Skip to main content

Ik heb de fritzbox 7590 vervangen door een fritzbox 5490 werkt goed

Mijn config is nu nog glasvezelkastje < lan poort 1

Mijn vraag is eigenlijk alleen aan @Doornekamp33 Gericht welke RX en TX waarde heb jij op de glaslijn ? 

Ik haal met de 5490 iets minder dan de 7590 via glasvezelkastje

 

Welke snelheid haal jij direct op glas ?

 

 

Iets beter op direct glas 

 


Vanmiddag even de 5490 weer geplaatst

Ik heb de orginele patchcover de fiber kabel vervangen door een andere met dikkere mantel 

De demping lijkt dus in die patchcover in die oude fiber kabel te zitten

Ik wou het even melden hier

 

 


Ik heb de orginele patchcover de fiber kabel vervangen door een andere met dikkere mantel 

De demping lijkt dus in die patchcover in die oude fiber kabel te zitten

Goed dat je het meldt. Zo zie je maar weer dat glasvezel een delicaat transport medium is waar heel wat "fout" kan gaan. Je raakt daarbij precies het punt waarom ik "de consument" altijd adviseer om gewoon de NTU/ONT van de provider zijn werk te laten doen en daar een router met een gewone RJ45 WAN poort op aan te sluiten.


Ik heb de orginele patchcover de fiber kabel vervangen door een andere met dikkere mantel 

De demping lijkt dus in die patchcover in die oude fiber kabel te zitten

Goed dat je het meldt. Zo zie je maar weer dat glasvezel een delicaat transport medium is waar heel wat "fout" kan gaan. Je raakt daarbij precies het punt waarom ik "de consument" altijd adviseer om gewoon de NTU/ONT van de provider zijn werk te laten doen en daar een router met een gewone RJ45 WAN poort op aan te sluiten.

Het is in dit geval dat ik een gebruikte orginele patchcover heb gebruikt 

En waarschijnlijk de fiber kabel niet lekker meer is 

In deze cover heb ik een nieuwe patchkabel gemonteerd 

Dit kan dus ook gewoon met een utp/ftp kabel gebeuren uiteraard 

Tussen glasvezel kastje en router bij kpn de bekende rode kabel gaat het ook wel eens mis