Skip to main content
Beantwoord

FRITZ!Box 5530 aansluiten op FTU TK-01 maar aanmelden lukt niet

• 16 april 2025
  • 10 reacties
  • 102 keer bekeken

Goede 

Heb zojuist mijn 5530 aangesloten op FTU TK-01. KPN gebeld maar kon mij niet verder helpen. Ik wou mijn fritzbox 5530 aanmelden maar mijnheer aan de telefoon kon mij niet meer vertellen dan mij verwijzen naar kpn.com/eigen modem. Service tool werkt toch alleen als je op KPN netwerk zit? Wie kan mij verder helpen? Het leek zo simpel als boven al beschreven maar lijkt nu op geluk hebben de goede medewerker te treffen?

Groeten Jacob 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door joey92

​@jkaavee 

je zult eerst een werkende verbinding moeten hebben via de KPN apparatuur voordat je deze servicetool kunt doorlopen.

hierna kun je via de servicetool op https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur, jou eigen modem id van de Fritzbox doorgeven. waarna je binnen enkele werkdagen wordt terug belt als jou verzoek afgerond is. hierna kun je jou eigen Fritzbox aansluiten via de geschikte SFP. hierna werkt de ONT die je van KPN hebt gekregen ook niet meer, dus je merkt vanzelf als je verbinding eruit ligt.

dit hierboven staande is alleen van toepassing op een XGS-PON verbinding. op een AON verbinding hoef je niks te registreren.

Bekijk origineel

10 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 561 reacties
  • Antwoord
  • 16 april 2025

​@jkaavee 

je zult eerst een werkende verbinding moeten hebben via de KPN apparatuur voordat je deze servicetool kunt doorlopen.

hierna kun je via de servicetool op https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur, jou eigen modem id van de Fritzbox doorgeven. waarna je binnen enkele werkdagen wordt terug belt als jou verzoek afgerond is. hierna kun je jou eigen Fritzbox aansluiten via de geschikte SFP. hierna werkt de ONT die je van KPN hebt gekregen ook niet meer, dus je merkt vanzelf als je verbinding eruit ligt.

dit hierboven staande is alleen van toepassing op een XGS-PON verbinding. op een AON verbinding hoef je niks te registreren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 april 2025

Bedankt voor de info. Ging allemaal voorspoedig tot het verzenden van de gegevens kreeg ik foutmelding (Het lijkt erop dat de Service tool eigen apparatuur het even niet doet) Dit is sinds gisteren en blijft ook zo. Helpdesk gebeld maar kom daar niet verder. Iemand nog enig idee? Groeten Jacob 

• 10866 reacties
  • 17 april 2025

Beste ​@jkaavee hieronder vind je de juiste procedure voor het aansluiten van een eigen router:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 april 2025

Dit heb ik allemaal keurig uitgevoerd. Alleen doorsturen modem-id van mijn fritzbox 5530 lukt niet vanwege genoemde foutmelding. Kreeg van helpdesk de tip om een andere browser te proberen. Maar zowel op mijn mobiel als desktop dezelfde melding. Ik zit tijdens deze procedure op het KPN glasvezel netwerk met het standaard modem.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 18 april 2025

Hoi ​@jkaavee. Welkom op de KPN Community! 

Doordat je net een nieuwe klant bent, kan het zijn dat het toch enige dagen de tijd nodig heeft voordat je gebruik kan maken van de servicetool. Wat je nog even kan doen om de tool te triggeren is om je glasvezelkastje/NT eens 2 minuten van de stroom te halen en daarna weer aan te zetten. Reset dan gelijk ook de Experia Box en dan weet je zeker dat alles goed verbonden is. 

Als ik trouwens de tool begin met doorlopen dan kom ik geen foutmelding tegen. Kom je in het begin al een melding tegen of pas later in de tool? 

Laat maar weten of het na de resets wel lukt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 april 2025

​@Arjan van KPN Hoi, bedankt voor je bericht. Resets hielpen ook niet. Wellicht jouw opmerking van nog even wachten. Heb een paar keer de helpdesk gebeld en de laatste keer deed de dame aan de telefoon echt haar best. Had overlegd met andere afdeling en die kwam met de opmerking dat een eigen modem niet aangemeld hoefde te worden. Alleen het eigen NT kastje wel. Dat begreep ik niet. Want ik heb een patchcover die over de FTU-TK01 gaat en dan een glasvezelkabel naar de Fritzbox in dit geval. De informatie en tips die ik kreeg waren tegenstrijdig met alle informatie op de community. Ik wacht nog even af en lukt het niet laat ik het zo. Groeten, Jacob Visser 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2863 reacties
  • 18 april 2025
jkaavee schreef:

​@Arjan van KPN Hoi, bedankt voor je bericht. Resets hielpen ook niet. Wellicht jouw opmerking van nog even wachten. Heb een paar keer de helpdesk gebeld en de laatste keer deed de dame aan de telefoon echt haar best. Had overlegd met andere afdeling en die kwam met de opmerking dat een eigen modem niet aangemeld hoefde te worden. Alleen het eigen NT kastje wel. Dat begreep ik niet. Want ik heb een patchcover die over de FTU-TK01 gaat en dan een glasvezelkabel naar de Fritzbox in dit geval. De informatie en tips die ik kreeg waren tegenstrijdig met alle informatie op de community. Ik wacht nog even af en lukt het niet laat ik het zo. Groeten, Jacob Visser 

Maar heb je een XGS-PON of een AON aansluiting ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 19 april 2025

XGS-PON kan op mijn adres 4gb max krijgen 

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 561 reacties
  • 19 april 2025

​@jkaavee 

maar is dat ook daadwerkelijk de techniek die je nu in gebruik hebt? dat het beschikbaar is wil nog niet zeggen dat je deze techniek ook al gebruikt.

kun je anders een foto plaatsen van je NT/glasvezelkastje? dan kunnen wij wel zeggen of het AON of XGS-PON is wat je hebt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4679 reacties
  • 19 april 2025

​@jkaavee Je kan de Fritz!box ook zonder registratie gebruiken op XGS-PON. Ga na fritz.box/support.lua en vul bij GPON PLOAM de serienummer van KPN-ONT in.

Reageer