Skip to main content

Ik heb zelf al een hele tijd de Fritz!7590,(naar alle tevredenheid) als ik geen “super wifi” van KPN wil hebben kan ik dan gewoon steeds AVM de updates laten doen, of is er een ander voordeel om over te stappen op de KPN firmware updates voor mijn 7590 ?

De provider zal een NTU of ONT plaatsen waar je gewoon de WAN poort van je FRITZ!Box op kunt aansluiten met een normale netwerkkabel.

Dan ben je te lui geweest om het filmpje te bekijken.

Ik heb begrepen dat de V12 al in huis is en dus zal KPN een NTU of ONT aansluiten, ik kan het echt niet anders maken.


De provider zal een NTU of ONT plaatsen waar je gewoon de WAN poort van je FRITZ!Box op kunt aansluiten met een normale netwerkkabel.

Dan ben je te lui geweest om het filmpje te bekijken.

Ik heb begrepen dat de V12 al in huis is en dus zal KPN een NTU of ONT aansluiten, ik kan het echt niet anders maken.

Lees eerst eens wat anderen schrijven.


Dit is wat Delta zelf zegt over de glasaansluiting. 

https://player.vimeo.com/video/402458736?h=91fc47dcdf


En….. V12 is geen EB volgens mij, dus de V12 krijgt ten onrechte een slechte naam, als ik de keuze zou hebben, zou ik toch eerst de V12/provider-box proberen, ik had met de 7590 een betere wifi dekking dan met de AP AC “Pro”….. het heeft ook te maken met het automatisch schakelen tussen 2.4 en 5GHz en dat gebeurd niet altijd goed….het blijft allemaal (te)software :)

 


Dit is wat Delta zelf zegt over de glasaansluiting. 

https://player.vimeo.com/video/402458736?h=91fc47dcdf

Sorry, ik zou dat niet zelf willen doen, het is te belangrijk, en laat die verantwoordelijkheid bij de provider, die kan dan meteen zien of alles goed werkt, om gezeur later te voorkomen op die manier. (of kan dat niet voor die 0 euro ?)

Daarna zou je zelf verantwoordelijk zijn, voor veranderingen….


Eric-Jan, jij lijkt me nogal angstig uitgevallen… Of bewezen onhandig?

Ik doe al tientallen jaren al m'n installatiewerk zelf (gas, water, licht, kracht, telefoon, data). Ben betrokken geweest bij o.a. de introductie van ISDN en ADSL. Dank zij zelf knutselen altijd bij mezelf  een beter begrip gekweekt van de materie en daardoor verkopers beter kunnen adviseren (was niet eens mijn taak).


 

Je veranderd van ISP ? of legt Delta de vezel aan ? daar zit verschil in 🙂 bij mijn weten is KPN de opdrachtgever, die de vezel neer laat leggen, kleine technische bedrijfjes voeren het uit

Maar Delta is geen aannemer die voor KPN Netwerk glasvezel legt maar een volledig eigen netwerkbeheerder en provider die niets te maken heeft met KPN, KPN Wholesale of KPN Netwerk. KPN levert ook niet over het netwerk van Delta. 


Klopt allemaal. Toen we per 1-1-2021 terugkwamen in Nederland, na 18 jaar België en Duitsland, heb ik een aansluiting gekozen die bood wat ik nodig had tegen een redelijke prijs. Dat werd Oxxio. KPN-diensten tegen een iets lagere prijs. Toen Oxxio zich terugtrok uit de internet-markt, kwam ik bij KPN terecht. Maar inmiddels had ik getekend voor de kabel van Delta.
Voor de duidelijkheid: er zijn twee Delta's, Delta Fiber die (glas) infrastructuur levert, en Delta de ISP. Maar, zoals gezegd, ze moeten de vezels nog door de buizen blazen en alles koppelen. Wanneer? Ik hoop dat ze I 2022 halen.
Ik hoop dat Delta de SIP-gegevens bekend maakt. Oxxio deed dat niet. Dat is een prima service van KPN!

Momenteel heeft KPN niets te maken met Delta (zover we weten). Maar KPN als grote speler zou best wel eens diensten kunnen gaan aanbieden via de Delta vezel. De toekomst zal het leren.


