Skip to main content

Bij overgang van Telfort naar KPN werd belooft dat alles zou blijven werken. Niet is minder waar.

De TV verbinding valt steeds op storing  sinds september 2020.  Eerst zou het liggen aan een softwarefout van KPN  deze is vorige maand herstelt.  Het euvel blijft.       Met de helpdesk bellen helpt niet echt.  AVM/fritzbox helpdesk (welke goed overleg heeft met KPN) weet waar de fout zit,

Van AVM

“” Het beschreven probleem is mij dan ook bekend en geen fout van de FRITZ!Box, maar de overgang door KPN is nog niet afgesloten.

Daarom komt het momenteel voor dat klanten op een KPN-aansluiting in het "oude Telfort-netwerk" met het profiel "KPN" in de FRITZ!Box geen internetverbinding tot stand kunnen brengen. Een mogelijke foutmelding is "de internetaanbieder niet antwoordt op PPPoE paketten". Klanten moeten dan (verder en bij het opnieuw instellen van de FRITZ!Box) het profiel uit Telfort selecteren.

Zodra de klant het contract met KPN wijzigt (bijvoorbeeld: toevoegen internetsnelheid, IPTV of telefonie), wordt deze aansluiting direct gemigreerd naar het KPN-netwerk. Dan moet de klant KPN selecteren in de FRITZ!Box.

Dus hier kan echt alleen KPN je verder helpen dat je profiel compleet gemigreerd zal worden.
AVM kan hier voor je niets doen, in de FRITZ!Box is alles in orde. “”

 

 

Maar KPN wil niet helpen, terwijl een migratie naar het nieuwe netwerk de oplossing is. Dit ondanks dat ze beloofd hebben bij de overgang dat alles zou blijven werken. We hebben netjes gewacht tot de software update.    Zijn nu 5 maanden verder met dagelijks TV -verbinding uitval.    Dit is zeker niet netjes,  zelfs niet voor klanten van het eerste uur.  Graag migreren. 

Ik heb net een fritz!box 7590 aangesloten en kreeg een pppoe error timeout. Na het lezen van jou bericht voor telfort in de wizard gekozen aangezien ik ook oud telfort klant ben. Met deze instellingen werkt het wel. Ik zal in de gaten houden of de tv normaal blijft werken.


Welkom bij ons op het forum @Help nodig, zoals RenKro al zegt kun je nog gewoon het Telfort profiel gebruiken in de FRITZ!Box. Op dit moment zijn alle Telfort abonnementen administratief overgezet naar KPN, de technische migratie volgt later nog. Ik zag dat je je vraag ook had gesteld in het FRITZ!Box bij KPN topic, daar had wjb je hetzelfde al uitgelegd. Lukt het met de Telfort instellingen wel?

Als je nu iets wijzigt in je abonnement, zal de technische migratie al eerder starten. Dat is de enige manier om nu al technisch overgezet te worden.


Jasper, Dank je wel voor je reactie,  Nog veel storingen  code stb-nmc-400,   code 303   en het niet kunnen opstarten van de TV-ontvanger, en dat sinds ca. september/oktober.  Eerst zou het aan een softwarefout aan KPN-zijde  liggen.   Daarop hebben we netjes gewacht, dan zouden we ook het KPN profiel kunnen kiezen.  Niets meer gehoord.  Softwarefout is blijkbaar eind januari opgelost. KPN profiel werkt nog steeds niet melding "de internetaanbieder niet antwoordt op PPPoE paketten".   AVM is wat service gerichter dan KPN (hoewel van jouw krijg ik in ieder geval een reactie) deze geven ook aan als ik het abonnement aanpas ik eerder gemigreerd ga worden omdat KPN je dan gaat omzetten.  Dat is toch de wereld op zijn kop?  Het is natuurlijk niet netjes dat KPN nadrukkelijk aangeeft dat er niets voor je veranderd bij overgang van Telfort naar KPN, (we hebben er nog een screenshot van)   maar dat is niet  zo.  Om maar niet te spreken over de mindere technische supportmedewerkers die je kabeltjes laten blijven controleren en veel tijd kosten, of een servicemonteur van KPN willen laten komen die je zelf mag betalen, omdat je een al langere tijd een eigen modem gebruikt.  Notabene een top modem wat je ook bij KPN kunt huren, dan werkt het wel???

