Skip to main content

Ik krijg sinds kort foutmeldingen bij het inloggen op verschillende Apple-diensten op mijn Mac en iPhone zoals:
 

  • iMessage 
  • FaceTime

Problemen zijn: lange tijd wachten totdat ik kan inloggen, SMS-berichten die niet gesynchroniseerd worden tussen iPhone en Macbook.

Hierbij wil ik zeggen dat dit probleem sinds een paar dagen geleden is opgetreden. Het gebeurt ook op 5G van KPN en ook op WiFi.

Na meerdere malen met Apple gesproken te hebben blijkt het écht een issue te zijn van de ISP en ik heb ook al mijn modem gereset, aan- en uitgezet, tevergeefs. 

 

  • Wat is er aan de hand tussen KPN en de servers van Apple? 
  • Hoe lang moeten wij nog hierop wachten?

Voor een bedrijf als KPN, en de prijs die we voor jullie diensten betalen vind ik dit namelijk niet echt kunnen…. 

 

 

Je zegt dat het probleem al dagen gaande is en je legt de verantwoordelijkheid bij kpn neer.

Vraag is of dat wel terecht is waarom we dan niet veel meer meldingen gezien hebben.

Ik denk toch echt eerder aan een individuele storing.


Beste

allereerst bedankt dat je je tijd neemt om te reageren.

het probleem is ook op een andere topic in een andere vorm omschreven. Als je zoekt op iOS 15 en Apple zul je er vast wel komen.

bovendien heb ik ook contact opgenomen met KPN en zij geven eerder aan dat er geen vuil aan de lucht is in mijn internetverbinding. Maar dit probleem bestaat nog altijd wel. Een individueel probleem is het zeker niet. 
 

zeker als ik hetzelfde probleem met verschillende apple-toestellen op hetzelfde netwerk (zowel mobiel data als wifi) ervaar.

 

het probleem ligt bij KPN dat geven ze zelf toe. En de eerdergenoemde topic is al 5+ maanden geleden geopend. 


Als je zoekt op iOS 15 en Apple zul je er vast wel komen.

Zeg je nu dat het issue alleen bij iOS 15 optreedt?

Zo ja, is dan de kans dat de oorzaak van dit issue daar ligt niet veel groter dan dat een component van kpn hier de boosdoener is?


Dat durf ik dus helaas niet te zeggen, want voor zo ver ik weet ben ik al enige tijd op iOS 15 bovendien treedt het probleem ook op mijn Mac op (ook op de nieuwste versie) maar ik hoop graag dat KPN mij updates kan geven over hoe ver ze zijn in het verhelpen van deze issue. 
Blijkbaar heeft het iets met de private relay te maken van iOS besturingssysteem, wat niet of niet volledig ondersteund wordt door KPN.. :( 


Hoi @Galivjan777 
De servers van Apple zijn inderdaad erg moeilijk bereikbaar momenteel, maar met een beetje geduld kom je er wel door.
Bij mijn weten is Apple de schuldige en niet de KPN.
Download de Apple Support app, geef je storing op en je wordt teruggebeld en ze helpen je er mee.

 


Hoi @Galivjan777, welkom.

Ik herken dit probleem niet. Ik heb even rond gekeken, maar kan er ook niets over vinden.

Als ik zoek op “KPN iOS 15 inloggen” kom ik op dit topic uit: Kan server niet bereiken na IOS15 update. Hierin wordt als antwoord gegeven dat het probleem bekend zou zijn. Maar het originele probleem ging over FTP netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer op iOS 15. Hoe dan ook: het probleem lag bij Apple en zij moesten het oplossen.

Maar ik lees in het eerste topic iets over het verwijderen van een virusscanner. En dat het daarna weer werkt. Heb jij toevallig een virusscanner actief? Zo ja, probeer het eens zonder.


Ter info: Ik heb dit probleem met supertraag reagerende Apple servers afgelopen week ook bij andere providers gezien. Is inmiddels weer normaal.

Was dus zoals anderen al zeiden waarschijnlijk een probleem bij Apple zelf en niet een provider probleem.