Skip to main content

Hallo,

 

Mijn (heel) oude freeler mail adres in gehacked.

Ik krijg nu van Klarna een aanmaning incasso voor niet door mij bestelde artikelen.

Dat is op zich al een probleem om op te lossen.

Maar hoe kan ik het oude freeler mail adres opheffen/verwijderen. Ik neem geen diensten van KPN af en heb dus geen inlog gegevens.

 

Wie heeft een idee ?

Met enkel een email adres kun je geen spullen bestellen op een ander zn naam. Zijn die aanmaningen echt daadwerkelijk aan u als persoon gericht? Met uw naam en adresgegevens? In dat geval doe je er goed aan de email adres nog niet op te heffen. Dat lost namelijk niets op en zorg alleen maar voor meer problemen. Wel wachtwoord aanpassen uiteraard.


Ja, aanmaningen zijn aan mij als persoon gericht met naam en adresgegevens.

 

Hoe kan ik wachtwoord wijzigen ? 

Ik neem geen producten van KPN af, dus heb geen relatie nummer of zo iets.

Alleen dus een (waarschijnlijk) gehacked mail adres 

 


Hi @gehackt, welkom op het forum. 

Wat een nare ervaring. Gelijk verwijderen zou ik ook niet doen, toegang tot de box kan handig zijn mocht aangifte doen noodzakelijk zijn wanneer die aanmaningen toch verder gaan. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je wachtwoord resetten zodat je het daarna aan kunt passen naar een wachtwoord naar wens. 


Ga morgen aangifte doen bij Politie, heb inmiddels contact gehad met incassobureau en deze hebben incasso bevroren, zei kunnen zien dat bestelling is gedaan via mobiel nummer/apparaat (niet van mij) en hebben ook een IP adres voor KPN/Politie.

Ook melding gedaan bij KPN op https://www.kpn.com/algemeen/missie-en-privacy-statement/beveiligingskwetsbaarheid/beveiligingskwetsbaarheid-melden.htm

Mijn profiel aanvullen heeft geen zin, ik neem geen diensten van KPN af. Het freeler adres heb ik aan een oude werkgever overgehouden, toen internet net in opkomst kwam via Freeler.

 

Ook geprobeerd wachtwoord te wijzigen, maar mislukt iedere keer, dus besloten af te wachten wat KPN/Politie nog nodig hebben van Servers KPN aangaande dit mail adres.

 

Zo gauw ik meer weet zal ik verder reageren.

 


Je profiel invullen heeft wel zin, want dan kan een moderator helpen om je wachtwoord aan te passen.


Ik wacht eerst onderzoek KPN / Politie af.


Ga morgen aangifte doen bij Politie, heb inmiddels contact gehad met incassobureau en deze hebben incasso bevroren, zei kunnen zien dat bestelling is gedaan via mobiel nummer/apparaat (niet van mij) en hebben ook een IP adres voor KPN/Politie.

Ook melding gedaan bij KPN op https://www.kpn.com/algemeen/missie-en-privacy-statement/beveiligingskwetsbaarheid/beveiligingskwetsbaarheid-melden.htm

Mijn profiel aanvullen heeft geen zin, ik neem geen diensten van KPN af. Het freeler adres heb ik aan een oude werkgever overgehouden, toen internet net in opkomst kwam via Freeler.

 

Ook geprobeerd wachtwoord te wijzigen, maar mislukt iedere keer, dus besloten af te wachten wat KPN/Politie nog nodig hebben van Servers KPN aangaande dit mail adres.

 

Zo gauw ik meer weet zal ik verder reageren.

 

Hi @gehackt, welkom op het forum. 

Wat een nare ervaring. Gelijk verwijderen zou ik ook niet doen, toegang tot de box kan handig zijn mocht aangifte doen noodzakelijk zijn wanneer die aanmaningen toch verder gaan. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je wachtwoord resetten zodat je het daarna aan kunt passen naar een wachtwoord naar wens. 

Ik heb vandaag aangifte gedaan, nu wil ik het freeler mail adres opheffen, maar hoe doe ik dat.


Door je profiel in te vullen. 😉 Maar lees ik nu dus goed dat jij niet de eigenaar bent van dit adres maar een oud werkgever van jou? Hoe moet ik dit precies zien?


Het was in de begintijd van internet.

Ze hadden daar adsl internet van freeler. Ik heb toen ook een mail adres aangemaakt.

En ik heb dit altijd kunnen blijven gebruiken. 

Dus zo zit het, maar nu wil ik er vanaf, maar hoe ?

 


Door je profiel in te vullen met dat e-mailadres, dan zorg ik ervoor dat je het niet meer kunt gebruiken. 


Profiel gaat dan naar mijn Gmail mail adres, waarmee ik op forum actief ben.

Dus niet het freeler mail adres


Dat zie ik, mijn verzoek is om ook ergens je Freeler adres in te vullen zodat ik weet om welk adres het gaat. 


Kan ik hier mail adres invullen of ziet dan iedereen op forum dit 


Hoi @gehackt 

Niet hier plaatsen. Maar in je profiel zetten.
Hier kan iedereen meelezen


Als je het hier invult kan ik het alleen zien, en mijn collega's. 


Ik heb het ingevuld bij opmerkingen.

 

Alvast bedankt voor de moeite

 


Dankjewel, ik heb het voor nu geblokkeerd. Je kunt er nu ook niet meer bij als het goed is. 


Inderdaad  ik kan er niet meer bij.

Bedankt 

 


Graag gedaan!