 

De foutcodes komen voor onder het Telfort profiel.  Ik begrijp ook dat er wat regioverschillen bij KPN kunnen zitten in de instellingen.  Maar als je een klant hebt die als vanaf het Tiscali tijdperk trouw is los het  dan op als KPN  migreer deze dan wat eerder!!!!!!!.  Het enige wat goed gaat is de facturering.  Voor het overige alles in mist omhult, totdat je wat doorvraagt.   Voor de goede orde, ik ben niets aan het veranderen geweest!


Technisch is er nog niets gewijzigd aan de verbinding, dat is ook de reden dat je het Telfort profiel ook nog moet gebruiken in jouw modem. Die foutmeldingen die je op tv krijgt staan daar helemaal los van, bij de Telfort instellingen wordt voor het internet VLAN 34 gebruikt, waar het KPN profiel VLAN 6 gebruikt. Voor tv wordt voor beide dezelfde VLAN gebruikt, als Telfort en KPN niet samen verder waren gegaan onder dezelfde naam zou je dezelfde meldingen ook bij Telfort gehad hebben. De software update die in januari is geweest is puur voor de tv-ontvangers geweest, waarmee onder andere de snelheid van de menu's is verbeterd. Zie het eerste bericht van dit topic voor alles wat daarmee is verbeterd: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu.

De foutcode's 303 en stb-nmc-400 geven beide aan dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het modem, dus ik snap dat de collega’s aan de lijn vragen om de kabels te controleren. Of je een Telfort of KPN profiel gebruikt in de FRITZ!Box maakt daarvoor geen verschil, deze foutmeldingen kunnen zich ook voordoen als een Experia Box wordt gebruikt. Hoe is die verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem precies, is dat een directe kabel, is dat een netwerkkabel of op een andere manier? 


Jasper,  Dank je, fijn dat je er aandacht aan geeft.    Er zit een vaste kabel tussen afstand 3 meter (klasse 5E met RJ 45 connectoren,   en inmiddels vervangen door klasse 6 kabel) dus vaste verbinding.  En een kabel rechtstreeks van het ISRA punt naar de DSL aansluiting op de Fritzbox  (we hebben diverse kabels geprobeerd).   De experiabox  welke we er ook even tussen hebben gehad op verzoek van KPN voor de lijntesten werkt wel we weten echter niet of deze bij langer gebruik ook storing geeft.    De TV -ontvanger wordt wel heel warm.     

 

 


Het kan zijn dat de tv-ontvanger dezelfde meldingen gaat geven als de Experia Box een tijdje is aangesloten. Heeft de FRITZ!Box nog vrije netwerkpoorten, is het mogelijk om daar ook een andere te proberen en te kijken hoe het daarmee gaat? Hoeveel tv-ontvangers heb je in totaal van ons, merk je dit op meerdere ontvangers, of is het mogelijk om ze van plek te wisselen om te kijken of het met de ontvanger meegaat of op dezelfde plek blijft?


We hebben  1x tv ontvanger  (die wel heel warm wordt).  We  wisselen van poorten op de Fritzbox.  Tot op heden niet het gewenste resultaat.  Frappant is dat het tot medio sept/okt  wel werkte met precies dezelfde instellingen. Daarna is er iets gebeurd van KPN/TELFORT zijde.  Maar we weten  niet wat.


Welk type ontvanger heb je precies? En hoe warm wordt die? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk meten is, maar kan je bijvoorbeeld je hand er niet op leggen of kan je er bijna een eitje op bakken? Elektronica kan warm worden tijdens het gebruik.


HMB2260+V2    Eitje bakken,  te warm t.o.v. regulier apparatuur


Dan wordt die wel erg warm inderdaad. Zou je je forumprofiel helemaal in kunnen vullen en een seintje geven? Dan kan ik meekijken wat ik over deze ontvanger kan zien.


Staat erin


Merci, ik denk dat het wijsheid is dat we deze ontvanger gaan vervangen. Ik heb dit voor je in gang laten zetten, ik heb je ook een privébericht gestuurd met de details over het servicepunt waar je de ontvanger kunt omruilen.