., op de contracten staat o.a. je klantnummer.

Dus je bent nog geen maand klant (nog geen factuur ontvangen) en maakt nu al gebruik van een compensatieregeling?

 


@JanD Ik heb het inderdaad op het contract kunnen vinden. bedankt!

Klopt, levering zou op 30 oktober gebeuren. pas op de 13de heeft een monteur het probleem met mijn glasvezel op kunnen lossen. Vandaag de aanvraag voor compensatie

Echter kom ik er nu achter dat een compensatie aanvraag over een maximaal anatal dagen van 3 mogelijk is. Dit is niet wat er in de telecomwet vastgesteld is. Zit ik verkeerd te kijken of is dit echt een limiet dat KPN gesteld heeft?


Hallo @MartijnB50 , dat heb je verkeerd geïnterpreteerd, je krijgt per dag 1/30 van het betreffende abo vergoed met een minimum van €1 per dag.

Stel, je internetabo kost €60 per maand, 7 dagen geen internet gehad, vergoeding is dan 7x 1/30 x € 60 = €14.

 


@JanD Daar ben ik mij van bewust, dat is in detail uitgelegd voor de zakelijke klanten en staat bij wet vastgelegd. Het probleem zit hem in de limitaties van het systeem van KPN.

Bij het invullen van mijn compensatie aanvraag voor particulieren, loop ik tegen de volgende blokkade:

 


Mijn storing duurde van 30 oktober tot en met 13 november.

Wat is hier aan de hand?
@Lisa@Thomas Kunnen jullie hier intern iets voor regelen? het is niet netjes om de klant niet te optie te geven om een storing correct aan te laten geven in een compensatie aanvraag formulier.


Hallo @MartijnB50 , hier staat het toch duidelijk uitgelegd en lijkt me je invoerveld in tegenspraak daarmee:

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/


@JanDwe praten langs elkaar heen

Dit staat in het stuk wat je stuurt:

Je krijgt per dag een vergoeding van 1/30e deel van de maandelijkse abonnementskosten bij een netwerkstoring die minimaal 12 uur heeft geduurd. Bijvoorbeeld:

  • Heeft de netwerkstoring tussen de 12 tot 24 uur geduurd? Dan krijg je 1/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 24 uur tot 48 uur geduurd? Dan krijg je 2/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 48 uur tot 72 uur geduurd? Dan krijg je 3/30e vergoed
  • Bij iedere extra dag storing krijg je 1/30e extra vergoed.


We geven hieronder een voorbeeld:

  1. Bij een mobiel abonnement van € 40,- per maand en een storing van 13 uur, is dit € 40,- / 30 dagen = € 1,34 vergoeding.
  2. Bij een storing van 47 uur (bijna 2 dagen, oftewel 2/30e), kun je een vergoeding van € 2,68 terugvragen.

 

 

Pak nu bovenstaand screenshot(van mijn voorgaand bericht) en verplaats je in een situatie waar je 15 dagen storing hebt gehad. (kortom 15/30e deel)….. hoe ga je dat melden?

 

Ik ben benieuwd wat jij in het 2de veld in gaat vullen!

Ik weet wat daar staat, dat is een uitleg van de wetgeving.. dat is duidelijk, 100%. Kan iemand van KPN mij helpen mijn 15/30e van de maand vergoeding te krijgen?


In het geval dat je er vanuit gaat dat het ‘per maand’ aangegeven dient te worden, hierbij alleen november qua invoer:

 

 

 

@Lisa
@Thomas 
Wat hier mee te doen ?


Hallo @MartijnB50 , we praten niet langs elkaar heen, in mijn laatste reactie schreef ik ook

en lijkt me je invoerveld in tegenspraak daarmee:

Dus dat je invoerveld niet overeenkomt met de tekst van KPN elders.

Ik zou daar even over bellen met 0800 0402 of de reactie van een moderator afwachten, maar dat laatste kan wat langer duren.

Succes.

 


@JanD Dat lijkt mij inderdaad een betere uitkomst. Het is een wonder hoe makkelijk het is om niet te helpen terwijl iemand behulpzaam wilt zijn.

Bedankt voor je inzet!

@Thomas
@Lisa

Is het mogelijk om hier in de komende dagen een reactie te verwachten met wat hier aan de hand is en waarom het momenteel functioneert zoals het functioneert ?


Hoi @MartijnB50, ik heb je topics even samengevoegd. Het reguliere stappenplan werkt helaas niet voor dit soort vergoedingen maar is echt bedoeld voor algemene storingen. Dit moet handmatig ingediend worden en heb ik nu voor je gedaan. Dit wordt met de eerstvolgende factuur in mindering gebracht.Â