Ik hoop dat Delta de SIP-gegevens bekend maakt.

En anders porteer je jouw telefoonnummer(s) toch gewoon naar CheapConnect.


Voor de duidelijkheid: er zijn twee Delta's, Delta Fiber die (glas) infrastructuur levert, en Delta de ISP.

Klopt inderdaad, beetje vergelijkbaar met KPN als provider en KPN Netwerk als netwerkbeheerder. Hoe de interne structuur in elkaar zit is mij dan weer niet bekend. 

 

Momenteel heeft KPN niets te maken met Delta (zover we weten). Maar KPN als grote speler zou best wel eens diensten kunnen gaan aanbieden via de Delta vezel. De toekomst zal het leren.

Ik hoop het ook, het zou mooi zijn als KPN uiteindelijk ook over Delta-glasvezel kan leveren, scheelt weer een hoop overlast van straten die open moeten om alsnog een KPN-vezel ernaast te leggen aangezien het kopernet toch een keer uitgeschakeld zal moeten worden. Ik lees op meerdere plekken dat veel providers stuk lopen op de kosten die Delta Fibre vraagt voor het plaatsen van eigen apparatuur in de wijkcentrales en er daarom geen diensten geleverd kunnen worden van bijvoorbeeld T-Mobile en KPN. In hoeverre dat klopt zou ik niet weten.


Wat ik ervan begrijp, ligt het er per regio aan, wie de vezel daar in de grond legt, in mijn regio is dat toevallig dus ook KPN, en heb ook KPN als internet provider, ik ben vrij om KPN te houden, of om een andere provider te kiezen, ik ben nu al tevreden met wat ik heb over koper, ik kan eventueel “upscalen” van abonnement, dat is geen verplichting, of ik kan overstappen naar een andere ISP, heb “toevallig” ook al 2 aanbiedingen ontvangen via de post,(Ziggo) dus iedereen weet dondersgoed wat er “speelt”

“Ik zie wel” is mijn motto nu, en zo zou het voor iedereen moeten zijn, en zo is het ook uiteindelijk denk ik, want het is al allemaal rechtmatig vast gelegt, en niemand hoeft paniekerig te worden :)


Ik hoop dat Delta de SIP-gegevens bekend maakt.

En anders porteer je jouw telefoonnummer(s) toch gewoon naar CheapConnect.

Daar heb ik al een account (voor inkomende gesprekken). Uitgaand via FreeVoipDeal. Nogal wat gedoe, maar het werkt al bijna een jaar foutloos.
Ik kan me wel voorstellen dat de jongere generatie, zoals mijn dochters, alleen nog mar mobiel bellen (of via WhatsApp)….

 


Ik hoop dat Delta de SIP-gegevens bekend maakt.

En anders porteer je jouw telefoonnummer(s) toch gewoon naar CheapConnect.

Daar heb ik al een account (voor inkomende gesprekken). Uitgaand via FreeVoipDeal. Nogal wat gedoe, maar het werkt al bijna een jaar foutloos.
Ik kan me wel voorstellen dat de jongere generatie, zoals mijn dochters, alleen nog mar mobiel bellen (of via WhatsApp)….

Ik bel uitgaand juist via Cheapconnect. Inkomend heb ik telefonie gewoon nog via KPN lopen. Zelf bel ik eigenlijk ook altijd mobiel maar mijn vrouw heeft gewoon een "prepaidje" en belt normaliter met de vaste telefoon.

Onze oudste dochter woont in Zuid Afrika en belt met ons KPN nummer via CheapConnect als zij haar Nederlandse vrienden wil spreken.


Wat ik ervan begrijp, ligt het er per regio aan, wie de vezel daar in de grond legt

Dat klopt, er zijn veel lokale aanbieders en KPN Netwerk is lang de enige niet die glasvezel in de grond stopt;

  • KPN Netwerk
  • Digitale Stad
  • Glaspoort
  • E-Fiber
  • Open Dutch Networks / T-Mobile
  • Delta Fiber

En dan zijn er nog heel veel meer, van lokale en regionale initiatieven tot een netwerkbeheerder die kleinschalig in sommige dorpjes wat aanlegt.